Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SBS 2003] Exchange levert mail voor 1 gebruiker lokaal af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom.

Al een aantal jaar draait onze Exchange server en halen we mail op via de pop-connector voor het domein bedrijf.nl. De meeste gebruikers zijn verbonden met de Exchange server.

Er wordt gebruik gemaakt van een paar losse e-mail adressen waarbij de mail door Outlook opgehaald wordt. Met 1 van deze adressen gaat het nu plotseling fout. Wanneer een gebruiker die met de Exchange server verbonden is wil mailen naar deze gebruiker (user1@bedrijf.nl) dan wil de Exchange server de mail lokaal afleveren terwijl hij hem remote via de smtp server van de provider moet versturen. Dit heeft altijd gewerkt maar nu dus niet meer. Het werkt nog wel voor andere e-mail adressen van hetzelfde domein die niet met de Exchange server verbonden zijn. Het lijkt er dus op dat het echt met dit adres te maken heeft.

Onderstaande is ook te zien in het message trackingcentre:

SMTP: Message Queued for Local Delivery
SMTP: Message Delivered locally to user1@bedrijf.nl
SMTP: SMTP Store Driver: Message Delivered Locally to Store to user1@bedrijf.nl

Verder krijgt de gebruiker die de mail verzend geen fout terug dat er iets mis gaat. Weet iemand waar het fout gaat of hoe ik kan achterhalen naar welke postbus de mail nu verstuurd wordt?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Is het adres user1@bedrijf.nl toevallig niet gekoppeld als extra smtp adres aan een account binnen Exchange ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Remco schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:03:
Is het adres user1@bedrijf.nl toevallig niet gekoppeld als extra smtp adres aan een account binnen Exchange ?
Nee, daar zat ik ook al aan te denken. Voor de zekerheid alle nieuwe accounts nagelopen maar daar staat het adres niet bij. Ik zou een tool moeten hebben die ziet waar de mail naar toe gaat.

• Remco
Kan je niet een read of deliver optie meegeven in de email. Misschien heb je mazzel en krijg je antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan, krijg gelijk onderstaand bericht terug:

Your message

To: User1
Subject: Test
Sent: 4-10-2011 18:49

was delivered to the following recipient(s):

User1 on 4-10-2011 18:49

Verwijderd

Topicstarter
Server opnieuw opstarten heeft helaas ook geen verschil gebracht. Hoop dat iemand dit al eens eerder gehad heeft en een oplossing gevonden heeft.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kan je niet proberen het email adres eens aan een user te hangen, werkt dat?

Anders kan je het volgende proberen : http://www.danlance.co.uk...ted-with-in-Exchange-2003

• Remco
Je zou dit nog eens kunnen proberen:
http://www.msexchange.org...icate-smtp-addresses.html

edit:
Lijkt veel op de oplossing van Gomez12

[ Voor 18% gewijzigd door Remco op 05-10-2011 01:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden met behulp van de link van Gomez12. Wij maken gebruik van een public folder waar alle e-mail aan info@bedrijf.nl op binnenkomt. Hieronder kunnen ze allemaal mapjes aanmaken om daarin de mail te sorteren. Nu had iemand een mapje user1 aangemaakt. Omdat dit mapje een public folder is, koppelt hij gelijk een e-mail adres hieraan met de naam van het mapje en zo ging het dus fout.

Remco en Gomez12 bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1