Beste medetweakers,
op het moment ben ik bezig met een soort van analyse tool voor vergaderingen.
Een agenda bestaat uit verschillende onderwerpen en criteria. Deze wordt gehouden op bepaalde momenten in de week. Het zijn standaard overleggen waar verschillende punten worden besproken.
Hier zijn personen aanwezig met verschillende functies.
Wat ik graag wil, is een systeem dat output geeft: hoe een overleg is verlopen, wat een onderwerp heeft gescored, en wat verschillende criteria scores zijn. Mogelijk in de vorm van een grafiek, met een norm of een trendlijn. Resultaten wil ik graag uit de database halen met gemiddeldes per moment of sjabloon.
De volgende opzet heb ik gemaakt:
http://castilio.nl/screen1.PNG
Een moment hoort bij een sjabloon. Hier zal evt. nog een tussen worden gelegd. Vanuit een backend zou het mogelijk moeten worden om een nieuw sjabloon aan te maken met nieuwe of bestaande criteria en deze aan een moment te koppelen.
Ik ben benieuwd wat jullie mening hiervan is en of jullie hier nog tips en of opmerkingen over hebben.
Edit:
Een lijst kan er als volgt uit gaan zien:
Sjabloon: Vergadering verkoopafdeling (sjabloon)
Onderwerpen: Voorbereiding, uitvoering, rondvraag (onderwerp)
Vragen onder voorbereiding(criterium):
- de voorzitter opent de vergadering juist;
- etc.
vice versa.
Ieder sjabloon kan dus uniek zijn. Met onderwerpen en onderliggende criteria.
Momenten kunnen zijn per afdeling.
ID | Parent_id | Naam
1, 0, Zwijndrecht
2, 1, Verkoop
3, 1, Inkoop
4, 2, Verkoopploeg 1
5, 2, Verkoopploeg 2
op het moment ben ik bezig met een soort van analyse tool voor vergaderingen.
Een agenda bestaat uit verschillende onderwerpen en criteria. Deze wordt gehouden op bepaalde momenten in de week. Het zijn standaard overleggen waar verschillende punten worden besproken.
Hier zijn personen aanwezig met verschillende functies.
Wat ik graag wil, is een systeem dat output geeft: hoe een overleg is verlopen, wat een onderwerp heeft gescored, en wat verschillende criteria scores zijn. Mogelijk in de vorm van een grafiek, met een norm of een trendlijn. Resultaten wil ik graag uit de database halen met gemiddeldes per moment of sjabloon.
De volgende opzet heb ik gemaakt:
http://castilio.nl/screen1.PNG
Een moment hoort bij een sjabloon. Hier zal evt. nog een tussen worden gelegd. Vanuit een backend zou het mogelijk moeten worden om een nieuw sjabloon aan te maken met nieuwe of bestaande criteria en deze aan een moment te koppelen.
Ik ben benieuwd wat jullie mening hiervan is en of jullie hier nog tips en of opmerkingen over hebben.
Edit:
Een lijst kan er als volgt uit gaan zien:
Sjabloon: Vergadering verkoopafdeling (sjabloon)
Onderwerpen: Voorbereiding, uitvoering, rondvraag (onderwerp)
Vragen onder voorbereiding(criterium):
- de voorzitter opent de vergadering juist;
- etc.
vice versa.
Ieder sjabloon kan dus uniek zijn. Met onderwerpen en onderliggende criteria.
Momenten kunnen zijn per afdeling.
ID | Parent_id | Naam
1, 0, Zwijndrecht
2, 1, Verkoop
3, 1, Inkoop
4, 2, Verkoopploeg 1
5, 2, Verkoopploeg 2
[ Voor 29% gewijzigd door TheCrius op 05-10-2011 13:21 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily