Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb al meerdere dagen problemen met het bekijken van youtube-filmpjes vanaf mijn thuisnetwerk, terwijl mijn internetverbinding goed is. Ik heb 120/10Mbit/s internet van ziggo, en aan hun Ubee Docsis 3.0 modem hangt mijn E4200. 2 PC's, een ubuntu en een Windows 7 pc, zijn met een kabel verbonden. Verder nog een aantal laptop's en nog 2 pc's via wifi.
Het probleem is dat ik onafhankelijk van bedraad, wifi, het os of de gebruikte browser niet normaal een filmpje op youtube kan kijken. 240p gaat, 360p lukt ook nog wel, 720p hapert af en toe en 1080p is niet te doen. Dat terwijl mijn internetverbinding toch écht goed werkt. Zoals gezegd maakt het niet uit of ik IE, chrome of FF neem, ubuntu of Win7. Mijn internetverbinding via speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1516215842.png

Downloaden van de FTP server op school gaat ook met ±12Mbyte/s.

Hoe komt het dat ik dus niet gewoon een 1080p filmpje kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

Wat zegt de CPU-load?

Edit; daarnaast is het hebben van rap internet nog geen garantie dat de verbinding met Youtube snel genoeg is.

[ Voor 73% gewijzigd door Matis op 04-10-2011 15:40 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

wat voor videokaart heb je een betere wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Geen significante verandering. De pc waar ik nu op zit is 2500K+HD6970, en die haalt in zware games (BF3, Dirt3) gewoon goede fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

ok daar licht het dus niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

ohjah heb je alle pc's tegelijk aan staan dan heb je wel eens last dat je bandbreedte zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@Hardcoresmurf, da's echt niet het geval. Waarom haal ik dan wel 100Mbit/s bij speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:01
Heb je het alleen bij YouTube? of ook bij bijv. Silverlight filmpjes?

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sliverlight werkt afaik prima. Het is puur utube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

@ beat ja das is wel zo maar kijk eens bij windows bij je netwerk connectie wat voor verbinding je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:01
Smurf, verbinding lijkt me het probleem niet. Kijk maar naar zijn speedtest. Ik zou zeggen iets in de richting van Flash ofzo? Bij je andere computer in je huisnetwerk heb je er geen last van?

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Laden de filmpjes niet snel genoeg in of hapert het, ook al is er al genoeg gebufferd? Want het klinkt alsof het niet soepel af wil spelen, wat verder geen drol te maken heeft met hoe snel of langzaam je internet is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
@harcoresmurf, ook dat maakt niks uit. Zelfs als zijn LAN 10Mbit zou zijn zou dit prima moeten werken met youtube. En in dat geval zou hij geen 100Mbit halen met de speedtest vaanf zijn PC. Een videokaart doet ook zo goed als niks met youtube afspelen tenzij je flash hardwareacceleratie doet, en dan maakt de snelheid van de kaart vrijwel niet uit.

TS, beschrijf e probleem eens wat duidelijker; "Het probleem is dat ik onafhankelijk van bedraad, wifi, het os of de gebruikte browser niet normaal een filmpje op youtube kan kijken." zegt eigenlijk niks. Heb je last van een lage framerate, hapert de video, moet hij vaak bufferen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je in het filmpje op youtube rechtsklikt vind je ook een speedtest van youtube zelf

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
De speedtest van youtube zelf geeft ook meer dan 100000Kb/s 8)7 Het probleem is op elke pc, maar bij sommige filmpjes structureel wel, en bij sommige filmpjes structureel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Maar je vergeet nog steeds iets cruciaals te vertellen: laden de filmpjes te traag in, waardoor ze moeten gaan bufferen? Of heb je ook problemen met afspelen als ze al helemaal geladen zijn?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:49
Aangezien je Ziggo hebt verwacht ik dat je een modem hebt en een losse router, klopt dat? Als dat zo is, probeer eens 1 systeem direct op het modem aan te sluiten en dan te kijken of het goed werkt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
IceM schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:55:
Aangezien je Ziggo hebt verwacht ik dat je een modem hebt en een losse router, klopt dat? Als dat zo is, probeer eens 1 systeem direct op het modem aan te sluiten en dan te kijken of het goed werkt.
Aangezien hij ziggo heeft met een Alles in 1 Extra abonnement verwacht ik dat hij op dit moment een modem met ingebouwde router heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

FreakyFries schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:57:
[...]

