Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VPN] Hoe weet ik hoe het internetverkeer loopt

Pagina: 1
Acties:

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo allemaal,

Sinds kort werk ik vanuit huis met een vpn verbinding. (256 bit via een cisco client @ windows xp)
VPN wordt gebruikt om mijn outlookmail en intranet te bekijken.
Mijn vraag is loop het internetverkeer via mijn werk?
Want het internet zelf gaat gewoon snel,ik dacht namelijk dat het heel traag zou zijn.
Als ik via sites kijk zoals, whatsmyip.com en etc...dan zie ik gewoon het ipadres van mijn eigen modem, zou dit niet het ip moeten zijn van mijn werk?
en als ik via cmd, ipconfig intik.
Dan zie ik onder de draadloze verbinding naar mijn modem, een gateway ingevuld.
En onder de Vpn verbinding staat geen gateway.

Loopt mijn internetverkeer nou via de vpn of toch gewoon via mijn eigen modem?

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
je internet gaat gewoon via je modem naar de desbetreffende site.
want VPN houd in dat je alleen de pc's ziet op je werk. en niet via je werk op internet zit.

virus problemen? ga over op linux!

• Azrou
Bedankt voor je reactie.
Maar hoe komt het dan dat ik wel op het intranet kom? Dat gaat immers ook via de webbrowser.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 14:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Bij een VPN verbinding kun je in de meeste VPN clients kiezen om alleen het subnet van je VPN IP adres door de tunnel te laten lopen, of al het verkeer. Vaak wordt standaard voor de eerste optie gekozen, omdat het nutteloos is om internet verkeer dat via je internet provider prima afgehandeld kan worden ook nog eens door de tunnel te laten gaan. Soms is het echter handig om toch al het verkeer door de tunnel te laten gaan, bijvoorbeeld in het geval dat er meerdere private IP ranges worden gebruikt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Azrou
Oke maar iig kun je al snel merken of je internetvekeer over de vpn gaat namelijk:

- Met 256 bit encryptie is het supersloom
- Ipadress achterhalen via whatsmyip.com etc
- tracert die niet via het domen van je werk loopt.

Kan iemand dit bevestigen, heb namelijk pittige discussies met mensen die het niet met me eens zijn

• darkmagic
encryptie maakt volgens mij niet zoveel uit. maar dat kan ik fout hebben.
IPadres achterhalen is zeker een merkpunt voor internet verkeer en dat geldt ook voor tracert.
als bij tracert en whatsmyip.com jou IP adres word weer geven dan loopt web verkeer niet via je werk

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21

wielhelm

80/86 ST bladebladed

tracert of trace route gebruiken.
En zie de route!

• darkmagic
als die vanaf je modem meteen door gaat naar de desbetreffende website dan staat je web verkeer los van je vpn

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
Hoe het met de Cisco-client zit weet ik niet, standaard in Windows ga je wel via de tunnel, omdat standaard het vinkje bij "Use default gateway on remote network" aan staat.

Met tracert / traceroute en dingen als watismijnip.nl kun je inderdaad zien welke route het verkeer neemt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Azrou
Bedankt heren,

Alleen blijft de vraag, hoe kan het dan dat ik op het intranet kan komen? als het internetverkeer via de modem gaat dan zou ik toch niet op het intranet kunnen komen?

[ Voor 1% gewijzigd door Azrou op 05-10-2011 11:51 . Reden: spellingsfout ]

• darkmagic
je moet dan de defaultgateway instellen. via die gateway gaat dan het verkeer.

• Azrou
@ Darkmagic

Je was iets te snel, ik bedoel hoe kan het zo zijn dat ik op het intranet kom als mijn internetverkeer via de modem gaat? Dit zou toch niet moeten kunnen?

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 22:47
Als je vanuit een commandprompt "route print" uitvoert als de VPN-verbinding is opgebouwd dan kun je zie voor welke ip-adressen welke route wordt gebruikt.

Je zou daarbij terug moeten kunnen zien dat het intranet op het werk via de VPN-verbinding wordt gestuurd.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
Azrou schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:50:
Alleen blijft de vraag, hoe kan het dan dat ik op het intranet kan komen? als het internetverkeer via de modem gaat dan zou ik toch niet op het intranet kunnen komen?
Verkeer voor je intranet is toch geen internetverkeer? Het is verkeer voor je intranet.

Typ inderdaad op een commandprompt maar eens 'route print' in met, en zonder dat je de VPN hebt opgebouwd en zoek de verschillen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1