Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 13:26
Beste Leden,

Sinds kort heb ik een Lenovo Thinkpad Tablet met Gorilla Glass. Na een uurtje gebruik zit heel het scherm onder de vette vinger afdrukken. Hoe is dit het best weg te halen

Ik heb een brillendoekje geprobeerd, maar dat is niet helemaal optimaal.

Wie heeft er een idee om wel goed schoon te maken

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mediamarkt zo'n doosje alcohol doekjes kopen. Werkt perfect voor mobiel, tv, laptop. Dus ook wel voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:03:
Bij de mediamarkt zo'n doosje alcohol doekjes kopen. Werkt perfect voor mobiel, tv, laptop. Dus ook wel voor tablets.
Niet elke scherm kan daar goed tegen, vooral als er een coating overheen zit. Maar bij Gorilla Glass zul je daar weinig last van hebben, er zit geen coating op en het is ook geen plastic maar een soort gehard glas (zoals de naam al zegt)

Zelf adviseer ik een goede microvezeldoek. Word ook vaak gebruikt om ruiten te reinigen etc en hebben geen vloeistof nodig om schoon mee te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door heracles op 06-10-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:29
Beetje rain X erover. Te Halen bij de halfords. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik veeg mijn telefoon altijd even aan de theedoek af... Die heeft ook gorillaglass en kan daar best wel tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 13:26
Iets vloeibaars vertrouw ik niet zo. Een theedoek zie ik ook niet zo erg zitten

Ik zal morgen even langs de informatique gaan voor een microvezeldoek, zullen ze vast wel hebben daar

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-08 13:53

Hoite

Goed verhaal

Ik maak mn telefoon en tablet altijd gewoon schoon met mn t-shrirt of iets anders wat toevallig voorhanden is, eigenlijk nooit problemen mee gehad. de krassen die ik oploop zijn vooral van broekzakken of vervoer in tassen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 14:18
microvezeldoekjes zijn soort schuurpapiertjes (vandaar ook dat ze zo goed schoonmaken). Daar zou ik dus mee uitkijken. Je kunt beter een droog brillendoekje gebruiken of andere zachte (niet micro-vezel!) doek, eventueel met wat niet-schurend schoonmaakmiddel of spul waarmee je normaal gesproken de ramen schoonmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Een schoon t-shirt werkt idd erg goed. Ook lukt het me meestal ook prima om met mijn hand het scherm van mijn Galaxy TAB 10.1 schoon te wrijven (mits die hand niet vettig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 20:03

Surkow

$µr|{0w

Bartjezz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:41:
Ik veeg mijn telefoon altijd even aan de theedoek af... Die heeft ook gorillaglass en kan daar best wel tegen...
Hoewel je een theedoek kunt gebruiken voor telefoons die Gorilla Glass hebben, zou ik dit niet aanraden voor andere schermen. Linnen en katoenen theedoeken bevatten harde vezels die krassen kunnen geven op schermen met een plastic coating.
Fotogravinnetje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:57:
microvezeldoekjes zijn soort schuurpapiertjes (vandaar ook dat ze zo goed schoonmaken). Daar zou ik dus mee uitkijken. Je kunt beter een droog brillendoekje gebruiken of andere zachte (niet micro-vezel!) doek, eventueel met wat niet-schurend schoonmaakmiddel of spul waarmee je normaal gesproken de ramen schoonmaakt
Schuurpapiertjes? Microvezeldoeken bestaan uit polyester en polyamide (nylon). Deze maken zeer zeker geen krassen op plastic. Het enige wat er kan gebeuren is dat het vuil wat achter blijft in de doek voor krassen zorgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Surkow op 06-10-2011 12:40 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gorillaglas is glas. Waar maak je glas mee schoon? Juist. Met glasreiniger. Een beetje 'Blauwe Glasreiniger' van om het even welk merk op een tissue spuiten (1-2 kneepjes afhankelijk van grootte van de tablet) en je maakt het prachtig schoon. Zo nu en dan doe ik het ook zo om het scherm weer echt schoon te maken. Meestentijds veeg ik het scherm even een paar keer heen en weer over het shirt/de sweater die ik draag. Met een 7" tablet gaat dat best. Met een 10" zal het wat lastiger zijn. Met een droge tissue kom je ook heel end.

Poets ze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
rtacGebruik een antiglare screenprotector. Vingerafdrukken zie je bijna niet, de reflectie is weg en je hoeft veel minder schoon te maken.
probleem opgelost.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Fotogravinnetje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:57:
Hoe kom je daar nou weer bij? Microvezeldoeken zijn juist de manier om oppervlakten streeploos schoon te maken, vandaar dat ze ook veelvuldig in de car-detailing sector worden gebruikt. En als ergens mensen ongelovelijk veeleisend zijn is het daar wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.luierinfo.nl/images/shop/274-zwitsal%20babydoekjes.png
Zwitsal babydoekjes. Op elke straathoek te krijgen en anders altijd in de buurt van een koter. Werken per-fect.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 06-10-2011 18:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1