Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyblock
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 08:26
ik heb een asus server board gekocht. hij boot prima. Ik wil hier windows 2008r2 op installeren en wat ik ook instel in de bios (raid / ide / ahci) de installatie kan niet omdat windows geen systeempartitie kan aanmaken. hij ziet de schijven, en de partities, maar installeren hoo maar.

ik heb er 2x 2tb inliggen in een raid 1, dus 1x 2 tb zichtbaar.

ook heb ik de drivers gedownload van de asus website, die helpen niet.

toen heb ik een pci promise controller gepakt, geen raid, gewoon 4 x sata, en ook hiermee geen installatie mogelijk, ook de melding dat het niet mogelijk is een systeempartitie aan te maken.

toen heb ik andere schijven genomen, zowel 1.5tb als een oude 80gb, maar nix werkt.

toen heb ik windows2008 van de msdn site op nieuw gedownload, en gebrand, maar ook nix, de 2008r2 sp1, idem....

het moederbord werkt wel, maar ik denk, gezien het feit dat de onboard sata controller en de promise hetzelfde aangeven, ik iets verkeerd doe. alleen weet ik niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyblock
Ik heb het denk ik opgelost. Hij zag de usb disk die ik voor de drivers gebruikte als disk 0 en daar kon hij geen partitie op maken. USB stick erin voordat je drivers zoekt, en dan meteen eruit. hij is nu aan het installeren.... afwachten maar.

[ Voor 5% gewijzigd door martyblock op 04-10-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyblock
ja, opgelost. soms... ben je dus een halve dag mee zoet! kan slotje op!