Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:44
Hoi,

Binnenkort ga ik mijn oude Omnia II van de hand doen en overstappen op een nieuwe, high-end telefoon. Er waren sterke twijfels tussen de nieuwe iPhone en een Android vlaggenschip, maar nu de 4S is aangekondigd denk ik dat ik voor de Android variant ga kiezen (nieuwe iPhone valt me tegen en is toch best wel duurder).

Er zijn inmiddels een paar zeer goede android toestellen op de markt, maar als gadgetfreak/tweaker wil je natuurlijk toch eigenlijk het nieuwste van het nieuwste. Mijns inziens kan ik dus met een SGS2 of een Sensation al niet meer aankomen..

Uit reacties op nieuwsberichten e.d. heb ik gemerkt dat er meer mensen de aankondiging van de nieuwe iPhone hebben afgewacht, maar nu ook richting de androidkant neigen. Ik ben dan ook benieuwd of er meer mensen zijn die met dezelfde vragen zitten als ik. Graag zou ik hier een discussie starten over een aantal aangekondigde nieuwe android telefoons, teneinde een goede keuze te kunnen maken.

Voor zover ik weet komen de volgende telefoons zo'n beetje in aanmerking om een nieuw androidsucces te worden:

Nexus prime/SGS 2 HD LTE (komt hier niet uit)
HTC Vigor
LG LU6200 (komt hier niet uit)
Xiaomi Phone
Samsung Galaxy Note

Zijn er nog meer? En waar wachten jullie op?

[ Voor 7% gewijzigd door Maardiweb op 05-10-2011 14:24 . Reden: aantal toestellen toegevoegd ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De SGS2 en de LG komen hier niet uit. Die zijn voorbehouden aan Korea. De Nexus Prime is natuurlijk wel een van de meest besproken toestellen die nog uit moet komen, en de Vigor is ook zeker niet onaantrekkelijk. Vergeet overigens de Runnymede niet: nieuws: 'HTC Runnymede heeft 4,7"-scherm en video-opname met 60fps'

Maar het is met niet echt duidelijk wat je nu precies wilt. Je zegt een nieuwe telefoon te willen, maar deze toestellen zijn allemaal nog niet aangekondigd. Het is dus afwachten, waarbij de SGS2 en Sensation momenteel gewoon de absolute toptoestellen blijven. Ik vraag me dus af welke kant je met dit topic op wil. Gaat het je concreet om een vervanger voor je huidige telefoon, of wil je bespreken welke toekomstige high-endmodellen interessant gaan worden?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je een voorspelling wilt weten wat er het beste is wat nog gaat komen kunnen mensen die niet geven. Hooguit gissen maar dat is altijd nog magie en daar kun je geen harde cijfers mee maken.

Wat denk ik op dit moment toch de snelste/beste toestellen zijn die op de markt zijn voor Android zijn dat de SGS2 en de Xiaomi Phone. Die laatste is een vreemde eend in de bijt maar als je iets exclusiefs en retesnel wilt hebben moet je voor die gaan. Vooral vanwege de prijs en de exclusiviteit in Nederland.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

RoD schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 01:10:
...waarbij de SGS2 en Sensation momenteel gewoon de absolute toptoestellen blijven.
HTC Evo 3D =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
De nexus prime wordt ergens tussen nu en thanksgiving (eind nov) verwacht

TheS4ndm4n#1919

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-11 19:18
RocketKoen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:32:
De nexus prime wordt ergens tussen nu en thanksgiving (eind nov) verwacht
Lees: 11 oktober. Dan is de aankondiging.

[ Voor 5% gewijzigd door fifarunnerr op 05-10-2011 09:48 ]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Ik ben zelf ook al aan het orienteren voor een opvolger van mijn HTC Desire (Bravo).
Vooral geinteresseerd ben ik in de HD resolutie toestellen van Android.

De Galaxy Note van Samsung zou ik graag toevoegen aan het lijstje van TS.

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-10 10:27
De Nexus Prime (gemaakt door Samsung) zal als eerste gereleased worden en dit zal waarschijnlijk op 12 oktober gebeuren samen met de lancering van Android Ice Cream Sandwich. De rest zal allemaal later komen...

