Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 12:04
Ik heb sinds kort internet van ziggo (alles-in-1 plus) en heb de overstap gemaakt van kpn (basis). Nu dacht ik dus dat het internet in het algemeen stukken beter zou worden...

Niet echt... nu haal ik wel de maximale snelheid bij ziggo. Alleen heb ik het idee dat de rest heel instabiel is. Bijvoorbeeld nieuwsgroepen schommelt heel erg en blijft niet vast downloaden boven de 1 MB/s. Dit is niet zo'n prioriteit, maar voornamelijk...
Xbox Live. Live lagt ENORM. En daarover ben ik zwaar gefrustreerd over (een van de redenen van de overstap, bij KPN was het ook niet al te best maar niet zó erg). Heb al een aantal dingen geprobeerd maar niks werkt. Wat ik merk tijdens het gamen (tov van KPN) is dat de lag heel inconsistent is en er soms wel tijden zijn dat het 'soepel' loopt, maar voornamelijk tijden waar het héél erg lagt. Bij KPN lagte het ook wel, wanneer iemand youtube keek, maar nooit zo erg.

Wat ik heb geprobeerd:
Router restarten, poorten open gooien, UPnP aan, DMZ aan op manueel ingestelde xbox IP.
Geen resultaat en de internet test bij de xbox geeft nog steeds aan dat de NAT gesloten is.

Wat ik niet kan is de xbox direct op de modem aansluiten, omdat de meegeleverde apparatuur van Ziggo een wifi-router en modem in 1 is

Is er iemand die iets soortgelijks heeft ervaren en misschien een oplossing voor dit probleem heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Hoe heb je eea precies aangesloten?

Modem > (WIFI) > Router > (DRAAD) > Xbox?

Als je een pc direct aan je modem hangt, wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
Modem-Router-in-1 > Kabel > Xbox

Ik kan dus niet xbox direct aan modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Poorten open gezet ten bate van Live ?
Xbox LIVE requires the following ports to be open:

Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP and TCP)
Port 53 (UDP and TCP)
Port 80 (TCP)

[ Voor 68% gewijzigd door atlantisx op 04-10-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 08:50
Heb je al eens gekeken wat je latency is? Ping eens naar www.microsoft.com bijvoorbeeld. Is dat wel stabiel? Download je met een payserver? De newsserver vanZ Ziggo is niet een van de snelse of stabielste.

Edit: Stel ook een QOS in naar je Xdoos en kijk hoe het dan gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door gidion1987 op 04-10-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73609

Ze kunnen bij ziggo de router functionaliteit van je apparaat uitzetten.
Zodat het weer gewoon een modem wordt.. alleen zal je dan zelf een router er achter moeten hangen..

Even een kwestie van bellen naar de helpdesk.. en paar minuten later je modem herstarten.
Hij laad dan een nieuw profiel in.. en dan zou het moeten werken.

Zie ook bijv:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=35070 3e post

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 04-10-2011 21:39 . Reden: url fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
atlantisx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:13:
Poorten open gezet ten bate van Live ?
al geprobeerd
gidion1987 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:14:
Heb je al eens gekeken wat je latency is? Ping eens naar www.microsoft.com bijvoorbeeld. Is dat wel stabiel? Download je met een payserver? De newsserver vanZ Ziggo is niet een van de snelse of stabielste.

Edit: Stel ook een QOS in naar je Xdoos en kijk hoe het dan gaat.
Hmm maar eens proberen als ik thuis ben, denk niet dat het veel uitmaakt... Maar weet nu iig dat de instabiliteit aan de newsserver van Ziggo ligt.
Anoniem: 73609 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:24:
Zie ook bijv:

h**p://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=35070 3e post
Dat lijkt precies op het probleem dat ik heb! Bedankt voor de link. Lijkt er dus op dat ik eerst een router moet aanschaffen. Bij KPN gebruikte ik namelijk ook een modem en router in 1 wat ik nu niet meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 08:50
Het kan zijn dat je internet instabiel is door verrotte coax kabels, een slechte splitter of een vreemde WCD. Vaak krijg je bij Ziggo een NTU (die op 230V loopt), Deze gaan vrij vaak stuk. Als je een instabiele verbinding hebt, kan Ziggo een monteur sturen die het signaal aanpast in de EV.
Pagina: 1