Toon posts:

AUX-kabel van Xbox naar versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo'n kabel: http://www.bol.com/nl/p/g...04004007577388/index.html
En is die ergens in Amsterdam in een winkel te koop?

Het gaat om een Harman/Kardon versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 12:56
Ziet er uit als een standaard optische kabel. Lijkt me dat je die wel kunt vinden in Amsterdam bij een mediamarkt of elektroboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten is AUX qua audio veelal rood/wit RCA (analoog stereo), de kabel die je linkt is een optische toslink. En die zijn in elke winkel a la Dixons, Mediamarkt, Saturn, BCC, Mycom en dergelijke wel te koop.

Verder zegt "een Harman Kardon versterker" ook niet genoeg om na te zoeken of je wel iets hebt aan een dergelijke kabel. Types noemen werkt over het algemeen een stuk eenvoudiger....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Het is gewoon een optische kabel, ook wel Toslink of S/PDif genoemd. Als je dat na gaat vragen bij een willekeurige elektronicazaak zullen ze die vast wel voor je hebben. Deze kabels hoeven overigens maar een tientje á twintig euro te kosten :) en zijn niet per se bedoeld voor de Xbox360.

Een AUX kabel is meestal rood/wit inderdaad en bestaat uit twee tulipstekkers. Deze zit normaliter standaard bij de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens mij de HS210. Maar de Xbox heeft een speciale ingang achterin, die ze bij RAF Electronics niet kende...

Het gaat om deze ingang:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/orrssl.jpg
AUX staat daar rechts van.
Aan de andere kant moeten dus die witte en rode tulpjes zitten. Die is overal te verkrijgen? En hoe heet zo'n kabel, dan weet ik waar ik naar moet vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:44

Dennis1812

Amateur prutser

Tulp kabel
http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/1557/Tulp-Kabel.html

Heb je geen optische ingang op je receiver zitten toevallig?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Van de users wordt verwacht dat ze zich actief opstellen en inzet tonen wanneer ze een vraag hebben. Dat is hier niet bepaald aan de orde dus lees je aub eerst even in en ga zelf op zoek naar mogelijke oplossingen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al ingelezen, maar kan die kabel nergens vinden.
Als mensen hier een vraag stellen, is dat niet voor niks. Blijkbaar moet je hier alles al weten ofzo?

Anyway, er zit achterop in m'n Harman/Kardon een Optical In 1 en Optical In 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:18:
Als mensen hier een vraag stellen, is dat niet voor niks. Blijkbaar moet je hier alles al weten ofzo?

Ik heb mij ook ingelezen. High-five! :) Die aux poort is voor de kinect.
Because the Kinect sensor's motorized tilt mechanism requires more power than can be supplied via the Xbox 360's USB ports,[43] the device makes use of a proprietary connector combining USB communication with additional power. Redesigned Xbox 360 S models include a special AUX port for accommodating the connector,[44] while older models require a special power supply cable (included with the sensor[42]) that splits the connection into separate USB and power connections; power is supplied from the mains by way of an AC adapter.[43]
De Xbox Slim heeft een optische uitgang. Klik de kabel uit je startpost daar in. Het andere eind in je versterker. Geluid.
__
Aux betekent gewoon Auxiliary. Ondersteunend dus. Vaak de aanduiding dat je een extern apparaat kan aansluiten via die ingang/uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:18:
Volgens mij heb je tijdens het inlezen de handleiding van de XBox 360 (Slim) overgeslagen...

Verder kom je in de topictitel aan met de term "AUX"; in de afbeelding in je eerste post kom je met een optische kabel; later kom je met een Harman Kardon receiver wat niet veel zegt en ook de AUX op de foto is niet voor de audio, maar voor de XBox Kinect. Niet zo gek dat medewerkers van diverse winkels je dus niet snappen.

Al met al schep je - voor zowel ons als jezelf - veel verwarring.

Verwarring die er niet was geweest als je gewoon de handleiding had gelezen. Daar staat namelijk gewoon in hoe je de console op een receiver aan kan sluiten.
Als je dat meteen had gezegd was het een stuk eenvoudiger geweest. De XBox 360 heeft gewoon een optical uit. Op deze foto te zien links naast de HDMI uitgang. Dus een optische kabel kopen en je bent klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 04-10-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie leest er nou handleidingen? :P
Maar normaal gesproken als je op een forum waar een aantal experts zitten er naar vraagt, dan hebben zij binnen no-time het antwoord voor je, zonder dat je moet gaan zoeken naar de oplossing.

Ik heb inmiddels zo'n optical kabel gehaald op goed geluk en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GoT is geen vraag en krijg antwoord-forum zoals vele andere fora. Hier verwachten we dus wél wat eigen inzet. En daar hoort iets als de handleiding doorlezen nu eenmaal bij, als je er dan nog niet uitkomt dan kan je een topic openen. Met de manual er naast was er ook niet zoiets geweest als "op goed geluk", dan was je gewoon zeker van je zaak. Zoals gezegd zorgen dit soort topics alleen voor verwarring: jij weet niet wat je bedoeld en maakt daardoor het geheel alleen nog maar onoverzichtelijker door termen door elkaar te gaan gebruiken. Want op één of andere manier heb je zelf verzonnen dat de AUX op de XBox voor de audio is, terwijl er dus genoeg te vinden is over dat die aansluiting voor de Kinect is.

Met alle respect zou ik toch iets doen met bovenstaande, want je andere topics blinken ook niet echt uit in inzet of het geven van voldoende en correcte informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 04-10-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die een Xbox hebben, het aan een versterker hebben aangesloten, weten precies hoe ik het kon oplossen. Nee, ik vind het een beetje zwak en zelfs arrogant om van een doorsnee gebruiker van technische apparaten te verlangen dat ie al van alles heeft geprobeerd. Niet iedereen is een nerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nee, niet iedereen is zo lui als jij bent, dat is het hele probleem hier :O . Want voor minder technische gebruikers is de handleiding uitgevonden. Overigens is de community hier uitmaken voor nerd ook niet echt een handige actie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:48:
Wie leest er nou handleidingen? :P
Maar normaal gesproken als je op een forum waar een aantal experts zitten er naar vraagt, dan hebben zij binnen no-time het antwoord voor je, zonder dat je moet gaan zoeken naar de oplossing.

Ik heb inmiddels zo'n optical kabel gehaald op goed geluk en het werkt.
En hier sla je de plank dus helemaal mis, hardcore tweaker of niet een handleiding is juist voor iedere gebruiker gemaakt en is er niet voor niets. Zoals ik eerder al aangaf verwachten wij enig inzet om een dump-je-vraag-en-wacht-op-antwoord-forum te vermijden. Dit heeft dan ook niks te maken met 'zwakheid' of 'arrogantie'.

We zijn allen bereid om een ieder te helpen maar we gaan geen luie mensen op hun wenken bedienen.

Anyways, ik zie dat het inmiddels al werkt dus gooi ik dit topic maar op slot. Mocht je nog verder willen discussiëren dan mag je me gerust een DM sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 05-10-2011 10:50 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.