Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NTP: Waarom SSL gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 17:37
Ik heb een 60 Mbit abbo van UPC en gelijkwaardig News abbo bij XSnews. Draait als een speer, downloadsnelheid gemiddeld 7 MB/sec op mijn Synology DS209+II.
Nu zijn onze vrienden van BREIN laatst in het nieuws dat men een newsprovider heeft gesommeerd illegale content van de servers te verwijderen, en heeft me dit aan het denken gezet.
Is het niet ´slim´ om als particulier SSL aan te zetten zodat alle NNTP data encrypted wordt? Even mee gespeeld, maar dat heeft nogal impact op de throughput en ook CPU technisch is het een zware kluif voor de DS.
Heeft iemand SSL draaien en wat zijn zijn beweegredenen, gezien de downsides ervan?

Links van de grafiek NZBGet met SSL, rechts zonder.
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/75215/Vgv4sR.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door DaCootMeister op 04-10-2011 16:59 . Reden: geen NTP maar NNTP ]

Check da Specz

Verwijderd

SSL is er om de verbinding tussen twee punten te beveiligen zodat stoute mensen deze data niet kunnen afluisteren of aanpassen. Volgens mij is het niet legaal voor Brein om dit te doen dus maakt het in dit geval geen verschil.

@onderbuur: Geef je geen ongelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 16:44 ]

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Mja ik heb altijd SSL aan staan, gewoon omdat ik paranoïde ben.
(Maar heb minder last van de CPU beperking want ik draai Sabnzbd op een pc met xeon quadcore cpu)

[ Voor 44% gewijzigd door Pistolebob op 04-10-2011 16:43 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ik zie de relatie met NTP niet zo ?

Abort, Retry, Quake ???

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 16:36
Het zou ook NNTP moeten zijn.

Ik heb ook standaard SSL aanstaan, maar gebruik niet mijn NAS om te downloaden ik zou het verschil wel eens willen zien, valt volgens mij wel mee.

• DaCootMeister
Oeps, typo.. NNTP idd.

Check da Specz

• DaCootMeister
Pistolebob schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:41:
Mja ik heb altijd SSL aan staan, gewoon omdat ik paranoïde ben.
(Maar heb minder last van de CPU beperking want ik draai Sabnzbd op een pc met xeon quadcore cpu)
Ah, maar behalve dat het bij mij CPU vreet scheelt het ook nog eens 2 MB/sec. Dat was nou net de reden dat ik van SABNZBD was afgestapt.
Tnx!

Check da Specz

Pagina: 1