Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Imageviewer, niveaufilter & categorieknoppen

Pagina: 1
Acties:

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Imageviewer
Ik moet er toch maar eens een topic over maken. Al een tijdje irriteert mij de imageviewer bij een nieuwsbericht op tweakers mij mateloos. Vind het echt onbegrijpelijk hoe een pro site als deze, zo een irritant iets op het beeld kan toveren. Die rits van previews om naar een volgend of vorig plaatje te gaan komt irritant vaak in beeld als je 'normale muisbewegingen' maakt. Telkens weer betrap ik mezelf erop dat ze er komen wanneer ik ze niet wil. Dat zou nog niet zo erg zijn als ze niet zo groot waren en de halve foto bedekken, en als de horizontale verplaatsing vloeiend zou lopen. Het doet pijn aan mijn ogen hoe schokkerig het naar links en rechts gaat en ook nog met een rare versnelling waardoor het vaak moeilijk klikken is. Tevens worden de preview schermpjes naar links en rechts toe kleiner waardoor je ook verticaal moet opletten met klikken. Eigenlijk heb ik gewoon een grote hekel aan imageviewers mete bewegende previewtreinen. Of het gaat nEt te langzaam, of nEt te snel. Alsof het nog niet erg genoeg is allemaal, is er nog een tweede minirits midden beneden. Wanneer je er met de muis naartoe gaat komen die andere previews ook nog omhoog gesprongen. Dubble shit dus.

Het zou een enorme verbetering zijn als je kleine stilstaande previews zou hebben welke niet bewegen met muisbewewegingen. Wanneer zo te veel ruimte verloren gaat om de foto te laten zien, zijn er genoeg mogelijkheden om een oplossing hiervoor te bedenken. Bijvoorbeeld klikken ipv bewegen. Nu ga je met de muis ergens over en de preview plaatjes komen er. Terwijl je niet ziet waar het 'mouse-over' gedeelte nu is! Maak dan een gekleude zone aan de onderkant - naast dat zwart blokje met navigaite- of zo waar je met de muis overheen moet om ze te laten verschijnen. Eventueel erop klikken om ze te locken of verbergen. En dat graag onthouden voor een ingelogde gebruiker. Ook zou een werkelijke fullscreen bij dubbelklikken op een foto handig zijn.

Niveaufilter
Je kunt wel op niveau +2 filteren, maar als er 500 reacties zijn, moet je nog door een zee van pagina's klikken om ze te vinden. Mooi zou een extra knop zijn welk de verborgen reacties ook werkelijk verbergt.

Categorieknoppen
Dan niet heel belangrijk, maar heb ook nooit het design van de nieuwscategorie knoppen begrepen. Deze vallen geheel uit de boot qua design met de rest van de navigatie. Tevens zijn ze te breed in verhouding tot de tekst die erin staat. Ook zijn ze vierkant in tegenstelling tot de lijn van het wit-grijs contrast die er omheen loopt.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 05-10-2011 10:32 ]

https://opensea.io/seaart

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

enomiss schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:25:
Imageviewer
[..]
Het zou een enorme verbetering zijn als je kleine stilstaande previews zou hebben welke niet bewegen.
In de hoek rechtsonder zit een linkje "Classic". Klik daar eens op.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• enomiss
Dat was mij nog niet opgevallen. Gelukkig kan het toch nog. Waarom staat die niet als default?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In feite kaart je nu 3 issues aan; het is handiger om dat in losse topics te hebben :)

Maar ik zal inhoudelijk even ingaan op de diverse punten:

Imageviewer:

Zie opmerking van MueR - 'classic' mode :) Het 'schokkerig' gaan kan te maken hebben met de door jou gebruikte browser (ik gok IE8?) en/of je systeem. Hier is het iig niet langzaam.

Niveaufilter:

Daar liggen al plannen voor

Categorieknoppen:

De reden dat ze bij jou vierkant zijn ligt dus ws aan je browser - IE < 9 ondersteund geen CSS rounded corners. Verder liggen er al plannen om de layout compleet te herzien en die knoppen krijgen daarin ook een andere plaats. Sowieso kan je ze verbergen door op het puntje van het logo erboven te klikken ;)

Intentionally left blank

• enomiss
crisp schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:39:
In feite kaart je nu 3 issues aan; het is handiger om dat in losse topics te hebben :)

Maar ik zal inhoudelijk even ingaan op de diverse punten:

Imageviewer:

Zie opmerking van MueR - 'classic' mode :) Het 'schokkerig' gaan kan te maken hebben met de door jou gebruikte browser (ik gok IE8?) en/of je systeem. Hier is het iig niet langzaam.

Niveaufilter:

Daar liggen al plannen voor

Categorieknoppen:

De reden dat ze bij jou vierkant zijn ligt dus ws aan je browser - IE < 9 ondersteund geen CSS rounded corners. Verder liggen er al plannen om de layout compleet te herzien en die knoppen krijgen daarin ook een andere plaats. Sowieso kan je ze verbergen door op het puntje van het logo erboven te klikken ;)
Hier op het werk gebruik ik inderdaad IE8, thuis meestal Opera of soms een andere. Dat ze wel rond zijn in IE9 is me eigenlijk nooit opgevallen. Over de imageviewer.. thuis is het inderdaad niet schokkerig, maar hier op het werk wel. Maarja, niet boeiend aangezien ik lekker voor classic ga.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De irritatie over de imageviewer kan ik me voorstellen. Er zijn meer topics over geweest. De imageviewer is oorspronkelijk ontwikkeld als onderdeel van een advertentiecampagne van Microsoft om de mogelijkheden van IE9 te demonstreren. Ik denk dat we met een paar tweaks de usability een stuk kunnen verbeteren. Hiervoor is een ticket aangemaakt.

Jouw problemen met de reactieweergave zullen verholpen worden in een reeds geplande update van het reactiesysteem. De categorieknoppen gaan niet gewijzigd worden in de huidige layout.

[ Voor 21% gewijzigd door Femme op 11-10-2011 16:17 ]

Pagina: 1