Hallo,
ik heb voor school een opdracht namelijk:
Opdracht 6 – Batch File
Maak een batch file Maakuser.bat.
Deze batchfile roep ik aan met twee parameters bijvoorbeeld “maakuser.bat klaas klaasen”
In deze batch file zit een dsadd commando waarbij naar de parameters gerefereerd wordt als %1 en %2. De user wordt gezet in de OU beheer
De volgende attributen zijn minstens gevuld
Firstname, Lastname, sAMAccountName, userPrincipalName.
Displayname is Lastname, Firstname
Het initiële wachtwoord is natuurlijk Pa$$w0rd, wat de user moet wijzigen als ie de eerste keer aanmeld
Nu ben ik zover gekomen voor mijn commando.
dsadd user "cn=%1.%2,dc=S05.nid,ou=beheer" -fn %1 -ln %2 -pwd Pa$$w0rd -upn %1.%2@S05.nid -mustchpwd yes -disabled no
Hiermee krijg k een error namelijk No superior reference has been configured for the directory service. The directory service is therefore unable to issue refferrals to objects outside the forrest.
En vanaf hier kom ik er niet echt mee uit
Toen ging ik de error googlen, hier kom ik uit met dingen zoals
Run je als administrator: Ja
Als ik Dsadd user "cn"test" alleen intypp krijg ik Error code = 0x80005000
0x80005000 ("The specified directory service attribute or value does not exist").
Met vriendelijke groet,
Marco Nijholt
ik heb voor school een opdracht namelijk:
Opdracht 6 – Batch File
Maak een batch file Maakuser.bat.
Deze batchfile roep ik aan met twee parameters bijvoorbeeld “maakuser.bat klaas klaasen”
In deze batch file zit een dsadd commando waarbij naar de parameters gerefereerd wordt als %1 en %2. De user wordt gezet in de OU beheer
De volgende attributen zijn minstens gevuld
Firstname, Lastname, sAMAccountName, userPrincipalName.
Displayname is Lastname, Firstname
Het initiële wachtwoord is natuurlijk Pa$$w0rd, wat de user moet wijzigen als ie de eerste keer aanmeld
Nu ben ik zover gekomen voor mijn commando.
dsadd user "cn=%1.%2,dc=S05.nid,ou=beheer" -fn %1 -ln %2 -pwd Pa$$w0rd -upn %1.%2@S05.nid -mustchpwd yes -disabled no
Hiermee krijg k een error namelijk No superior reference has been configured for the directory service. The directory service is therefore unable to issue refferrals to objects outside the forrest.
En vanaf hier kom ik er niet echt mee uit
Toen ging ik de error googlen, hier kom ik uit met dingen zoals
Run je als administrator: Ja
Als ik Dsadd user "cn"test" alleen intypp krijg ik Error code = 0x80005000
0x80005000 ("The specified directory service attribute or value does not exist").
Met vriendelijke groet,
Marco Nijholt
[ Voor 27% gewijzigd door marco282 op 05-10-2011 15:10 ]
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV