Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:47
Hallo GoT'ers,

een vriend en ik werken samen aan een project en we proberen iets te vinden waarmee we (met behulp van een server) een map op de server gesynct kunnen houden op onze beide PC's. We willen het graag onder Server 2008 R2 laten draaien, en we zoeken eigenlijk een stukje software om dit mogelijk te maken.

Weten jullie een stukje software die dit mogelijk kan maken?

Alvast bedankt.

http://specs.tweak.to/18230

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon op de server een share aanmaken en die benaderen vanaf jullie pc's? Dan kun je ook meteen de backup op de server inregelen.

Overigens heeft dit niets met PNS te maken.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Beetje Google gebruiken kom je volgens mij ook ver? En Dropbox voldoet niet omdat?

• birdie25
Nee, ik bedoel dit:

Map (Server) wordt gemirrored op onze 2 PC's. Als ik iets toevoeg aan die map op mn eigen pc, dat het dan ook automatisch gemirrored wordt naar de server, en als mijn vriend online komt dat het dan ook weer automatisch gesynced wordt met zijn PC.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

hmm.. waarom het wiel opnieuw uitvinden? check wat bartbh zegt.. dropbox.. :)

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:41
birdie25 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:17:
Nee, ik bedoel dit:

Map (Server) wordt gemirrored op onze 2 PC's. Als ik iets toevoeg aan die map op mn eigen pc, dat het dan ook automatisch gemirrored wordt naar de server, en als mijn vriend online komt dat het dan ook weer automatisch gesynced wordt met zijn PC.
Dropbox dus ?

• birdie25
Géén Dropbox.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:11

D4NG3R

kiwi

:)

Dropdoos dus!

Ik snap echt niet waarom je wat anders zou willen gebruiken..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Standaard offline files functionaliteit van Windows. Misschien version control software als Subversion o.i.d. Misschien Dropbox. Hangt er allemaal vanaf waarvoor je het precies wilt gebruiken.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Waarom niet dan?

Misschien wel belangrijk om te vragen, wil je dit binnen een lokaal netwerk gebruiken? Dan valt er wat te zeggen voor "geen dropbox", dan zou je het met offline functionaliteit kunnen maken.. ( of eigenlijk, gewoon als share rechtstreeks vanaf de server ).
Maar als je het via internet wil.. tja..

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ook al eens gekeken naar Mircosoft's Synctoy? dat kan ook wat jullie willen. De server maakt dan niet uit, als het maar een CIFS share is. De werkplekken moeten echter wel windows zij... het blijft natuurlijk microsoft.

[ Voor 0% gewijzigd door erwinb op 05-10-2011 23:13 . Reden: typo ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
of een-of-andere windows variant van rsync ?

If it ain't broken, tweak it!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

offline folders
rsync oplossingen
dropbox
robocopy script
hell, een Briefcase zou kunnen volstaan. (Ja, die bestaat nog :P )

we verwachten enige inzet van de gebruikers, en die heb je tot nog toe niet getoond. Reacties als:
Nee, daar kunnen we wat mee. Waarom niet? Waarschijnlijk heb je daar een goede reden voor.

Professional Networking & Servers is er voor de geavanceerde professionele problemen. Niet voor een dergelijk thuisserver vraagje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.