HTC kondigt patch voor beveiligingslek aan

Pagina: 1
Acties:

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 15:39
nieuws: HTC kondigt patch voor beveiligingslek aan
HTC geeft toe dat zijn Android-telefoons door een lek ongevraagd persoonlijke gegevens naar servers verstuurden.
Kunnen jullie mij even aantonen waar HTC dit toegegeven heeft? Ze zeggen namelijk dat er een beveiligingslek is in hun log collectie programma. Niet dat ze onterecht die gegevens naar zichzelf doorstuurden.

Ook in jullie vorig artikel wordt deze aanname gemaakt zonder enige bewijzen.

In dat filmpje wordt er getoond dat het collectie programma via de localhost benaderbaar is via een poort, en dat deze gegevens verzameld, nergens dat deze gegevens worden doorgestuurd. Ik vind dit een zeer belangrijke nuance.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
In de lead staat:
HTC geeft toe dat zijn Android-telefoons door een lek ongevraagd persoonlijke gegevens naar servers verstuurden. De elektronicafabrikant brengt binnenkort een patch uit om te voorkomen dat privacygevoelige data wordt verstuurd.

HTC zegt dus niet dat het bedrijf gegevens van Android-telefoons naar 'zijn' servers verstuurt, maar dat applicaties van derden persoonlijke gegevens kunnen doorsturen vanwege een lek in de software. Uit een eerdere test kwam echter naar voren dat het mogelijk is dat ook HTC gegevens naar zijn servers doorstuurt, waar het bedrijf in de verklaring niet op in gaat.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky