Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cedal
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 14:19
Heel kort even het probleem: Ik heb een RMA gedaan van mijn voeding omdat deze een verschrikkelijk irritante hoge toon gaf (constant). Nu heb ik een nieuwe voeding teruggekregen (zelfde type: cx 500 v2), maar nu start mijn pc niet op.

System specs:
inventaris: Cello - Budget Game Systeem

CM Storm Scout behuizing
AMD X6 1090T processor
XFX 6870 gfx kaart
Corsair 8 GB vengeance low profile geheugen
Corsair CX 500 v2 voeding
Scythe Mugen 2 Rev 2 processorkoeler.

Reproduce Error:
Alle stekkers zitten overal in, voeding staat uit.
-Voeding aan en druk op aan-knop pc.
-Het LED-lampje van de via USB aangesloten muis brand.
-De fans en leds in de kast doen het voor minder dan een halve seconde en daarna stoppen ze en doet de pc niets meer.
-Lampje van de muis blijft wel branden, maar de kast reageert helemaal niet meer op de aan-uitknop.

Uitgesloten factoren:
-Ligt niet aan muis of toetsenbord, dit gebeurt namelijk ook met andere toetsenborden/invoerapparatuur.
-Ligt niet aan HDD en DVD-speler: deze heb ik losgekoppeld gehad en ik kreeg dezelfde reactie.
-CMOS geheugen heb ik gereset.
-Als men de voeding van de videokaart vergeet moet het moederbord gaan piepen, maar dat deed het nu ook niet toen ik opzettelijk de 6870 niet voedde.
-handleiding MB zegt niets over de error.

Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Morgenavond komt een vriend langs met een voedings-checker, Moederbord-checker voor in een pci slot, en een zeer lichte grafische kaart om te testen.

Hebben jullie ervaring met dit verschijnsel? of tips?

Groeten,
Cedal

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:24

keur0000

-------- N O N E --------

Als alles voorheen wel werkte, en je hebt echt alleen de voeding omgewisseld................... dan kan dat alleen de oorzaak zijn ;-)
Probeer anders ff met een universeel meter te meten of alle spanningen er zijn +12V, +5V, -12V, -5V enz.

[Voor 28% gewijzigd door keur0000 op 04-10-2011 16:19]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• cedal
dat zou ik ook denken, maar voorheen had ik ook een cx 500 v2, en heb daar een maand lang vol plezier op gegamed en gerendered. Dus zou er naast de voeding ook iets anders (denk aan het moederbord) kunnen zijn wat een dergelijke error veroorzaakt?

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:04

kevin33

Welkom in Utopia.

Als de pc voor die tijd goed gewerkt heeft, en na het vervangen van de voeding niet meer werkt, lijkt het mij een probleem van de voeding.

Al een andere voeding geprobeerd?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• KermieCow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-11 11:53

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Had pas ook zoiets, zelfde sympthomen, bleek gewoon een defecte voeding te zijn... Was een nieuwe voeding, heeft het 1 dag goed gedaan, daarna niet meer..
Aanzetten, even draaien de fans, dan niets meer.. Ook niet reageren op aanknop, tot ie weer een poosje stil heeft gestaan, dan gaan de fans bij het indrukken van de aanknop weer even reageren.

netjes RMA gestuurd, krijg een nieuwe. :)

Zou wel typisch zijn dat er weer zo'n voeding defect gaat, maar kan natuurlijk. ( ik had een ander type, dat wel ).

• cedal
ik zorg dat ik mn vriend vanavond even een andere voeding ook meeneemt.

Zou toch wel raar zijn als de voeding het direct na openen uit de doos het niet meer doet :|

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:14
kan natuurlijk gebeuren

• cedal
voeding getest met een voeding tester en deze is niet kapot.
Waarschijnlijk is er een probleem met de MOSFETs aangezien de fans en leds van mijn pc het wel doen als de voedingskabel naar de CPU er niet in zit. De computer boot dan niet (uiteraard) maar blijft wel aan...

http://www.tomshardware.c...-790fx-gd70-mosfet-failed
Exact hetzelfde verhaal, en ik heb zojuist een RMA aanvraag gedaan.

• cedal
Het moederbord was opgestuurd naar MSI en inmiddels heb ik een goed werkend exemplaar terug.
Wel leuk om te vermelden is dat op dit moederbord ClickBios II staat.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True