Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Iemand die dit kan verklaren en een oplossing kan verzinnen? De verkenner geeft ook de te kleine waarde aan van de C:-schijf.

Afbeeldingslocatie: http://teundilles.be/dump/hdd.png

Ik heb al chdisk -f geprobeerd, maar zonder resultaat. De harde schijf is wel degelijk 750GB groot (en niet 250). In het verleden is de schijf gebruikt geweest voor een triple-boot en is een aantal keren geherpartioneerd geweest. Is er een tooltje die de partitietabel eenvoudig kan opschonen, waardoor windows geen tegenstrijdigheden meer meldt?

os is win 7 64 bit

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 05-10-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is nou eigenlijk de tegenstrijdigheid dan? Van mijn 1TB schijf blijft oko maar 932GiB over. Ik vind de missende 50GiB bij een 750GB schijf dus niet heel bijzonder..

GB = 1000MB
GiB (Wat windows gebruikt) = 1024MB. Er gaan dus minder GiB's in een 0.75TB schijf als GB's.

Excuses ik spring iets te snel tot conclusies en had niet helemaal gezien wat je bedoelde, ik dacht even dat dit weer het zoveelste
"IK MIS XXX GB OP MIJN XXX GB SCHIJF" topic was.

Als jij in Linux die partities benaderd, zie je daar dan het zelfde?

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2011 16:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Een partitie van 698.54 GB die als 233.6GB wordt herkend heeft niets met het verschil tussen GiB en GB te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

D4NG3R schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:14:
Wat is nou eigenlijk de tegenstrijdigheid dan? Van mijn 1TB schijf blijft oko maar 932GiB over. Ik vind de missende 50GiB bij een 750GB schijf dus niet heel bijzonder..

GB = 1000MB
GiB (Wat windows gebruikt) = 1024MB. Er gaan dus minder GiB's in een 0.75TB schijf als GB's.
Maar 233GB overhouden van een 750GB schijf is wel heel erg veel.

Maar ik weet niet waar het aan kan liggen, het is in ieder geval wel raar.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 14:56
Even een wilde gok, NTFS Disk quotas? (Eigenschappen van de partitie en dan tabje quotas) Dat zou volgens mij dit soort dingen kunnen veroorzaken. Anders dan dat, geen idee, vreemde zaak is het zeker als er geen quotas betrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Geen quotas. Zijn er (freeware of trial) programma's die een partitietabel kunnen scannen op problemen en repareren?

Microsoft support chat suggereert een clean install van windows :/

[ Voor 23% gewijzigd door Teun_2 op 05-10-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:17
Als ik jou was zou ik iets als de Ultimate Boot CD pakken of een specifieke HDD test tool en kijken wat die er van zegt. De meeste HDD fabrikanten hebben wel tools specifiek voor hun HDD's. Voor Samsung is het volgend mij deze. En anders inderdaad even een OS vanaf een USB stick booten en kijken wat je daarmee ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 05-10-2011 17:15 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Rupie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:14:
Als ik jou was zou ik iets als de Ultimate Boot CD pakken of een specifieke HDD test tool en kijken wat die er van zegt. De meeste HDD fabrikanten hebben wel tools specifiek voor hun HDD's. Voor Samsung is het volgend mij deze. En anders inderdaad even een OS vanaf een USB stick booten en kijken wat je daarmee ziet.
Thx! Ik heb met gparted de partitie een beetje verkleind en nu ziet windows na een chkdsk de partitie wel correct. Hoera!
Pagina: 1