Aangezien hij ziggo heeft met een Alles in 1 Extra abonnement verwacht ik dat hij op dit moment een modem met ingebouwde router heeft ;)
Daar kun je alleen vanuit gaan als hij vrij recent een abonnement heeft afgesloten.
(Ik heb ook extra, maar de swap nog niet gehad)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@IceM @FreakyFries @Coach4All lees de TS ff goed aub:P
en aan hun Ubee Docsis 3.0 modem hangt mijn E4200
Het probleem zit 'm in dat ie steeds stopt om te bufferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:49
FreakyFries schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:57:
[...]

Als ik dit ding zo zie lijkt het mij niet dat dat daar meerdere systemen met een kabel aan verbonden zijn en nog een aantal draadloos, of de aansluitingen moeten aan de zijkant zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 04-10-2011 16:00 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je kan misschien nog Flash proberen uit te sluiten door Youtube in HTML5 te draaien. => YouTube: Broadcast Yourself.

Of daarnaast nog misschien Flash opnieuw installeren? Heb je andere streaming websites ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Beatboxx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:59:
@IceM @FreakyFries @Coach4All lees de TS ff goed aub:P

[...]

Het probleem zit 'm in dat ie steeds stopt om te bufferen
Ik heb een Ubee met Docsis 3 zonder WiFi (ja, die hebben ze ook nog een tijdje uitgerold)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
IceM schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:59:
[...]

Als ik dit ding zo zie lijkt het mij niet dat dat daar meerdere systemen met een kabel aan verbonden zijn en nog een aantal draadloos, of de aansluitingen moeten aan de zijkant zitten.
Ik heb deze: http://www.ubeeinteractiv...less_cable_modem_gateway/ allee nmet een ander kleurtje. Wifi en ethernet gaat allemaal via de E4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gooi voor de gein je virusscanner eens even uit. Kan zomaar dat dat de boosdoener is namelijk. Avast webshield kostte mij op een gegeven moment ook flink wat CPU, en daar doe je met een multicore niet veel aan aangezien het progsel vaak niet multi-threaded geschreven is. Welke gebruik je trouwens?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Avast, maar heb ik ook al geprobeerd. Op ubuntu werkt het ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 12:21
Ik heb hier ook last van. Als ik naar HD wil switchen duurt dat lang en vaak lukt het gewoon niet.

Ik las laatst in een reactie op de frontpage (die ik niet meer terug kan vinden) dat het eventueel komt omdat Ziggo een heleboel filmpjes zelf buffert om verkeer te besparen tussen hen en YouTube.
De oplossing die toen aangedragen werd is om de Ziggo YouTube server te blokkeren in je router waardoor je alles direct van YouTube haalt en niet via Ziggo.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dat adres moet vinden, blokkeren zou me wel moeten lukken.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al uitgesloten of het probleem ligt in de CPU load. Was de eerste reactie die gegeven werd, maar is geen antwoord op gekomen voor zover ik gezien heb. Op je windows pc, wat geeft deze aan bij netwerk/networking in zijn utilization onder taakbeheer? Firewall eventueel geprobeerd uit te schakelen in modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 12:21
Nou bij dezen doe ik een grote mea culpa. Het blijkt toch aan Chrome te liggen. Chrome i.c.m. Flash. Ik moest in de Flash instellingen de hardwarematige versnelling uitzetten en toen ging het wel. Ik heb nu nergens last meer van!
Pagina: 1