Routing and remote access service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHPDELITE
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:25
Hallo allemaal,

Ik heb ik een soort van rare vraag. Ik wil in plaats van een hardware matige router gebruik maken van mijn windows server 2008 r2. De server heeft 2 nics, een aangesloten aan het internet en de andere aangesloten op een switch voor de eindgebruikers. ik moet hiernaast nog 3 wifi acces points hebben. Hier komt mijn eerste vraag: Hoe word zo`n acces point aangesloten? kan ik deze gewoon aansluiten aan mijn dell switch ? of moet ik hiervoor een speciaal controller voor hebben ? en kan ik dan instellen welke ip adres(scope) deze wifi acces point weg geven ?

(voor meer info of bij onduidelijkheden reageer ik zo snel mogelijk)

Met vriendelijke groet,

Ben Ammar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een accesspoint sluit je gewoon aan op je switch.

Verder doet een DHCP server adressen uitdelen. Ik weet niet of je een accesspoint hebt met een DHCP server, anders zul je apart nog een DHCP server moeten installeren (op je windows machine bv).

Let in ieder geval op dat je maar 1 DHCP server in je netwerk segment hebt, anders heb je kans dat 1 ip adres 2x wordt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHPDELITE
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:25
Deze topic kan gesloten worden heb al gevonden wat ik zocht.
http://www.cisco.com/en/U...datasheet_c78-502793.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het topic meer over het aansluiten van accesspoints gaat, nog even een move naar NT. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B