Ik denk dat er met Android ICS voor Google nu een grote kans ligt om iOS in te halen als grootste mobiele OS. Veel fans van Apple zijn teleurgesteld in de 4S aankondiging, omdat ze er zo lang op hebben moeten wachten en omdat ze een compleet nieuwe iPhone 5 verwachtten.
Ik denk dat een groot deel van de iPhone (4) klanten zal overwegen om over te stappen op Android na hun huidige contract.

Zelf zit ik te wachten op een nieuw HTC vlaggenschip met ICS en het ligt in de lijn der verwachting dat die in grote lijnen gelijk zal zijn aan de HTC Vigor. In tegenstelling tot de HTC Vigor (afgaande op de gelekte foto's) zou het toestel echter geen touch-knoppen hebben en hetzelfde 4,3" 1280x720 scherm zou dan de gehele voorkant domineren. Het toestel zou dus een stukje kleiner kunnen worden, omdat de knoppen net zoals in Honeycomb op het scherm zullen staan.
De rest van de specs zijn ook vrij makkelijk te voorspellen: een dual-core Snapdragon S3 (S4 is het nog te vroeg voor), 1GB RAM, 16GB ROM, NFC en een nieuwe HTC Sense laag. Release: Wellicht nog voor het einde van het jaar!

Disclaimer: dit is enkel speculatie, niets meer en niets minder!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01
Lees: 11 oktober. Dan is de aankondiging.
Aankondigen is natuurlijk niet altijd hetzelfde als daadwerkelijk in de winkels liggen helaas...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08
Android MOET een betere appbase krijgen. Daarbij moet er nu eens hardwareaccel voor de GUI komen.

• RoD
  • Niet online

RoD

418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:13:
Android MOET een betere appbase krijgen. Daarbij moet er nu eens hardwareaccel voor de GUI komen.
Dat mag je vinden, maar dit is niet het topic om het te bespreken :)

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:13:
Appbase is wel goed hoor. En Hardware acceleratie komt er. Android Icecream Sandwich namelijk.

Ontopic!

Nu verkrijgbaar:
-SGS2
-Sensation

Strakjes verkrijgbaar:
-Nexus Prime
-Galaxy Note

Nog iets later:
-Galaxy S3?

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:48:
Nu verkrijgbaar:
-SGS2
-Sensation
-HTC Evo 3D
En de Vigor moet er ook nog bij.. en de Droid 4

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 05-10-2011 14:54 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Iavak

Iavak

no savegame

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Strakjes verkrijgbaar:
-Nexus Prime
-Galaxy Note
-HTC Incredible HD

Nog iets later:
-Galaxy S3
-SE Xperia Nozomi

• Maardiweb
RoD schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 01:10:

Maar het is met niet echt duidelijk wat je nu precies wilt. Je zegt een nieuwe telefoon te willen, maar deze toestellen zijn allemaal nog niet aangekondigd. Het is dus afwachten, waarbij de SGS2 en Sensation momenteel gewoon de absolute toptoestellen blijven. Ik vraag me dus af welke kant je met dit topic op wil. Gaat het je concreet om een vervanger voor je huidige telefoon, of wil je bespreken welke toekomstige high-endmodellen interessant gaan worden?
Het is een combinatie van beiden. Ik wil een nieuwe telefoon, maar wel eentje waar ik dan ook weer even mee vooruit kan en die niet over 2 maanden alweer 'gedateerd' is.

Maw: Een bespreking van de telefoons die er aan gaan komen en hierbij vooral argumenten om op deze telefoon (of een bepaalde feature) te wachten..!

Heb de Xiaomi en de Note toegevoegd aan de TS. Xiaomi was mij volledig onbekend tot zover eigenlijk. Note leuk ding, maar beetje te groot imo..

• RoD
  • Niet online

RoD

Maardiweb schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Het is een combinatie van beiden. Ik wil een nieuwe telefoon, maar wel eentje waar ik dan ook weer even mee vooruit kan en die niet over 2 maanden alweer 'gedateerd' is.
Ik denk dat dat niet te voorkomen. Als je echt wilt dat je telefoon goed mee kan komen met de ontwikkelingen, zou je voor een telefoon moeten gaan waarvoor een levendige dev-community bestaat. Zo kun je nieuwe features, ondanks gelijkblijvende hardware, in nieuwe Android-versies op je telefoon krijgen, ondanks dat de fabrikant je telefoon al lang vergeten is. * RoD vindt dat zijn Desire nog steeds goed mee kan.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:13
Maardiweb schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:30:
[...]
Volgens mij is dat een direct gevolg van het groot aantal android telefoons wat elke maand gelanceerd wordt. Je loopt altijd achter. Niemand hoor je nu bv meer over de sammy nexus.

