Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 00:33
Hallo,
ik heb voor school een opdracht namelijk:

Opdracht 6 – Batch File
Maak een batch file Maakuser.bat.
Deze batchfile roep ik aan met twee parameters bijvoorbeeld “maakuser.bat klaas klaasen”
In deze batch file zit een dsadd commando waarbij naar de parameters gerefereerd wordt als %1 en %2. De user wordt gezet in de OU beheer
De volgende attributen zijn minstens gevuld
Firstname, Lastname, sAMAccountName, userPrincipalName.
Displayname is Lastname, Firstname
Het initiële wachtwoord is natuurlijk Pa$$w0rd, wat de user moet wijzigen als ie de eerste keer aanmeld

Nu ben ik zover gekomen voor mijn commando.

dsadd user "cn=%1.%2,dc=S05.nid,ou=beheer" -fn %1 -ln %2 -pwd Pa$$w0rd -upn %1.%2@S05.nid -mustchpwd yes -disabled no

Hiermee krijg k een error namelijk No superior reference has been configured for the directory service. The directory service is therefore unable to issue refferrals to objects outside the forrest.

En vanaf hier kom ik er niet echt mee uit
Toen ging ik de error googlen, hier kom ik uit met dingen zoals
Run je als administrator: Ja

Als ik Dsadd user "cn"test" alleen intypp krijg ik Error code = 0x80005000
0x80005000 ("The specified directory service attribute or value does not exist").

Met vriendelijke groet,

Marco Nijholt

[ Voor 27% gewijzigd door marco282 op 05-10-2011 15:10 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:45

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....ik neem aan dat je dat toch kunt testen of het werkt? Of op z'n minst ff zelf Googlen....

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je de volgende keer een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 00:33
Excuses, heb al een en ander veranderd, heb ookal gezocht op google etc, kom er niet echt, voor het moment sla ik hem even over indien ik er ook niet echt uit komt, dan komt het volgende week wel in de les.

EDIT:

Zo werkt die wel, het is dus opgelost,
was -samid vergeten toe te voegen

dsadd user "cn=%1 %2,ou=beheer,dc=S05,dc=nid" -samid %1.%2 -fn %1 -ln %2 -pwd Pa$$w0rd -upn
%1.%2@S05.nid -mustchpwd yes -disabled no

[ Voor 35% gewijzigd door marco282 op 05-10-2011 16:08 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 13:50
Modbreak:En dit voegt dus niets toe aan de discussie...

[ Voor 70% gewijzigd door Question Mark op 06-10-2011 08:21 ]

Creating my own hero.