SSD gaat kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Hoi allemaal,

Laatst had ik een soortgelijk topic geopend omdat ik schrok van mijn SSD health, die op 88% zat. Met het programma SSD Life en nog anderen, heb ik dit gezien. Er werd me gezegd dat ik me geen zorgen moest maken. SSD Life gaf aan dat de SSD nog tot 2020 doorkon, wat inderdaad geen reden tot bezorgdheid is.

Ik keek echter deze week enkele keren, en hij staat nu op 77% health! En de levensverwachting is tot 12 augustus 2012. Ik heb hem net 2 maand ofzo, dus dan houdt hij het krap een jaartje vol, wat toch veel te weinig is?

Het gaat om een OCZ Vertex 32 Gb, fw 1.6.

Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Maak een goede backup en claim je garantie. Je kan dit ook alvast even voorleggen aan OCZ. Zijn er firmwareupdates beschikbaar?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Al met een ander programma getest? Want het kan natuurlijk aan het programma zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je SMART data zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Oke, ik heb wat tests gedaan.

1) met SSD Life, geeft hij vandaag 76% aan, dus weer iets naar beneden. T.E.C. Date (wanneer hij eol is: 29 juli 2010)

http://imageshack.us/photo/my-images/560/ssdlife.png/

2) Health Test met HD Tune Pro
Als ik op het gele klik staat er: There were communication errors. This may be caused by a damaged cable.

http://imageshack.us/photo/my-images/97/hdtunehealth.png/

3) Error test met HD Tune Pro; hier zou alles goed zijn

http://imageshack.us/photo/my-images/822/hdtuneerrors.png/

4) S.M.A.R.T. met HDD Scan

http://imageshack.us/photo/my-images/233/hddscan.png/

5) Hard Disk Sentinel geeft ook een healt van 76% aan.

Ik mail OCZ ook met deze data, eens zien wat zij zeggen. Moet ik bij een SSD nog wat anders doen dan normaal? Defragmenteren doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
pff, wat een gedoe allemaal.

Om te beginnen: de smart waardes worden op de een of andere manier niet uitgelezen. Hoe moeten diverse programmas dan tot een conclusie komen? Niet dus.

Doet de schijf het niet goed soms, hangen, blauwe schermen, veel trager ?????
In dit geval zou ik een nieuwe kopen , 32 GB voor een SSD is tegenwoordig alweer hopeloos verouderd. Ga voor minstens 96 GB, daar heb je tenminste nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Laatste tijd soms dat opeens het geluid hangt, en herhaalt, dan strepen over scherm en valt ie uit. Niet te warm ofzo. Het is wel een ouder beestje, AMD 5600+, 3 gb geheugen, W7 64 bit, HD5670.

Hij zegt dat de kabel kapot kan zijn. Als ik eens een andere sata kabel probeer, miss dat de waarden dan wel worden uitgelezen?

"a voor minstens 96 GB, daar heb je tenminste nog wat aan." Hoezo heb ik daar wat aan, en niet aan een kleinere? 96 gb gebruik ik nóóit aan programmas, dus 96 is een beetje overbodig op dit moment. Ik gebruik hem alleen voor office, internet, hd films en muziek.

[ Voor 10% gewijzigd door luuksnijmegen op 05-10-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je hebt inderdaad wat oudere hardware, daar kan ook het een en ander aan het verslijten zijn en/of het verslikt zich in de wat snellere SSD. (relatief ten opzichte van de rest van je hardware is de SSD zelfs bloedsnel: dat kan al een reden zijn dat de boel niet soepel loopt).

Verder is 32 GB wel erg weinig. Dat betekend dat er maar effectief 30 GB beschikbaar is, een overvolle disk is nooit goed: als er minder dan 4 GB vrij is dan lopen zelfs SSD op moderne systemen niet meer echt soepel: blijft voor jouw dus 26 GB over: 20 GB voor Windows op zijn minst, als paging file aanstaat weer 2 GB weg. Hou je over voor programmas en HD films 4 GB over. Volgens mij is 1 HD film al groter dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Reepje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:08:
Je hebt inderdaad wat oudere hardware, daar kan ook het een en ander aan het verslijten zijn en/of het verslikt zich in de wat snellere SSD. (relatief ten opzichte van de rest van je hardware is de SSD zelfs bloedsnel: dat kan al een reden zijn dat de boel niet soepel loopt).

Verder is 32 GB wel erg weinig. Dat betekend dat er maar effectief 30 GB beschikbaar is, een overvolle disk is nooit goed: als er minder dan 4 GB vrij is dan lopen zelfs SSD op moderne systemen niet meer echt soepel: blijft voor jouw dus 26 GB over: 20 GB voor Windows op zijn minst, als paging file aanstaat weer 2 GB weg. Hou je over voor programmas en HD films 4 GB over. Volgens mij is 1 HD film al groter dan dat.
In principe moet Win7 + Office + Browser zat kunnen op een 32GB SSD (Zal hooguit 20GB in beslag nemen).

