Inkomende internetconnectie twee keer delen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Beste Tweakers,

Een vraagje... Ik heb een oud laptopje met daarop Windows XP Home Edition. Deze gebruik ik om een draadloze internetverbinding op te vangen en vervolgens via de LAN-poort te delen. Hiervoor gebruik ik een WIFI-dongle. Opstelling is dus als volgt:

Laptop XP Home Edition met internetverbinding via WIFI-dongle -> Internetverbinding wordt gedeeld -> LAN-kabel naar 4-poort switch -> PC/Laptop (bekabeld)

Dit werkt allemaal prima, maar nu zou ik graag ook de internetverbinding willen delen over het draadloze netwerkkaartje dat in de laptop zit. Dus dat de internetverbinding binnenkomt op de laptop en vervolgens wordt gedeeld via zowel de LAN-poort als de geïntegreerde draadloze netwerkkaart.

Binnen de netwerkinstellingen van de laptop heb ik geprobeerd de internetverbinding naast de deling over de LAN-poort ook te delen via de draadloze kaart, maar dan krijg ik de melding dat de internetverbinding al gedeeld is en dat deze dus automatisch uitgeschakeld wordt als ik verder ga met de nieuwe deling.

Ik heb ook al getracht software te zoeken die een tweede deling van de internetverbinding toestaat, maar er wordt weinig over gerapt en de software die ik gevonden heb bleek uiteindelijk niets te zijn.

Is het twee keer delen van een internetconnectie (via zowel LAN als WLAN) gewoon fysiek niet mogelijk, of is hier toch een of ander foefje voor?

Alvast bedankt!!
BWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Ik denk dat dit niet mogelijk is zonder nieuwe apparatuur, het handigste lijkt mij om een accespoint (geen router) in deze switch te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je kan een alternatief os/distro zoals pfsense op je laptop zetten (mits deze je wifi dongle ondersteunt) of je kunt een wireless repeater aanschaffen. Ook een wireless router met alternatieve software zoals dd-wrt zou dit wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 12:31

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ben bang dat dat inderdaad niet gaat, Misschien met een 2de wireless kaart. Maar dan zou ik inderdaad een accespoint, of router bijkopen. Misschien is het zelf een idee om de als repeater te zetten. Waarom loopt het via de xp machine?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Je wilt niet delen, maar je xp als router inzetten.

Dit misschien iets:

http://www.windowsnetwork...ork/UsingXPasarouter.html

of zoeken op: xp router software

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
kromme schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:39:
ben bang dat dat inderdaad niet gaat, Misschien met een 2de wireless kaart. Maar dan zou ik inderdaad een accespoint, of router bijkopen. Misschien is het zelf een idee om de als repeater te zetten. Waarom loopt het via de xp machine?
In principe zijn het al twee draadloze kaarten, 1 dongle waarmee ik ontvang en een tweede waarmee ik wel kan delen en zo dus een soort van hotspot creëer. Daarnaast kan ik ook via LAN delen, maar niet allebei tegelijk...

Het loopt via de xp machine omdat de draadloze inet-verbinding van de buren komt en deze niet te bereiken is vanuit de woonkamer, maar wel helemaal voor in het huis ;) Het xp-laptopje staat er dus puur om de draadloze inet-verbinding op te vangen en door te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat gaat volgens mij niet werken.. je hebt dus een intern wlan kaartje en een externe dongle he? Misschien dat het werkt als je je interne wlan en Lan bridget, en dan de verbinding van je dongle deelt via die network bridge. Maar dan zal je apart iets moeten instellen bij de interne wlan verbinding, dat die in ad-hoc mode gaat met een in te voeren SSID en wachtwoord.

Persoonlijk denk ik dat je meer zult hebben aan een goede wireless repeater. Dan boost je zowel het netwerk dat je nu met je laptop verdeelt, je kan er ook je switch op aansluiten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Als het al drie verschillende netwerk kaarten zijn en deze twee netwerk kaarten ook in hetzelfde netwerk mogen zitten is een netwerkbrug misschien de oplossing. Even de bedraade en draadloze netwerkkaart selecteren, netwerk brug maken doormiddel van rechtermuis knop, en dan vervolgens de internet connectie sharen op die netwerk brug vanaf de derde netwerk kaart.

Ik heb alleen geen idee of het werkt want ik heb het zelf nooit geprobeert maar het is makkelijk terug te draaien door de netwerkbrug weer te verwijderen, dus het is te proberen. Betekend wel dat de twee netwerk kaarten die gebrugd zijn zicht op elkaar hebben, een pc connected op de draadloze kaart en eentje op de UTP kunnen elkaar dus zien dan vanaf dat moment.

[ Voor 17% gewijzigd door Sleepkever op 05-10-2011 13:54 . Reden: Verduidelijking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Ik ga wanneer ik weer thuis ben proberen om zo'n network bridge op te zetten. Ben benieuwd of dat zal gaan werken. En anders wordt het inderdaad een repeater of AP kopen denk ik. In ieder geval tot zover bedankt allemaal!
Pagina: 1