Fan op m'n via kt133 maakt vreemde geluiden (kt7)

Pagina: 1
Acties:

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Help!
Er komt een vreemde "zoem" uit mn kast
nu is ie weer wat hoger. (de zoem)
Ik heb eerder al gekeken in de kast, en toen tot de conclusie gekomen dat het de fan is die standaard de via kt133 zit op mijn abit kt7-raid is die vreemd doet.
Volgens mij loopt ie niet helemaal full speed.
Nu weer een lage zoem...
Net dacht ik: wat een irritante brommer op straat, en wat duurt het lang... merk ik ineens dat het uit die kast komt
niet prettig

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
ik heb soms een vreemd geluid, als ik dan naar die fan kijk dan draait ie maar heel langzaam. als ik dan het stekkertje log haal (voeding van de van) en weer terug steek is het soms over. wat is dit?? brake ventilator ??

Verwijderd

Yep, is typisch een geval van brakke fan :r

Ik heb hier al meer mensen over gehoord met een Abit mobo :'(

Mijn Asus mobo heeft er gelukkig geen last van :)

Ik zou een druppel (naaimachine)olie in de lager doen (meestal moet je dan de sticker eraf halen)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zou 'm gewoon even vervangen.
Als je nog in garantieperiode zit kun je ook gewoon de Abit even mailen, die geven je zo 'n nieuwe als dat nodig is.
Brakke ventilatorleverancier gehad geloof ik met de eerste KT7's, hopen dat ze volgende keer met 'n ander zaken doen :(.
Heb 't zelf ook gehad dat 'ie irritante geluiden maakte, vanaf het begin al eigenlijk.
Voor de tweede reply: misschien 'n reset-knopje op de voedingslijn van die fan maken :P? Misschien toch ook maar vervangen :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Je kan hem er ook gewoon aflaten.... :Z

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die fan is niet echt nodig, dus haal hem er af. Ken je weer :Z

Whatever.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Mijn abit fan is ook brak, :(, ik ga ook terug naar de winkel....

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen ik heb een Abit KT7a Raid. Het lijkt wel of mijn chipset fan startproblemen heeft!? Want na een paar seconden draait ie weer op zijn normale speed en is het geluid weg :?

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
idd hitpoint als ik die stekker er instop als mijn comp ff draait doet ie het wel net of hij anders niet direct genoeg stroom krijgt om optestarten

maare mijn abit zit nog in de garantie wat doe ik mailen naar leverancier of naar abit ?

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
bedankt!
idd: toen ik in de kast keek, liep de fan ook af en toe wat harder en soms wat minder hard (geluid varieerde vrolijk mee)

Maar als ik een nieuwe wil, wat moet ik dan idd doen? Abit of leverancier opzoeken?
Leverancier is Powerline, HCC-dagen...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik heb een niewe van abit gekregen, maar deze maakt nu ook weer herrie :(
heb er nog 1 liggen, dus zet ik die er straks maar op....

zet er binnenkort wel ffe zo'n titan vga coolertje erop, die maakt tenminste geen herrie

Verwijderd

Waarom willen jullie er zo graag een fan op hebben??? :?

Verwijderd

Abit heeft gewoon brak fans op hun chipset en ik denk dat je beter naar Abit kunt mailen. Die doen daar denk ik niet zo moeilijk over als de leverancier.
Je moet wel heel veel geluk hebben wil je geen vage fan krijgen. Bijna al die fans zijn brak. Dus gewoon een andere erop zetten is het beste

Verwijderd

Mijn Abit mobo maakt ook altijd een raar geluid bij het koud opstarten van de PC, alsof een fan een beetje scheef gaat draaien
Heb eigenlijk nooit op gelet welke fan dit nou precies was. Eerst datch ik dat het de voeding was, maar nu ik dit allemaal lees krijg ik meer het idee dat de chipset fan de oorzaak is

Echt irritant is het (nog) niet, 't is alleen aan het begin, daarna hoor je 'm niet meer...

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb de fan van mijn abit kt7a ook al moeten vervangen, had net een maand gedraaid ofzo...

Best slecht voor zo'n duur mobo als je het mij vraagt.

Edit: Voor mensen die zeggen dat die fan niet nodig is, al eens zelf geprobeerd zonder fan op 150 Mhz?

Verwijderd

Nikel ik draai hier een bescheide 133fsb, maar draait perfect zonder fan.... :)

Verwijderd

Hoe moeten we dit oplossen dan? Nieuwe fan kopen ofzo? Of gaan klagen bij Abit Benelux?
HEt heeft toch geen zin om een nieuw mammaplankje te bestellen want ik wil wedden dat die ook een brakke fan heeft :(
Heb ik voor die KT7a R nou 429 piek voor betaald :(

BTW geeft die fan nog problemen bij het overklokken?!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon een nieuw fannetje kopen, kost een gulden of 6. Scheelt een boel gezeur bij abit.
Pagina: 1