IR ontvanger op m'n computer bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
in een oude c't stond hoe je heel simpel een ontvanger voor je computer kunt bouwen voor iets minder dan een tientje. dus ik met het onderdelen lijstje naar crescendo in Emmen. zegt die gast dat de IR ontvanger geen standaard europees type is ofzo :?

dus heeft iemand een schemaatje hoe ik een ontvanger bouw van onderdelen die hier wel te verkijgen zijn?

This too shall pass

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
lijk mij ook wel wat, dus ik sluit mij bij deze vraag aan.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:42
je kan bij een aantal zaken ook een losse afstandsbediening+IR reciever kopen voor de Pinnacle PCTV kaart (ik geloof voor zo'n 50 piek)..

met bepaalde software (IRAssistant)
kun je dit systeem ook gebruiken voor andere aplicaties (het werkt dus ook ZONDER PCTV kaart omdat de reciever op de COM-poort wordt aangesloten)..

volgens mij is het ook mogelijk om codes van andere afstandsbedieningen in te lezen daarmee (maar dit weet ik niet zeker)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
zelf bouwen is veel leuker en 50 piek vind ik ook best duur.
dus niet echt een optie

This too shall pass

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:42
ik wilde alleen aangeven dat de mogelijkheid bestond :)
zelf bouwen is inderdaad uitdagender maar ook een stuk moeilijker om goed werkend te krijgen denk ik :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 13:41 schreef -ScuL- het volgende:
ik wilde alleen aangeven dat de mogelijkheid bestond :)
zelf bouwen is inderdaad uitdagender maar ook een stuk moeilijker om goed werkend te krijgen denk ik :o
het zijn maar 5 onderdeeltjes ofzo dus het is in een 10 minuutjes klaar.

This too shall pass

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Leuk z'n IR poortje, dacht ik ook althans. Ik heb het apparaatje voor een 25 piekies gekocht bij één of andere:? electro zaak.
Nou, ding aangesloten op mijn Abit KT7-R, via de (onboard)IR connector, geinstalleerd via PNP in windows.
Okee dacht ik; "ga, lekker soepel zo":)
Het is uiteindelijk de bedoeling om die poort te kunnen gebruiken voor de communicatie tussen mijn Mobieltje en Outlook.
Op de een of andere manier kan die IR poort mijn Mobiel niet vinden:(.
'k denk dat ik alles al heb geprobeerd en vandaar deze WAARSCHUWING: je hebt twee(of meer typen)IR. De ene is oud(traag) en de nieuw standaard is 4MB/s.
Als je het echt wilt gaan gebruiken, dan zal ik toch maar een fabrikaat kopen waarbij ook controller softw is bijgeleverd;)

'k hoop dat je hier wat aan hebt.

P.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 23:27 schreef PowerPee het volgende:
Leuk z'n IR poortje, dacht ik ook althans. Ik heb het apparaatje voor een 25 piekies gekocht bij één of andere:? electro zaak.
Nou, ding aangesloten op mijn Abit KT7-R, via de (onboard)IR connector, geinstalleerd via PNP in windows.
Okee dacht ik; "ga, lekker soepel zo":)
Het is uiteindelijk de bedoeling om die poort te kunnen gebruiken voor de communicatie tussen mijn Mobieltje en Outlook.
Op de een of andere manier kan die IR poort mijn Mobiel niet vinden:(.
'k denk dat ik alles al heb geprobeerd en vandaar deze WAARSCHUWING: je hebt twee(of meer typen)IR. De ene is oud(traag) en de nieuw standaard is 4MB/s.
Als je het echt wilt gaan gebruiken, dan zal ik toch maar een fabrikaat kopen waarbij ook controller softw is bijgeleverd;)

'k hoop dat je hier wat aan hebt.

P.
het gaat mij om een simpel ontvangertje dat je op je seriele poort aansluit zodat je bijv winamp met de AB kunt bedienen
heel simpel maar wel handig als je in bed ligt

This too shall pass

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, Sharky: Cresendo is een sjaake zaak, ben er ook een keer geweest, die zaak is echt niets. :(

Je kan beter naar Okaphone in Groningen gaan, die hebben er veel meer verstand van. :7

Whatever.

Verwijderd

Crescendo stinks en is nog veel te duur ook. Collega van mij heeft het besteld bij Conrad. Niet duur...en nog snel bezorgd ook.
:9

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 22 maart 2001 08:53 schreef Red_Devil het volgende:
Crescendo stinks en is nog veel te duur ook. Collega van mij heeft het besteld bij Conrad. Niet duur...en nog snel bezorgd ook.
:9
Duur, zeg dat wel ja! :(
Tsss. ik wou een potmeter kopen om me fans te kunnen regelen, komt die loser met een potmeter aan uit het jaar nul inc. stof, deze mocht ik kopen voor een 10'tje. Dus! :(

Ben daarna maar naar Okaphone gegaan, daar waren ze 1,50 :)

Whatever.

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Kijk eens op http://www.lirc.org daar staat wel een leuk schematje heb ik zelf ook en werkt perfect met Linux met kernel 2.2.x en 2.4.x heb ik het gebruikt (draai nu 2.4.2)

Suc6

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
welke C't is dat?

zou iemand die in willen scannen?

Verwijderd

Om ffkes alle onduidelijk op te lossen:

Die onderdelen uit de C't heb ik hier in het gat boxmeer gwoon voor 9,45 kunnen inkopen. Die dingen waren hardstikke standaard en je kon ze zo kopen. Zelf heb ik ook die infrarood draaien en hij werkt echt perfect, die ontvanger ontvangt echt altijd signaal ,ook al sta ik 800 meter verderop zowat. het artikel van de c't heb ik hier errgens als jpg staan maar dat moet ik ffeks zoeken, dat zal ik dan nog wel posten

mzzls

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
graag,
alvast bedankt

• deurknop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2023
okaphone rulez(in grunn)

Verwijderd

WTF!?
in de c't staat een TSOP1738 dat is een superstandaard IR ontavnger, blijkbaar niet zo'n geweldige zaak waar je geweest bent..
Voor goeie spullen gewoon naar de stuut & bruin gaan :) (en nee, ik ben geen verkoper daar, het is gewoon een geweldige zaak waar ik vaste klant ben :) )
Mensen die niet kunnen solderen/geen zin hebben, kunnen ook hier even een kijkje nemen.

Verwijderd

Oh, btw, hier kun je het schema uit de c't en ook nog wat info vinden

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik heb dus ook die versie van C't gesoldeerd. Werkt hardstikke goed. En die onderdelen zijn gewoon te krijgen/bestellen bij iedere electronica zaak.

Maar om de verbeterde versie te hebben moet je dus ff kijken op de website www.lirc.org. Je hebt nl. minder componenten nodig dan in de c't genoemd staan.

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
Op vrijdag 23 maart 2001 19:25 schreef HermeS het volgende:
welke C't is dat?

zou iemand die in willen scannen?
http://i.am/razor13

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Pagina: 1