Zit in dezelfde boot overigens. Na 2 jaar iphone 3gs keek ik erg uit naar de iPhone 5 die maar niet kwam. Dus misschien nu maar eens kijken of de darkside iets te bieden heeft ;)

• Maardiweb
@RoD. Is ook niet te voorkomen. Vind dat van de dev community wel een goede tip. Heb gemerkt dat ik met mijn Omnia II ook een lichtelijk verkeerde keuze heb gemaakt, gezien het feit de HTC HD2 wel nog continu wordt voorzien van nieuwe shit (zelfs een stabiele port naar android).

@lowfi. Denk dat er nog wel meer mensen dezelfde overwegingen hebben, vandaar dit topic. Ben benieuwd welke keuzes men nu zoal gaat maken. Heb jij al een telefoon waar je naar neigt?

En met nieuwe technieken bedoel ik NFC, LTE en dat soort dingen. Nou is die laatste opzich wel heel ambitieus om in je telefoon te hebben, omdat het nog wel even zal duren voordat we hier in NL met LTE starten? NFC vind ik wel interessant..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:13
LTE NFC zijn juist van die dingen die ik helemaal niet belangrijk vind. NFC leuk voor het OV (ga ik niet mee), meeste data verkeer gaat bij mij via wifi dus echt sneller mobiel internet vind ik niet belangrijk.

Op dit moment neig ik naar een tussen oplossing (1 jaar abo met sgs2, iphone 4) en hoop dat volgend jaar wel een mooie iphone 5 uit komt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Maardiweb schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:16:
@RoD. Is ook niet te voorkomen. Vind dat van de dev community wel een goede tip. Heb gemerkt dat ik met mijn Omnia II ook een lichtelijk verkeerde keuze heb gemaakt, gezien het feit de HTC HD2 wel nog continu wordt voorzien van nieuwe shit (zelfs een stabiele port naar android).

@lowfi. Denk dat er nog wel meer mensen dezelfde overwegingen hebben, vandaar dit topic. Ben benieuwd welke keuzes men nu zoal gaat maken. Heb jij al een telefoon waar je naar neigt?

En met nieuwe technieken bedoel ik NFC, LTE en dat soort dingen. Nou is die laatste opzich wel heel ambitieus om in je telefoon te hebben, omdat het nog wel even zal duren voordat we hier in NL met LTE starten? NFC vind ik wel interessant..
Voordat NFC hier goed en wel is ingevoerd zijn we een aantal jaar verder denk ik. Daarom zie je hier ook nog geen LTE-toestellen, terwijl ze er in de VS wel mee uitgerust worden. NFC is dichterbij, de Nexus Prime zal het waarschijnlijk wel krijgen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Voordat NFC hier goed en wel is ingevoerd zijn we een aantal jaar verder denk ik. Daarom zie je hier ook nog geen LTE-toestellen, terwijl ze er in de VS wel mee uitgerust worden. NFC is dichterbij, de Nexus Prime zal het waarschijnlijk wel krijgen.
NFC zit ook al in de huidige Nexus S dus zal ook worden meegenomen naar de Nexus Prime lijkt mij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RoD
  • Niet online

RoD

Touchdomex schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:44:
[...]

NFC zit ook al in de huidige Nexus S dus zal ook worden meegenomen naar de Nexus Prime lijkt mij.
Dat, en omdat Google natuurlijk zijn nfc-diensten wil pushen :)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
Ik weet niet binnen wat voor termijn je de nieuwe telefoon wil aanschaffen, maar vergeet SE niet; ze komen in Q1 2012 met hun eerste dual-core toestel:

- 1280x720 pixels scherm (4,3")
- Qualcomm 1.5Ghz dual-core
- 1GB ram
- 32GB rom
- > 8MP camera, vermoedelijk de 16.1MP exmor mobile sensor die ze tijden geleden hadden aangekondigd
- 1080p recording
- playstation certified
- 3D sweep panorama foto's

Hij staat bekend geloof ik onder de codenaam Nozomi.

