Ik heb geen idee waar dit zit. Het zou een hardware-iets kunnen zijn, een drivers-iets of een of andere weirde service. Ik heb een Toshiba Portege R830 laptop en zodra het scherm duidelijk verandert van overall contrast, gaat het scherm langzaampjesaan de kleurbalans upfucken. De bedoeling is wrs dat foto's en films enzo beter op het scherm komen, maar ik probeer juist te kijken of de kleuren goed zijn, dus dan moeten er geen correcties aangebracht worden 
Hoe kan ik dat uitschakelen? Google brengt me nergens, en ik heb al zitten kijken in de display driver (van intel), maar daar zit geen auto-contrast-optie in, of is al uitgeschakeld. Het is ook niet de sensor voor omgevingslicht, want die is al uitgeschakeld en het omgevingslicht verandert niet.
Ik heb ook al in het BIOS zitten rondneuzen, maar ook daar is niets te vinden over kleur. Ik vraag me dus ten eerste af welke "laag" hiervoor verantwoordelijk is, en ten tweede natuurlijk, hoe de fok je het uitschakeld. Het is nml echt verschrikkelijk zo lelijk.
Specs:
Toshiba Portege R830
Windows 7 x64 SP1
Intel display drivers (nieuwste)
Geen services van toshiba actief die iets met display lijken te doen
Enig idee?
Hoe kan ik dat uitschakelen? Google brengt me nergens, en ik heb al zitten kijken in de display driver (van intel), maar daar zit geen auto-contrast-optie in, of is al uitgeschakeld. Het is ook niet de sensor voor omgevingslicht, want die is al uitgeschakeld en het omgevingslicht verandert niet.
Ik heb ook al in het BIOS zitten rondneuzen, maar ook daar is niets te vinden over kleur. Ik vraag me dus ten eerste af welke "laag" hiervoor verantwoordelijk is, en ten tweede natuurlijk, hoe de fok je het uitschakeld. Het is nml echt verschrikkelijk zo lelijk.
Specs:
Toshiba Portege R830
Windows 7 x64 SP1
Intel display drivers (nieuwste)
Geen services van toshiba actief die iets met display lijken te doen
Enig idee?
日本!🎌