Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RTL8139D ism Windows Server 2008 x64

Pagina: 1
Acties:

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 08:28
Heb vandaag Windows Server 2008 Standard x64 op mijn server geïnstalleerd en na wat gepruts met de drivers werkt het meeste correct.

Echter ondervind ik problemen met het installeren van mijn bijkomende RTL8139D NIC. Ik heb reeds de laatste drivers geïnstalleerd, maar de kaart blijft problemen geven.

In apparaatbeheer wordt hij overigens herkend als "Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC", wat er toch wil op wijzen dat de juiste driver werd geinstalleerd?

Windows server geeft echter aan dat de verbinding beperkte verbindingsmogelijkheden heeft. Een vast ip instellen helpt ook niet; ik kan zelfs niet pingen naar de gateway.

Ligt dit aan de drivers? Doet de NIC alsof deze juist zijn, maar kan hij er niet mee om? Of zie ik iets over het hoofd in windows server zelf? (ben een beginner)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Prop er eens een echte nic in en niet een HTK* geval? :)

Een beetje Gbit Nic die je tegenwoordig bij elke dozenschuiver haalt heeft al betere support dan zo'n 100Mbit kaartje wat 6 jaar geleden al niet nieuw meer was.
*huis tuin en keuken.

ps: vergeet 3com want die hebben helemaal geen support meer inbox.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 08:28
Inderdaad, ik vreesde er ook al wat voor... Maar aangezien het inderdaad om een huis-tuin-keuken servertje gaat, kon ik maar proberen :)

Zal eens kijken voor een andere NIC