Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verschil Personal Archive en een .PST ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier gaan ze dadelijk over op een nieuwe server en daar komt dan ook Exchange 2010 op te draaien etc. Maar hun Office pakketten zijn allemaal 2007 hier. Een aantal hebben 2010. Nu ben ik aan het uitzoeken of ik wel of geen CAL's zal moeten kopen ? Want ik kan nergens vinden wat nou exact Personal Archive is ?

Mijn doel is dus om Personal Arschive te gebruiken moet je PERSEE Exchange CAL's hebben. Gebruik je het niet dan heb je geen Exchange CAL's nodig.

Nou kan je dus met Outlook 2007 ook gewoon je mails Archieveren en dat wordt dan een .PST. Wat is dan de meerwaarde om Personal Archive te gaan gebruiken en wat is dan eigenlijk het verschil met het normaal archieveren in Outlook ?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Personal Archives is een functie in Exchange 2010 en heeft verder niks te maken met client-side pst-bestanden.

Personal Archive (ook wel Online Archives genoemd) zijn een soort extra mailboxen op de Exchange server die voor archivering gebruikt kunnen worden van een echte mailbox. Deze kun je in een andere database zetten en zelfs op een andere server om de "main" Exchange server te ontlasten en het opslaan van archieven goedkoper te maken. Verder kun je wat en hoe er gearchiveerd moet worden centraal beheren, ben je af van "non-roaming" pst-bestanden en is het archief beschikbaar via iedere Outlook 2007/2010 client en via OWA.

Zie verder ook; http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd979795.aspx

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar is het dan wel de moeite waar om ong €95 euro per CAL uit te geven voor alleen die optie meer ? De enige echte meerwaarde die ik erin zie is dat het uit eindelijk veel schijfruimte op de desktops schild ? En ik kom hier toch al gouw aan zo'n 20 á 25 extra CAL's die ik zou moeten kopen. En dat bedrag heb ik ook CAL's voor volledige SQL of SBS'11. Ik zelf ben een noob in Engels en van die MS site wordt ik niet vrolijk. Heb er al veel op gezocht ook voor de CAL's die ze hier al hebben etc.

• Roady81
Een Enterprise CAL biedt nog meer dan alleen dat;
http://www.microsoft.com/...xchange-server-email.aspx

Of dat het extra geld waard is, is meer een management vraag die we niet voor je kunnen beantwoorden, maar in zo'n kleine omgeving is dat meestal niet het geval aangezien je toch dan meestal met maar 1 of 2 Exchange servers werkt. Je kunt er dan zelfs voor kiezen om simpelweg 2 echte mailboxen voor iedereen aan te maken als je wilt archiveren naar een centrale lokatie ipv pst-bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had alweer wat meer informatie gevonden wat het nog meer aanbod met zo'n CAL. Want eigenlijk is die PA gewoon een tool die automatisch je mails op de server gooit als je het heel makkelijk bekijkt ? Kan je toch net zo goed zelf je bestand locatie aanpassen van je eigen PC naar een deel op je Server. Hier in het bedrijf zitten een aantal programmeurs die wel wat kunnen scripten mits dat nodig is.

Want als je het zo gaat bekijken als je zeg maar de Exchange CAL zou pakken vervalt de SBS2011 CAL toch ? Of moet je ook gewoon de SBS2011 CAL's kopen en als optie nog eens de Exchange CAL's ?

Gelukkig schild het ons dat we de software licenties van MS Partnet Network kunnen gebruiken en daar al 10 free CAL's bij zitten.

• Roady81
Nee, een Personal Archive is een stuk geavanceerder dan dat en connecten naar pst-bestanden op een network share wordt niet ondersteund en kan tot dataverlies leiden.
Zie; Limits to using personal folders (.pst) files over LAN and WAN links

Een voordeel van een PA is dat er geen gebruik meer gemaakt hoeft te worden van pst-bestanden en dat er op een gecontrolleerde manier gearchiveerd kan worden aan de hand van corporate policies.

Nee, de SBS2011 CAL vervalt niet als je een Exchange CAL hebt, maar als je Exchange wilt benaderen op een SBS2011 server, dan heb je een SBS2011 CAL nodig en geen Exchange CAL. Om de Enterprise functionaliteit van Exchange te kunnen gebruiken op een SBS2011 server heb je wel een Exchange Enterprise CAL nodig welke als aanvulling geldt op je SBS2011 CAL.

Voor de SBS2011 licensing FAQ zie;
http://download.microsoft...%202011_Licensing_FAQ.pdf

Het is wellicht in deze kleine omgeving ook interessant om te kijken naar een Hosted Exchange oplossing zoals Office 365. Zeker als je gebruikt wilt maken van de Enterprise CAL functies pakt dit veelal goedkoper uit dan het zelf te hosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht het al precies zoals jij dus verteld. De baas dacht dat als je de Exchange op de SBS wilt laten draaien de SBS CAL's vervallen. Ik had al zo'n vermoede dat dat niet het geval was. En dat blijkt wel alweer. Ze gaan deze 2 weken als goed eens een nieuwe server laten installeren hier en dan de software erop. Maar ik was dus nog even aan het uitzoeken over deze extra optie dus dus in ons geval komt te vervallen. Ze gaan hier toch gebruik maken van een shared map op de server aangezien het niet voor een hele grote groep mensen is.

In ieder geval erg bedankt voor je meedenk werk en het snel vinden van zulke links. Ik zoek blijkbaar veel te moeilijk.
Pagina: 1