Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Robocopy mijn documenten

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Middels een batchfile kopieer ik een aantal folders naar een andere schijf. Hiervoor gebruikmakend van Robocopy en de /MIR switch. Dit werkt alleen de naamgeving is niet zo goed.
Gekopieerd worden de mijn documenten en de mijn afbeeldingen, bureaublad en bijv. eigen folders onder de user folder van Windows 7.
De doelnaam van de folder begint altijd met backup\naam folder maar dit werkt niet bij de mijn documenten en afbeeldingen. Helaas kan ik niet alle folders onder 1 folder kopieeren bijv. hoofdfolder is bijv.Backup en daaronder de backup folders. Dit komt omdat ik de /mir switch gebruik natuurlijk. Als je als doel bijv. gebruikt: h:\backup\mijn documenten en daarna de mijn afbeeldingen onder h:\backup\mijn afbeeldingen wil kopieeren met de /MIR switch wordt de gehele mijn documenten weer leeg gemaakt..

Maar goed het probleem wat ik nu heb is de naamgeving:
Als doel opgegeven in de batchfile bijv.:
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Documents" "h:\Backup_documents"

Het resultaat is niet h:\backup_documents maar h:\mijn documenten
Dit gaat ook zo met de mijn afbeeldingen en music enz. Dit gebeurd NIET met de eigen folders of bijv. bureaublad.

Waarom past Windows 7 de naamgeving zelf aan, ik geef aan h:\backup_documents maar hij maakt er mijn documenten van als doel....

monta

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 22:47
Post de inhoud van je batchfile eens (letterlijk) ?
Je zou namelijk prima naar verschillende submappen moeten kunnen kopieeren, ook met de /MIR optie.

Het veranderen van de mapnaam heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de bron niet een map is, maar een link naar een andere map.

[ Voor 30% gewijzigd door martinr op 05-10-2011 09:51 ]

• monta
Dit zijn de opdrachten:
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Documents" "h:\Backup_documents" /xd Outlook /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy1.Txt
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Pictures" "h:\Backup_afbeeldingen" /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy2.Txt
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Contacts" "h:\Backup_contacten" /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy3.Txt
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Favorites" "h:\Backup_favorieten" /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy4.Txt
c:\windows\system32\Robocopy "%userprofile%\Music" "h:\Backup_muziek" /s /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy5.Txt

monta

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

monta schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:25:

Waarom past Windows 7 de naamgeving zelf aan, ik geef aan h:\backup_documents maar hij maakt er mijn documenten van als doel....
Exclude de deskop.ini files dan eens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16
Als het puur om te backuppen gaat, waarom gebruik je dan niet een simpele xcopy ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• martinr
Remco schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:41:
Als het puur om te backuppen gaat, waarom gebruik je dan niet een simpele xcopy ?
Xcopy kan alleen bestanden toevoegen/overschrijven, robocopy kan een directory ook volledig gelijkmaken (dus bestanden verwijderen in de doelmap als die niet (meer) bestaan in de bronmap).

Voor een paar kleine bestanden zou je de doelmap kunnen verwijderen en alles opnieuw kopieeren, maar bij een grotere hoeveelheid aan bestanden (en/of hoeveelheid data) gaat het sneller als je alleen de wijzigingen sinds de laatste backup hoeft bij te werken.

• martinr
alt-92 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

Exclude de deskop.ini files dan eens?
Dat lijkt invloed te hebben. Ik kon de beschrijving uit de TS prima reproduceren, verwijderen van de betreffende desktop.ini zorgde wel voor het gewenste resultaat.

Nog even getest, verwijderen in de doelmap heeft ook het gewenste effect, dus excluden zou (bij nieuwe mappen) ook moeten helpen.

Onderstaande, iets aangepast versie van je script, getest. Dit lijkt te doen wat jij wilt:

Robocopy "%userprofile%\Documents" "e:\Backup\documents" /xd Outlook /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy1.Txt
Robocopy "%userprofile%\Pictures" "e:\Backup\afbeeldingen" /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy2.Txt
Robocopy "%userprofile%\Contacts" "e:\Backup\contacten" /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy3.Txt
Robocopy "%userprofile%\Favorites" "e:\Backup\favorieten" /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy4.Txt
Robocopy "%userprofile%\Music" "e:\Backup\muziek" /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy5.Txt

Ik heb de "/S" weggelaten omdat "/mir" automatisch subdirs meepakt.
De "/xf desktop.ini" zorgt er voor dat in de verkenner de doelmappen de met robocopy opgegeven namen behouden (wanneer zo'n bestand niet al in de map staat).

[ Voor 84% gewijzigd door martinr op 05-10-2011 23:08 ]

• monta
martinr schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:47:
[...]

Ik heb de "/S" weggelaten omdat "/mir" automatisch subdirs meepakt.
De "/xf desktop.ini" zorgt er voor dat in de verkenner de doelmappen de met robocopy opgegeven namen behouden (wanneer zo'n bestand niet al in de map staat).
Ik ga dit eens testen

monta

• monta
Robocopy "%userprofile%\Documents" "e:\Backup\documents" /xd Outlook /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy1.Txt
Robocopy "%userprofile%\Pictures" "e:\Backup\afbeeldingen" /xf desktop.ini /m /mir /xo /XJD /z /log:C:\temp\RoboCopy2.Txt

Bovenstaande gaat volgens mij met de /MIR opdracht niet werken. De eerste regel mirrort \backup\documents maar de tweede regel gaat volgens mij kijken in backup en zal daar alles vewijderen inclusief documents volgens mij en kopieert dan afbeeldingen?

Ik heb dit wel eens getest maar de doel werd weer leeggemaakt dus doel als volgt:
backup\documents
backup\afbeeldingen
backup\bureaublad

monta

• martinr
Mijn ervaring is dat het gewoon goed gaat. Ook met het script wat ik hierboven heb geplaatst. Ik heb weinig in die mappen staan, maar bijv. "Backup\Favorieten" bevatte na uitvoer van dat script gewoon de favorieten, ook al kwamen er andere opdrachten achteraan.

Ik zou niet kunnen bedenken waarom robocopy iets zou gaan doen in een bovenliggende map van de doelmap (tenzij er iets mis is met het opgeven van de doelmap, maar dat moet je dan in de logfile ook terug kunnen vinden).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die Desktop.ini file 'bepaalt' mede dat je een 'mooie' naam aan die bestandslokatie geeft (dus in plaats van \docsfolder 'mijn documenten').

En anders draai je dat script eerst even met de /L switch zodat er niet echt iets gekopieerd/geschreven wordt maar alleen gelogd.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 06-10-2011 22:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• monta
Het lijkt te werken.. opgelost

Thx.

monta

Pagina: 1