• Maardiweb
lowfi schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:27:
Op dit moment neig ik naar een tussen oplossing (1 jaar abo met sgs2, iphone 4) en hoop dat volgend jaar wel een mooie iphone 5 uit komt.
Mm ja daar zat ik ook aan te denken. Een snel rekensommetje leert dat een sim-only abbo met losse SGS2 goedkoper is dan een abbo met telefoon, dus misschien ga ik dat wel doen dan!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde, eind deze maand kan ik mijn contract verlengen dus de twijfel voor een nieuw toestel icm met een abbonoment is hier ook aanwezig.

Ik neig dan toch naar de Nexus Prime of het nieuwe toestel van SE.

Hoop dat die dan toch redelijk snel komen. En vooral bij de Nexus Prime is mijn verwachting dat die goed valt bij de dev community.

• Maardiweb
Hoe is de nexus S gevallen bij de devs? Heb niemand in mn vriendenkring met die telefoon eigenlijk..

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maardiweb schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:49:
Hoe is de nexus S gevallen bij de devs? Heb niemand in mn vriendenkring met die telefoon eigenlijk..
Geheel toevallig heb ik 2 vrienden met een Nexus S. Zowel de AMOLED als de LCD. Ze bevallen erg goed. Het is de basic Android zoals Google die bedoelt heeft maar alles werkt goed en snel. Scherm is op beide toestellen erg goed te noemen alleen is de LCD versie iets dikker als de AMOLED. Voor de rest vinden zij het erg goede toestellen en elke keer als ik ze in de hand heb vind ik ze ook erg prettig in gebruik.

• Maardiweb
Vind zelf de bij de nexus S de scherm/behuizing ratio niet zo tof, dus ben heel benieuwd naar de nieuwe nexus! Die SE nozomi lijkt ook wel echt tof te worden, maar heb toch het idee dat SE niet kan tippen aan HTC of Samsung..

http://www.theandroidsoul.com/worlds-best-android-phone/

ook wel interessante thread!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

De specs van de nieuwe Nexus Prime:
  • Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • 9mm thin
  • 4.65-inch 1280 x 720-pixel Super AMOLED HD with curved glass
  • TI OMAP 4460 dual-core Cortex A9 processor clocked at 1.2GHz
  • 1GB of RAM
  • 32GB of built-in storage
  • 5-megapixel camera on the back, 1.3-megapixel in the front
  • 1080p HD video capture support
  • LTE/HSPA depending on carrier
  • Wi-Fi a/b/g/n
  • NFC
  • 1,750 mAh battery
Source

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KxQVG.jpg

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• CLB
  • Niet online

CLB

We have confirmed that the Samsung Galaxy Nexus will be a pure Google Experience
device without any third-party UI or modifications, so no TouchWiz on this one, guys.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 09:50
Alleen al omdat dat erbij staat neem ik ze al niet meer serieus..

• CLB
  • Niet online

CLB

??

• quartex

quartex

Luqq schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:05:
Alleen al omdat dat erbij staat neem ik ze al niet meer serieus..
Wie weet, mischien worden er wel twee nieuwe phones bekent gemaakt dinsdag..
De Nexus Prime & de Galaxy Nexus.

:)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

HTC deed ook zoiets met de Desire en de Nexus one, dus onwaarschijnlijk is het niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• CLB
  • Niet online

CLB

Codenaam...
Well, now that Apple has announced the iPhone 4S, there’s only one other flagship on the horizon
that people are eagerly anticipating and that’s the Samsung Galaxy Nexus. Codenamed “Nexus Prime,”

• quartex

quartex

CLB schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:19:
Codenaam...
Well, now that Apple has announced the iPhone 4S, there’s only one other flagship on the horizon
that people are eagerly anticipating and that’s the Samsung Galaxy Nexus. Codenamed “Nexus Prime,”
Maar omdat de Prime exclusief word verspreid via Verizon in de US kan ik me voorstellen dat ze ongeveer dezelfde phone verspreiden onder een andere naam via de andere carriers.
(en dat die dus ook zonder TouchWiz word geleverd (?))

