Ik heb Mac Os 9 gekocht, wat nu???

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik ben op zoek naar Mac Os9GURU's.

Ik heb hier een Franse Imac liggen (ik haat ze ook:(). Ik heb net een originele Mac Os9 gekocht, rond de 300,-. Maar ik krijg hem niet geinstalleerd.

Welke mappen moet ik verwijderen??? En waarom lukt het mij niet om te booten van de nederlandse mac os-cd en wel met de franse???

Wie heeft er meer verstand van?? Het is dus de bedoeling dat Frans wordt veranderd in Nederlands. Ik heb veel geprobeerd, maar de Mac is niks voor mij.

Ik hoop dat iemand mij gauw kan helpen.

Hoi.

BansheeBoy S(L45)e ;)

:{ ²

Verwijderd

Ranzige MacOS eraf. Linux PPC er op. Is engelstalig en een kick-ass OS O+

Verwijderd

BeOS erop!

• BansheeBoy
jongens, aub, ik heb hard hulp nodig. iK krijg het het niet geinstalleerd.

Alvast bedankt!

BansheeBoy S(L45)e ;)

Verwijderd

Kun je niet van die CD booten en een verse install doen?

• BansheeBoy
Op woensdag 21 maart 2001 16:05 schreef fkooman het volgende:
Kun je niet van die CD booten en een verse install doen?
Nee, dat doet ie alleen met die franse cd, en niet met de nederlandse.

• BansheeBoy
.................

Verwijderd

na het booten van cd als je de image kunt opgeven ff de cd verwisselen de image is toch het zelfde dan moet het lukken

• BansheeBoy
Op woensdag 21 maart 2001 18:17 schreef SilverForce het volgende:
na het booten van cd als je de image kunt opgeven ff de cd verwisselen de image is toch het zelfde dan moet het lukken
Probleem is dat ik dan die cd er niet uit krijg, omdat ie geen opdracht accepteert om die cd eruit te halen.

Het is me wel gelukt om bij de nederlandse cd te komen (nadat mac os is opgestart), maar als ik dan porbeer te installeren krijg ik de volgende tekst:

"Dit programma kan niet op uw computer worden gebruikt. raadpleeg de documentatie voor meer informatie"

Ik vind dit nogal vreemd. Is er geen mogelijkheid ofzo om die schijf gewoon te formatteren ofzo???

Hoi.

BansheeBoy S(L45)e ;)

Verwijderd

je moet opstarten vanaf de macos cd, dan kun je met de hulpprogramma's die op de cd staan mbv van schijfinstallatie je harde schijf formatteren.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je niet booten met die NL Mac OS CD ?
Lijkt me erg vreemd...in regelpanelen als bootschijf CD-ROM kiezen, je Mac OS NL CD er in schuiven en reboot..

Als dat werkt dan is het niet zo moeilijk meer. Legen die schijf!

En dan gewoon Mac OS 9 NL er op zetten.

• BansheeBoy
Dank jullie wel voor julie antwoorden. Maar het heeft niks geholpen. Die dingen die jullie zeggen heb ik allemaal al geprobeerd.
Houd er rekening mee dat het een frans mac os is, dus het is voor mij iets moeilijker. Maar kan niemand mij vertellen hoe ik droog formatteer, dus gewoon alles eraf.

Ik denk dat het dan wel mogelijk is om de nederlandse versie te installeren. Dus ik vraag wie kan me hier duidelijk mee hlpen met een stap-voor-stap achtig iets.

Aub snel hulp. Die gast van wie dat ding is wordt ongeduldig.

Hoi.

BansheeBoy S(L45)e ;)

• BansheeBoy
..........................aub hulp!

