Brz zegt (terecht) dat wie nu een P4 heeft, straks weer een nieuw mobo moet halen. Dat klopt, in het geval iemand de Northwood P4 wil (diegene kan ook besluiten eind 2001/begin 2002 een 2GHz P4 Willamette te nemen en het daar een hele tijd bij te laten, maar goed). Hij zegt dat de Palomino misschien/waarschijnlijk op een KT133a kan draaien. Is dat +4 inzichtvol?Gepost door MREn Maandag 19 Maart 2001 - 00:59 Score: 0 (Flamebait)
Oké, de AMD is over het algemeen sneller, maar versliest toch enkele benchmarks.
AMD heeft de tb nu wel zo ongeveer uitgemolken, terwijl de P4 nog relatief nieuw is. Zou je nu een TB kopen en je zou over een tijd willen upgraden, zul je ook een nieuw mobo moeten kopen.
De P4 is echter nog maar aan het begin van z'n ontwikkeling, waardoor het meer waarschijnlijk is dat er ook (evt. na een bios-update) veel snellere (p4-)cpu's op je mobo passen. Dit in tegenstelling tot AMD, die deze zomer met een nieuwe serie cpu's komt.
Gepost door Frits Bolkestein Maandag 19 Maart 2001 - 01:05 Score: 3 (Inzichtvol)
Dat dacht ik toch echt niet. De Palomino is ook socket A. Zal toch wel weer verder kunnen dan de huidige TB.
Gepost door BrZ Maandag 19 Maart 2001 - 01:05 Score: 4 (Inzichtvol)
Wat je zegt over die mobo's is niet waar.. In tegendeel, het is juist andersom....
Er komt namelijk al heel binnenkort een nieuwe serie P4's waarvoor een nieuw mobo nodig is...
En de Palomino (opvolger t-bird) kan (heel waarschijnlijk) gewoon geplaatst worden op bordjes met een KT133a chipset..
Gepost door Cookie Maandag 19 Maart 2001 - 09:27 Score: 0 (Inzichtvol)
En de Palomino (opvolger t-bird) kan (heel waarschijnlijk) gewoon geplaatst worden op bordjes met een KT133a chipset.. Maar dan moet je die dus wel eerst aanschaffen (als opvolger van het KX/KT-133 plankje dat je nu hebt) ...
Cookie merkt op, dat wanneer iemand nu een Athlon/Duron heeft op een KX/KT-133 mobo, diegene bij de aanschaf van een Palomino óók een nieuw mobo moet halen (dat op 266 MHz draait). Daarvoor vangt deze posting 0. Beetje groot contrast qua waardering, lijkt mij. Maar ja, wie ben ik
EdiT:
http://tweakers.net/nieuws/16191
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]