• CLB
  • Niet online

CLB

TouchWiz is niet aan de orde, aangezien dit gewoon een Vanilla toestel is, gewoon clean, Android 4.0 that's it.
Toen toentertijd Android 2.0 FroYo werd gereleased met de Motorola Droid, was dat ook zonder MotoBlur =)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kut zeg, ze maken het je wel lastig! Iphone4S of Nexus prime! Denk dat Nexus prime zelf sneller zal zijn!
Keuzes..keuzes! Lastig allemaal

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt nog wel meer toestellen.. Dit zijn ook wel twee uitersten imho... al is 't maar qua schermgrootte =s

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:03
Staan er nog toffe high-end androids met een scherm <4" op de de planning ergens?
Het is allemaal groot, groter, enorm wat de klok slaat. Heb nu een wildfire/desire voor m'n werk, ideaal maatje. Resolutie zou wel wat hoger mogen evenals de processor.

Edit
Zie nu dat ik een topic kaap, negeer dit maar.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 06-10-2011 21:28 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

l1m1t schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:09:
Ik denk dat er met Android ICS voor Google nu een grote kans ligt om iOS in te halen als grootste mobiele OS. Veel fans van Apple zijn teleurgesteld in de 4S aankondiging, omdat ze er zo lang op hebben moeten wachten en omdat ze een compleet nieuwe iPhone 5 verwachtten.
Ik denk dat een groot deel van de iPhone (4) klanten zal overwegen om over te stappen op Android na hun huidige contract.
Dat is nog afwachten, voor de mensen met een 3GS of ouder kan de overstap naar Android inderdaad een overweging zijn, maar voor alle iPhone 4 bezitters zeker niet. Aangezien er maar weinig mensen zijn met een 1-jarig contract bij hun iPhone 4. Ik verwacht dan ook dat er zo rond juli volgend jaar een iPhone 5 aangekondigd gaat worden.

@rinkel

Een high-end toestel met een scherm kleiner dan 4 inch zal je bij Android niet meer tegenkomen. Misschien wel bij Windows Phone en natuurlijk bij iOS de iPhone 4S.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 06-10-2011 22:15 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 10:54

Nokian95dude

I'll be back!!

Wou net zeggen de EVO 3D is momenteel toch echt t vlaggenschip en niet de Sensation. Tot de Vigor hier wordt aangekondigd uiteraard.
RoD schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Er zijn wel meer toepassingen te bedenken als alleen met t OV te reizen hoor... Ik zie een hele toekomst voor NFC... Juist hier in Europa. Terwijl wij hier weer t langst moeten wachten totdat er een ritse telefoons is met NFC.

Those you can't see are more present than you'll imagine

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:03
Erg jammer, vond Android altijd erg tof, heb aardig wat Android apparaatjes gehad. En heb ze nog steeds. Gelukkig kan de desire nog aardig meekomen dmv customroms. Twijfel nu over n iPhone 4s (heb de 4) of misschien dan maar eens naar de nieuwe Wp7 Nokia's. Maar daar gaat dit topic nu niet over.

De Galaxy S2 heeft een flinke developers community (oa de devver die voor de Desire leuke dingen heeft gedaan en bekend staat om z'n stabiele roms) en zou mijn keus geweest zijn. De S2 is van plastic, maar laat je dat niet in de weg staan, ik heb de oude Galaxy Tab, geheel van plastic, maar gebouwd als een huis.
Ik heb nu 3 htc's gehad, maar zou dit keer toch voor de Samsung gaan.

In de lounge op Schiphol hebben ze regelmatig een testopstelling staan van een bepaald merk; Apple en dit keer Samsung; de S2 en de 10"nogwat tablet. Heb even een uurtje zitten spelen. De S2 was lekker smooth, zeker in de browser, stuk prettiger dan de sensation die ik eens n dagje mee had. (Dit in tegenstelling tot de tablet, die was geheel niet smooth. Mijn oude tab leek veel sneller, maar kan fout zitten)

Uiteindelijk is het natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur voor de schil die is gebruikt, sense, touchwiz.. etc..

