downloadsnelheid daalt bij gebruik router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
Mijn huidige situatie:

UPC 50 Mpbs internet
Thomson TWG870UG modem/router -> cat 5e kabel ->
Sitecom WLR-5000 router -> cat 5e kabel -> PC

Als de pc rechtstreeks met de Thomson wordt verbonden is de snelheid 50 Mpbs. Zet ik echter de Sitecom router er tussen dan daalt de downloadsnelheid volgens speedtest.net naar 30 Mpbs. Er valt weinig in te stellen aan de Sitecom router maar ik zou ook niet weten wat ik zou moeten veranderen om de snelheid te verbeteren.

Mijn vragen zijn:
Is het normaal dat de snelheid zoveel verschild als er een 2e router tussen zit?
Is er een manier om iets te veranderen of te proberen zodat de snelheid toeneemt?

(De router zit er tussen vanwege het slechte wireless bereik van de Thomson. Ik gebruik de Sitecom router om een wireless signaal naar een DD-WRT router te sturen deze als cliënt bridge gebruik. Maar dit is geen bottleneck.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat die wireless bridge wel degelijk voor je bottleneck zorgt... Voor de rest mag er nooit veel verschil in snelheden voorkomen met of zonder router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Dat kan, als het echt een heel el-cheapo ding is, kan hij gewoon te langzaam zijn om > 30Mbit te versturen.
Meestal win je een paar procent als je alle firewalls, QoS functies en de hele rataplan uitzet, maar dat wil je niet.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat had je verwacht ? Dat je internet sneller ging worden? :F
1. Ja.
2. Waarschijnlijk niet.

Modbreak:Wat wil je hiermee bereiken? Graag serieus houden de volgende keer

[ Voor 33% gewijzigd door FatalError op 05-10-2011 20:18 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Aangezien er al een Modem/router combi aanwezig is kun je de Sitecom beter instellen als access point met switch (kabel van modem in LAN poort, DHCP uit, WAN poort leeglaten), of het modem op bridged zetten (als dat mogelijk is)....

[ Voor 20% gewijzigd door donny007 op 05-10-2011 16:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vind het snelheidsverlies tamelijk fors. Zeker als je bedenkt dat er met het signaal weinig veranderd, als je er gewoon bedraad een router tussen de modem en de pc zet. De router is een week oud en ook niet de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Sitecom staat nou niet bekend om de geweldige LAN <-> WAN throughput en stabiliteit.....

Het zit nu dus als volgt:

code:
1
2
{UPC internet} ---> [WAN poort] Thomson Modem/Router combi [LAN poort] ---> [WAN poort (Blauw)] Sitecom WLR-5000 [LAN poort (Geel)] ---> PC's
                                                                                                                            [Wi-Fi] ---> Draadloze apparaten

In deze opstelling heb je dus een Router achter een Router (het modem is ook router).

Het is dus de bedoeling dat je de Sitecom enkel als gigabit switch met access point gebruikt in plaats van als router. Dit doe je door de kabel van de Thomson in een van de Gele poorten van de Sitecom te steken, en DHCP uit te schakelen op de Sitecom (de WAN/internet/blauwe poort blijft dus leeg). Zie meer in het [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point topic.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom :)

Je WAN - LAN doorvoer in je router zelf vormt hier de bottleneck. Al vraag ik me wel af of je dat helemaal kunt uitschakelen, ook omdat je hem gebruikt om een WLAN signaal naar de DD-WRT te sturen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
Bedankt voor alle reacties.

Even een kleine update:
Ik heb de gok genomen en een nieuwe router gekocht. De Sitecom WLR-5000 heb ik vervangen door een Linksys E4200.
Het probleem is nu opgelost. Het signaal verlies bleek echt te komen door een de WAN - LAN doorvoer in de router. Ik ben verbaast dat een high-end router van Sitecom dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gerard1970 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:19:
Bedankt voor alle reacties.

Even een kleine update:
Ik heb de gok genomen en een nieuwe router gekocht. De Sitecom WLR-5000 heb ik vervangen door een Linksys E4200.
Het probleem is nu opgelost. Het signaal verlies bleek echt te komen door een de WAN - LAN doorvoer in de router. Ik ben verbaast dat een high-end router van Sitecom dit probleem heeft.
Dat komt omdat de high-end term bij Sitecom niks meer is dan een loze marketingterm. You pay peanuts, you get monkeys enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Overigens heeft de E4200 die je nu hebt gekocht hetzelfde probleem met de laatste firmware :) ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte,

Even wat info over de WLR-5000 :

De WAN Throughput is : 301 Mbit
De LAN Throughput is : 848 Mbit

Dit zijn wel degelijk High End resultaten.

Mvg Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Leuk die theoretische waarden , maar de praktijk is helaas anders. ;)

Ik heb persoonlijk nog nooit een fatsoenlijke sitecom gezien..., sitecom exit for me igg.

Aan TS, sitecom zit in hetzelfde rijtje als Sweex en Icidu etc..... je krijgt waar je voor betaald, vrij weinig in de praktijk meestal dus.

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-10-2011 10:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Met stom. Ik ken geen enkele home router die bovengenoemde WAN thoughput waarde haalt. Misschien als je ze optelt over alle poorten, maar niet per poort :)

En daar bij: als de LAN throughput 848Mbit is, is het dus ook geen Gbit apparaatje. Dus waar hebben we het nou helemaal over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Tsssk mij gewoon stom noemen he !!!! :'(

modjes...? :P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1