Toon posts:

Vaste nummer naar mobiel (zo goekoop mogelijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds kort ben ik als ondernemer vrij veel op pad en ben op onze kantoor nummer moeilijk of nauwelijks te bereiken hierdoor.
Wat we eigenlijk nodig hebben is een dienst/oplossing die een vaste nummer beschikbaar stelt of de oude nummer overneemt en dat die nummer zo goedkoop mogelijk wordt doorgeschakeld naar de mobiele telefoon.

Ik heb op de GOT forum lopen zoeken hiernaar, enigste wat ik kon vinden was een topic van 2008 die hier iets over vertelt. Wellicht is er nu in 2011 iets meer mogelijk met VOIP of iets dergelijks.

Dit is wat ik zelf heb gevonden via meester Google.
Vodafone vast op mobiel:
het punt is hier dat je eerst een normale ondernemers abonnement moet aanschaffen en vervolgens kan je de extra dienst 'vast op mobiel' eraan toevoegen.

Vast op Mobiel van OZMO:
hier hoef je geen extra abonnement voor aan te sluiten, het werkt op je huidige abbonement. Probleem is echter dat je hier betaalt voor het het opnemen van een telefoontje.

T-mobile vast-mobiel:
hier geldt ook dat je eerst een abonnement moet afsluiten voordat je gebruik kunt maken van deze voorziening.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een passende oplossing op mijn bestaande mobiele abonnement, met daarop doorgeschakkeld onze bedrijfsnummer.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Misschien denk ik te simpel, maar ik zie een aantal opties:

- Antwoordapparaat met in het bericht je mobiele nummer = goedkoop

- Je vaste nummer laten doorschakelen naar je mobiel = wat duurder

- Je vaste nummer laten vervallen en overgaan op alleen mobiel = goedkoop

Is er een bepaalde reden, die je niet in je topicstart vermeld, die er voor zorgt dat je je vaste nummer wilt behouden?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het voor doorschakeling een optie is, maar ik had een jaar of 2 iets gelezen over soort ¨modems¨ waar je een simkaart in stopt en aan je vaste lijn ¨vast¨ maakt. Wanneer je naar een vaste nummer belt gebruikt die modem dan de vaste lijn en wanneer je naar mobiel belt het mobiele netwerk..

je zou op internet moeten zoeken hiernaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat zijn je mogelijkheden qua centrale etc?

Je hebt gsm-gateways (zo heten ze dacht ik) waar je een sim in kan stoppen en dan in je centrale regelen dat alles voor nummerblok x automatisch via de sim-gateway loopt.

Prop daar een gratis-bellen voor kennissen/vrienden sim-kaart in en je hebt enkel je abbo-kosten als extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou gaan voor een oplossing zoals die van T-Mobile of Vodafone... Waarom is het een probleem dat je er een los abo voor moet aansluiten? Dat lijkt me iets waar je sowieso niet aan ontkomt.

Tenzij je gaat doorschakelen natuurlijk. Bij de meeste VOIP-providers betaal je voor doorschakelen naar mobiel tegenwoordig iets van 8 tot 10 cent per minuut (goedkoper geworden wegens de afgedwongen lagere interconnecttarieven).

Uur of 2 doorgeschakeld bellen per maand en je hebt zo'n speciaal vast-op-mobiel abo er al uit. Ik geloof dat Voda/T-Mo er ook lagere tarieven aan koppelen als je zelf veel naast vast belt, dat zou ook een overweging kunnen zijn :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.