Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DIV]Openen file met bekende extensie

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie. Kassa applicatie wordt op meerdere plekken gebruikt op diverse clients (XP,2003) etc.

Vanuit onze kassa applicatie moeten diverse files worden opgestart. *.PDF,*.BMP etc.

Om dit te doen is er een ingebouwde all in one reader beschikbaar maar deze voldoet niet aan de wensen van de klant. Als alternatief wil ik graag de standaard applicatie starten die is gebonden aan de extensies. Acrobat etc.

So far, so good. Nu heb ik vanuit de applicatie de mogelijkheid ieder programma aan te roepen en daarbij een commandline en string.

De string is variabel (locatie\bestandsnaam.extensie). Na wat testen is het gelukt met de volgende opties:

App: cmd.exe
command line : geen
string locatie\bestandsnaam.extensie

dit werkt maar het CMD prompt blijft openstaan.. na wat googlen ben ik veel apps tegengekomen die dit kunnen hiden maar dit is geen optie om op 100+ pc's te installeren.

Iemand misschien een beter idee?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vanuit een batch file het start commando gebruiken zonder de /wait optie. Jouw applicatie wordt dan gestart maar de batch loopt door, eindigt, en het cmd.exe venster sluit af.

http://ss64.com/nt/start.html

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
downtime schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:55:
Vanuit een batch file het start commando gebruiken zonder de /wait optie. Jouw applicatie wordt dan gestart maar de batch loopt door, eindigt, en het cmd.exe venster sluit af.

http://ss64.com/nt/start.html
Dat werkt helaas niet. hij plakt de string als het ware aan elkaar waardoor je dan dit krijgt:

cmd start pad.extensie

.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maak er dan ook een batch file van en start die.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
downtime schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:07:
Maak er dan ook een batch file van en start die.
Dat gaat niet, dan zal ik voor iedere winkel een batchfile moeten maken. En die toegankelijk maken voor alle winkels.. het zou perfect zijn als ik dit gewoon universeel kon maken op iedere machine.

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:00

Grandmasg

What ever!!!!

Probeer het eens met de optie /C
http://ss64.com/nt/cmd.html

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Simpel je kan ook iets doen van:
explorer c:\test.doc

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
djexplo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:29:
Simpel je kan ook iets doen van:
explorer c:\test.doc
En u gaat door voor de koelkast!
Pagina: 1