Op http://www.consumentenbon...ppen-rechten-en-plichten/ lees ik het volgende:
Mag worden volstaan met het opnemen van de spelregels uit de wet koop op afstand in de algemene voorwaarden die op de website zijn geplaatst of moet de koper actief worden geïnformeerd over zijn/haar rechten en plichten door middel van het verwijzen naar de spelregels van de wet koop op afstand in bijvoorbeeld de bevestigingsmail van de aankoop?
Nu vraag ik mij af wat wordt verstaan onder "Ze moeten dat schriftelijk en uiterlijk bij aflevering doen".De winkels hebben een informatieplicht. Ze moeten goed informeren over regels uit de wet. Ze moeten dat schriftelijk en uiterlijk bij aflevering doen. Als de verkoper zich hier niet aan houdt, heeft de consument recht op een langere bedenktijd van 3 maanden.
Mag worden volstaan met het opnemen van de spelregels uit de wet koop op afstand in de algemene voorwaarden die op de website zijn geplaatst of moet de koper actief worden geïnformeerd over zijn/haar rechten en plichten door middel van het verwijzen naar de spelregels van de wet koop op afstand in bijvoorbeeld de bevestigingsmail van de aankoop?