usb 3.0 controller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI USB3.0 controller 2 port PCI-E in mijn pc uit 2008 geplaatst om gebruik te kunnen maken van (uiteraard) het razendsnelle usb 3.0.
Kaart wordt direct herkend en aangesloten externe harddisks (beide usb 3.0) ook. Prima dus....

Nou heb ik een klein testje gedaan waarbij ik een bestand van 2,3 Gb via USB 2.0 en via USB 3.0 heb 'overgepompt'.
Bij USB 2.0 duurde het 1 m 24 sec (28 MB/s) en bij USB 3.0 1 m 02 sec (38 MB/s).

Ok, usb 3.0 is sneller, maar had volgens mij veel sneller moeten zijn.
Zouden de verouderde systeemcomponenten uit 2008 de vertragende factor kunnen zijn bv de sata hard disk (WD5000AAKS CaviarSE16)?

(Wanneer ik van de ene externe usb 3.0 hard disk naar de andere externe usb 3.0 hard disk (beide overigens aangesloten op de usb 3.0 controller) een groot bestand 'overpomp', blijft de teller ook hangen bij zo'n 38 MB/s :'( .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ligt het niet aan je usb-apparaat??? Ik weet niet of pci-e snel genoeg is om usb-3 aan te sturen... Dat zou je ff op moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

PCI-E is zeker snel genoeg. In ieder geval alle enkele malen sneller dan die 38mb/s

Ik gok je USB-device. Kijk anders of je een RAMdisk aan kunt maken van 2 of 3GB en van daaruit te testen? Ik weet niet of er benches zijn voor USB apparaten. Misschien crystaldiskmark.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 17:56
Drivers installeren van zowel chipset als USB 3 controller. En dan niet de bijgeleverde, maar de nieuwste van de website van de fabrikant.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USB-devices werken naar behoren en ik gebruik de laatste drivers. Heb nog wat uitzoekwerk en navraag gedaan bij een paar slimme IT-ers op het werk en ik ben toch bang dat de zaak niet sneller dan zo'n 38MB/s gaat vanwege mijn 'overige oude 2008 systeemcomponenten'. Ergens zit aldaar de bottleneck. Waar precies weet ik helaas niet....
Al met al werkt de zaak in elk geval nog altijd ca. 35% sneller dan USB 2.0 en da's voor die paar tientjes voor de usb 3.0 controller best leuk. Wordt dus een nieuwe pc kopen ben ik bang ;-). Nou m'n portemonee nog even overtuigen....

Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Kijk nog eens even in Windows bij apparaatbeheer of de optimalisatie van de aangesloten schijf via usb 3 op snelle verwijdering staat of op betere prestaties. Mijn oude schijf gaat dan van 38 mb naar 80 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test eens wat je interne HDD haalt. Als die ergens blijft steken op 40MB/s, dan kun je er wel een snelle USB3.0 disk aanhangen, maar sneller gaat het er niet op worden natuurlijk.
Pagina: 1