• hufkes
  • Laatst online: 22:24

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Was toch iets met shift ingedrukt houden terwijl je opstart met de cd erin? Weet het niet meer precies, kan ook de muisknop ingedrukt houden zijn, maar dan moet hij vanaf de cd booten. Van daaruit kun je je HD dus formatteren en opnieuw isntallen. Als je de CD werkelijk gekocht heb, dan moet hij zeker booten van CD, ook al heb je er een Franse versie MacOS op. Bovendien staat er dan ook in de manual hoe je hem moet installeren. Als je de CD voor een bedrag van zeg bijvoorbeeld fl. l0,- hebt gekocht ;) dan is hij waarschijnlijk niet goed gekopieerd :(

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• BansheeBoy
Op donderdag 22 maart 2001 01:32 schreef hufkes het volgende:
Was toch iets met shift ingedrukt houden terwijl je opstart met de cd erin? Weet het niet meer precies, kan ook de muisknop ingedrukt houden zijn, maar dan moet hij vanaf de cd booten. Van daaruit kun je je HD dus formatteren en opnieuw isntallen. Als je de CD werkelijk gekocht heb, dan moet hij zeker booten van CD, ook al heb je er een Franse versie MacOS op. Bovendien staat er dan ook in de manual hoe je hem moet installeren. Als je de CD voor een bedrag van zeg bijvoorbeeld fl. l0,- hebt gekocht ;) dan is hij waarschijnlijk niet goed gekopieerd :(
Nee, die cd is ercht origineel. Ik vind het onverklaarbaar dat ie van de franse wel boot, maar niet van de nederlandse. Ik snap er echt niks van.

• hufkes
  • Laatst online: 22:24

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Dan moet je gewoon terug gaan. Niet meer piekeren en nu gewoon gaan :Z:Z. Ga ik ook doen. Trouwens, neem desnoods even die stomme iMac mee naar de winkel en laat het hen doen, voor een ceedeetje dat je één keer gebruikt driehonderd piek vragen, dan mag je toch ook wel een beetje service verwachten nietwaar? Suc6 ermee

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• BansheeBoy
Op donderdag 22 maart 2001 01:44 schreef hufkes het volgende:
Dan moet je gewoon terug gaan. Niet meer piekeren en nu gewoon gaan :Z:Z. Ga ik ook doen. Trouwens, neem desnoods even die stomme iMac mee naar de winkel en laat het hen doen, voor een ceedeetje dat je één keer gebruikt driehonderd piek vragen, dan mag je toch ook wel een beetje service verwachten nietwaar? Suc6 ermee
Probleem is: ik zal het even uitleggen. Dit dit ding komt uit Frankrijk, daar zijn ze goedkoper. Ik moet nou voor een man dit ding in nederlands veranderen, ik kan dus een aardige duit hieran verdienen. Maar ik zelf kom er nog steeds niet uit. Vandaar dat ik het hier vraag.

Ik hoor gauw van je, bedankt.

Hoi.

BansheeBoy S(L45)e :)

• BansheeBoy
Please help!

• BansheeBoy
?????

Verwijderd

No offence hoor, maar ik denk niet dat er mensen opeens een oplossing hebben als je elk uur maar genoeg . intikt...

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Hoi,

kan je ook niet booten met de nl cd als je "C" ingedrukt houdt terwijl je de mac aanzet...en anders misschien: "appletje"+"alt"+"shift"+"backspace" (ja echt ;) ) ...of je kan ook even zijn PRAM wissen (hierin staan alle settings) dit doe je met : "appletje"+"alt"+"P"+"R".

Wat je ook kan doen is een RAMdisk aanmaken en hierop een minimum instal doen van NL macos (zo kan je het tenminste een beetje volgen...) en dan de HD formateren met HD setup.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:50
of zet er eerst linux ppc op en dan weer dat macos NL

• BansheeBoy
Ik ben er nog steeds niet uit. Zijn er dan echt geen kenners hier. Of geven ze gewoon geen gehoor?

Verwijderd

Met "C" ingedrukt opstarten + CD in de cd lade is opstarten met de CD.
Om je hardeschijf te formateren ga dan naar Utilities/Drive Setup folder/Drive Setup.. selecteer hardeschijf en initializeren maar...
Pagina: 1