Heel kort even het probleem: Ik heb een RMA gedaan van mijn voeding omdat deze een verschrikkelijk irritante hoge toon gaf (constant). Nu heb ik een nieuwe voeding teruggekregen (zelfde type: cx 500 v2), maar nu start mijn pc niet op.
System specs:
inventaris: Cello - Budget Game Systeem
CM Storm Scout behuizing
AMD X6 1090T processor
XFX 6870 gfx kaart
Corsair 8 GB vengeance low profile geheugen
Corsair CX 500 v2 voeding
Scythe Mugen 2 Rev 2 processorkoeler.
Reproduce Error:
Alle stekkers zitten overal in, voeding staat uit.
-Voeding aan en druk op aan-knop pc.
-Het LED-lampje van de via USB aangesloten muis brand.
-De fans en leds in de kast doen het voor minder dan een halve seconde en daarna stoppen ze en doet de pc niets meer.
-Lampje van de muis blijft wel branden, maar de kast reageert helemaal niet meer op de aan-uitknop.
Uitgesloten factoren:
-Ligt niet aan muis of toetsenbord, dit gebeurt namelijk ook met andere toetsenborden/invoerapparatuur.
-Ligt niet aan HDD en DVD-speler: deze heb ik losgekoppeld gehad en ik kreeg dezelfde reactie.
-CMOS geheugen heb ik gereset.
-Als men de voeding van de videokaart vergeet moet het moederbord gaan piepen, maar dat deed het nu ook niet toen ik opzettelijk de 6870 niet voedde.
-handleiding MB zegt niets over de error.
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Morgenavond komt een vriend langs met een voedings-checker, Moederbord-checker voor in een pci slot, en een zeer lichte grafische kaart om te testen.
Hebben jullie ervaring met dit verschijnsel? of tips?
Groeten,
Cedal
System specs:
inventaris: Cello - Budget Game Systeem
CM Storm Scout behuizing
AMD X6 1090T processor
XFX 6870 gfx kaart
Corsair 8 GB vengeance low profile geheugen
Corsair CX 500 v2 voeding
Scythe Mugen 2 Rev 2 processorkoeler.
Reproduce Error:
Alle stekkers zitten overal in, voeding staat uit.
-Voeding aan en druk op aan-knop pc.
-Het LED-lampje van de via USB aangesloten muis brand.
-De fans en leds in de kast doen het voor minder dan een halve seconde en daarna stoppen ze en doet de pc niets meer.
-Lampje van de muis blijft wel branden, maar de kast reageert helemaal niet meer op de aan-uitknop.
Uitgesloten factoren:
-Ligt niet aan muis of toetsenbord, dit gebeurt namelijk ook met andere toetsenborden/invoerapparatuur.
-Ligt niet aan HDD en DVD-speler: deze heb ik losgekoppeld gehad en ik kreeg dezelfde reactie.
-CMOS geheugen heb ik gereset.
-Als men de voeding van de videokaart vergeet moet het moederbord gaan piepen, maar dat deed het nu ook niet toen ik opzettelijk de 6870 niet voedde.
-handleiding MB zegt niets over de error.
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Morgenavond komt een vriend langs met een voedings-checker, Moederbord-checker voor in een pci slot, en een zeer lichte grafische kaart om te testen.
Hebben jullie ervaring met dit verschijnsel? of tips?
Groeten,
Cedal