@nokian95dude
Ik zie eerlijk gezegd niet zo heel veel toepassingen voor Nfc anders dan wat dingetjes scannen/betalen, maar misschien is dat wel mijn gebrek aan fantasie. Het blijft natuurlijk ook een beetje een kip/ei situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 06-10-2011 22:52 ]

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 17:39
quartex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:00:
De specs van de nieuwe Nexus Prime:
  • 9mm thin
  • TI OMAP 4460 dual-core Cortex A9 processor clocked at 1.2GHz
  • 1GB of RAM
  • 5-megapixel camera on the back, 1.3-megapixel in the front
  • Wi-Fi a/b/g/n
  • NFC
  • 1,750 mAh battery
Jou lijst even bijgewerkt met wat ik net tegenkom:
  • 9mm thin
  • 32nm Exynos 4212 1,5 GHz Dual Core CPU
  • PowerVR SGX543MP2 GPU dual core (zelfde als iPad 2 en iPhone 4S)
  • 1GB of RAM
  • 8-megapixel (met verbeterde sensor) back 1.3-megapixel in the front
  • Wi-Fi a/b/g/n
  • NFC
  • 2,050 mAh battery
  • Dual-mode GSM/CDMA radio
Source

Hierin lijkt mij vooral de op 32nm gebakken chip in combinatie met de 2050mAh accu een zegen, meer batterij en een SoC die volgens samsung ongeveer 30% zuiniger is dan de op 45nm gebakken chip in bijv. de SGSII

[ Voor 7% gewijzigd door Johanson16 op 06-10-2011 23:05 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Laguna schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:12:
Een high-end toestel met een scherm kleiner dan 4 inch zal je bij Android niet meer tegenkomen.
En waarom? Een Motorola Droid 3 vind ik toch redelijk high-end met z'n 4" scherm... okee niet < 4" that's true

[ Voor 77% gewijzigd door CLB op 06-10-2011 23:32 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Nokian95dude schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:43:

Er zijn wel meer toepassingen te bedenken als alleen met t OV te reizen hoor... Ik zie een hele toekomst voor NFC... Juist hier in Europa. Terwijl wij hier weer t langst moeten wachten totdat er een ritse telefoons is met NFC.
Oeps, in de eerste zin had ik LTE willen zeggen ipv NFC.

Verwijderd

Wat dachten jullie van de pas uitgekomen HTC Sensation XE. Dualcore 1.5 en hoge resolutie.

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:50:
Wat dachten jullie van de pas uitgekomen HTC Sensation XE. Dualcore 1.5 en hoge resolutie.
Zelfde als de normale Sensation die met custom ROM's ook op 1,5GHz draait, maar okee ook high-end idd.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:06
Ik zit redelijk in hetzelfde schuitje. Heb nu een iPhone 3GS, abbo loopt volgende week af en eigenlijk zie ik de 4S niet zitten. Zit nu dus naar Android te kijken. Windows Mobile valt af vanwege de voor mijn gevoel nu nog veel te beperkte marketplace. Tegelijk zien de huidige toestellen er voor mijn gevoel alweer gedateerd uit. Dat kan ook puur psychologisch zijn doordat er zoveel toestellen uitkomen en alweer aangekondigd zijn.

De Nexus prime ziet er wel absurd groot uit. Maar goed, de komende tijd het nieuws maar in de gaten houden.

• quartex

quartex

Als je iemand bent die ook Monster kabels koopt, dan is de XE voor jouw :p

• Iavak

Iavak

no savegame

Bij Pocket-lint hebben ze wel een aardige impressie van de Nexus Prime.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/images/Cv2C/nexus-prime-ice-cream-sandwich-11-october-0.jpg?20111007-122839

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-10 10:27
Als je niet kunt wachten op een smartphone met Ice Cream Sandwich (Nexus Prime bv.), dan zou het voor mij gaan tussen de Sensation XE en de Galaxy S II. Voor mij is de keuze makkelijk, kies zelf maar...

De HTC Sensation XE is beter voor mensen die:
- Veel muziek willen luisteren op hun smartphone met de meegeleverde Beats headset
- Fan zijn van de HTC Sense skin
- De Galaxy S II te plasticy vinden

De Samsung Galaxy S II is beter voor mensen die:
- Gewoon de snelste, dunste en lichtste willen hebben
- Een scherm willen hebben met een betere kleurweergave dan de Sensation
- Veel intern geheugen willen hebben voor bijvoorbeeld apps
- Fan zijn van de Touchwiz skin

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:31:
[...]

En waarom? Een Motorola Droid 3 vind ik toch redelijk high-end met z'n 4" scherm... okee niet < 4" that's true
Omdat het over Android toestellen ging die op de planning staan en niet over toestellen die reeds beschikbaar zijn (import) en die is toch alweer een aantal maanden oud (en het is ook nog maar de vraag of die sowieso nog wel officieel wordt uitgebracht in Nederland).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1