Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJOnline
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 07:07
Hallo,

Tot nu toe had ik nog weinig tot geen problemen met mijn Macbook Pro, maar recentelijk heb ik problemen met de trackpad.

Model: Macbook Pro 13 inch 2.3 GHz intel i5 processor.

Probleem:
Wanneer ik de Ethernet Kabel aansluit op het apparaat doet de mouse/trackpad vreemd.
Hij vertoont lag verschijnselen, en reageert niet of half, of laat de muis verspringen. Het lijkt een beetje alsof het systeem het enorm druk krijgt, echter wanneer ik in de "Activiteitenweergave" kijk, dan ziet dat er allemaal normaal uit. Geen pieken in CPU en ook geheugen gebruik is normaal.

Wanneer ik de ethernet kabel weer verwijder reageert het trackpad precies zoals het moet, waar wanneer ik hem daarna weer terugplaats, vertoont hij weer bovengenoemde verschijnselen.

Vragen:
Weet iemand waar dit aan kan liggen, is er ergens in het update process iets fout gegaan, kan er software zijn die dit probleem vooroorzaakt, of is het een issue in het I/O ontwerp wat zowel Ethernet als de trackpad betreft. (Ik denk hierbij aan ruis van Ethernet naar de Trackpad inputs)?

Heeft iemand anders last van dit probleem?

Groet,
Jan Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
aardeprobleem?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zie je iets bijzonders in je system logs? Je kan dit bekijken met Console.app (/Applications/Utilities/Console), en dan kiezen voor 'All messages'. Waar ik zelf even aan zit te denken is een issue dat ik zelf laatst had met mijn MBP, waarbij mijn logs gevuld werden met:

30-09-11 09:21:27,000 kernel: IOHIDSystem cursor update overdue. Resending.

Dit veroorzaakte op sommige momenten een 'stotterende' cursor. Dit heb ik destijds opgelost met een SMC reset. Zie hiervoor: http://support.apple.com/kb/ht3964

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJOnline
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 07:07
Hallo, dank voor de snelle reacties.

Ik heb onderstaande programma geprobeerd en de logs bekeken, daarnaast heb ik tijdens het bestuderen van de logs verschillende keren de Ethernet kabel vast en losgekoppeld. Ik zie hierbij verschillende logs voorbij komen voor het instellen van de Ethernet verbinding, echter heb ik niet iets gevonden waarvan ik zou zeggen dat het ook maar refereert naar de hardware van de mousepad.

Ik heb verder ook naar de oplossing gekeken op de gegeven support site. Een dergelijke reset had bij mijn systeem geef effect.
Whieee schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:03:
Zie je iets bijzonders in je system logs? Je kan dit bekijken met Console.app (/Applications/Utilities/Console), en dan kiezen voor 'All messages'. Waar ik zelf even aan zit te denken is een issue dat ik zelf laatst had met mijn MBP, waarbij mijn logs gevuld werden met:

30-09-11 09:21:27,000 kernel: IOHIDSystem cursor update overdue. Resending.

Dit veroorzaakte op sommige momenten een 'stotterende' cursor. Dit heb ik destijds opgelost met een SMC reset. Zie hiervoor: http://support.apple.com/kb/ht3964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
Probeer eens je ethernetkabel aan te sluiten zonder dat hij verbonden is met je router/modem. Als hij dan geen fouten geeft ligt het waarschijnlijk aan je router/moden. Moest hij dat wel doen zou ik als ik van jouw was naar een Apple reseller gaan en vragen of er toevallig geen fabrieksfout is opgetreden.

[ Voor 0% gewijzigd door Olivierdc op 04-10-2011 17:10 . Reden: foute spelling ]