Ik heb al meerdere dagen problemen met het bekijken van youtube-filmpjes vanaf mijn thuisnetwerk, terwijl mijn internetverbinding goed is. Ik heb 120/10Mbit/s internet van ziggo, en aan hun Ubee Docsis 3.0 modem hangt mijn E4200. 2 PC's, een ubuntu en een Windows 7 pc, zijn met een kabel verbonden. Verder nog een aantal laptop's en nog 2 pc's via wifi.
Het probleem is dat ik onafhankelijk van bedraad, wifi, het os of de gebruikte browser niet normaal een filmpje op youtube kan kijken. 240p gaat, 360p lukt ook nog wel, 720p hapert af en toe en 1080p is niet te doen. Dat terwijl mijn internetverbinding toch écht goed werkt. Zoals gezegd maakt het niet uit of ik IE, chrome of FF neem, ubuntu of Win7. Mijn internetverbinding via speedtest:

Downloaden van de FTP server op school gaat ook met ±12Mbyte/s.
Hoe komt het dat ik dus niet gewoon een 1080p filmpje kan bekijken?
Het probleem is dat ik onafhankelijk van bedraad, wifi, het os of de gebruikte browser niet normaal een filmpje op youtube kan kijken. 240p gaat, 360p lukt ook nog wel, 720p hapert af en toe en 1080p is niet te doen. Dat terwijl mijn internetverbinding toch écht goed werkt. Zoals gezegd maakt het niet uit of ik IE, chrome of FF neem, ubuntu of Win7. Mijn internetverbinding via speedtest:

Downloaden van de FTP server op school gaat ook met ±12Mbyte/s.
Hoe komt het dat ik dus niet gewoon een 1080p filmpje kan bekijken?