Wat zegt HDTune over de status en health van je SSD? Dit is eigenlijk het enige programma (Naast de tooltjes van de fabrikanten zelf) wat ik zou vertrouwen qua gegevens over je HDD of SSD.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die ssd life zie met maar 522,7 GB aan writes lijkt me die voorspelling dat die 29 juli 2012 er mee uitscheidt niet kloppen . Vrije ruimte is niet alleen aan te bevelen met een ssd , een hd heeft onder windows xp ook 20 procent vrije ruimte nodig om te kunnen defragmenteren. Dus waarvoor zou je een ssd wel tot de nok toe vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:26:
Als ik die ssd life zie met maar 522,7 GB aan writes lijkt me die voorspelling dat die 29 juli 2012 er mee uitscheidt niet kloppen . Vrije ruimte is niet alleen aan te bevelen met een ssd , een hd heeft onder windows xp ook 20 procent vrije ruimte nodig om te kunnen defragmenteren. Dus waarvoor zou je een ssd wel tot de nok toe vullen.
Omdat een defragmentatie bij een SSD onwenselijk is? Teveel read/writes terwijl de toegangstijd nauwelijks verbeterd hierbij?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Reepje, HD films zet ik uiteraard niet op mn SSD, die komen op mn normale schijven. SSD staan alleen Office, Windows, browser etc op. Muziek en films op 1 TB hdds.

@D4NG3R zie mijn links boven, daar staan screenshots van HD tune bij

@systeemherstel, hij zit nu wel vol maar normaal hou ik nog wel wat over. 30 is nu nog zat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:26:
Defragging is eeeeeeeeerug slecht voor een SSD, het verkort de levensduur substantieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibble schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:37:
[...]

Omdat een defragmentatie bij een SSD onwenselijk is? Teveel read/writes terwijl de toegangstijd nauwelijks verbeterd hierbij?
Fragmentatie van je boot ssd met windows is onvermijdelijk en heeft niets met een ssd of hd te maken .
Als je een ssd of hd neemt om data op te slaan om daarna er vanaf te lezen zal dat zogoed als niet fragmenteren . Maar je os disk zal met kleine writes sneller fragmenteren , verschil tussen de hd en ssd zit in de random read wat fragmentatie zogoed als onmerkbaar maakt bij ssd .Bovendien is defragmenteren iets wat door iedereen wordt afgeraden voor ssd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Defraggen bij een SSD is wel degelijk vermijdbaar -> Het is niet eens nodig.

Bij een conventionele HDD staat de data niet vast op 1 punt (Ja, welistwaar staat het wel vast op de platter. Maar deze roteerd constant en moet dus constant worden doorzocht wanneer er bestanden worden aangesproken)

Bij een SSD staat de data vast op 1 plek (In het geheugen). Om deze reden verbeterd de accestijd gewoonweg niet wanneer je hem defragged. Echter zorg je wel voor een enorme hoeveelheid random reads en writes, wat de levensduur van je SSD in 1x met misschien wel weken verminderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik heb een vraagje, aangezien de SSD achteruit gaat door veel lezen en schrijven toch? Ik gebruik DC++ om HD films te downloaden, vaak met 12,5 mb/s. DC++ staat op de SSD schijf. Betekent dit dus dat de SSD al die bestanden binnenhaalt, en daarna in de map "incomplete downloads" van DC++ zet, en daarna in mijn map "downloads" (beiden op een andere schijf). Ik heb denk ik al wel 5 Tb gedownload sinds ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

5TB of 5Tb (Factor 8 verschil (maar alsnog een behoorlijke hoeveelheid).

Sowieso lijkt mij het beter om zo min mogelijk te schrijven naar de SSD, als het kan zou ik de incomplete folder ook op je mediaschijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
terabyte, dus de grote hoeveelheid :P beide mappen met incomplete, en complete staan op een samsung spinpoint F1. DC++ staat wel op de SSD. Maakt dat iets uit? Of kan ik DC++ het beste ook op de spinpoit zetten, wordt zo de SSD minder belast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee alles gaat toch via je OS en dus SSD, echter kan je wel de load op je SSD minimalizeren door dus de 2 download folders op je mediaschijf te hebben (Wat jij dus ook al hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
Een SSD die tot de nok toe vol zit is niet aan te raden qua levensduur, dan wordt er veel *fysiek* geschreven, dit omdat een SSD geen blokken kan vullen, alleen nieuw kan beschrijven.
Dus bij een half gevuld blok gaat dat als volgt:
halve blok + extra data in cache -> blok leegmaken -> blok herschrijven.

Je kunt je voorstellen dat als je bijvoorbeeld geen lege blokken meer hebt dit compleet uit de hand loopt. Dit heet "write amplification" en kan zo oplopen tot een factor 20...

Ook een kleine SSD is eerder "op". Als je bijvoorbeeld een NAND 3000x kunt beschrijven geldt voor een 32 GB schijf 32 x 3000 GB aan writes en voor een 128 GB schijf 128 x 3000 GB.

Maar goed, binnen 2 maanden een SSD opstoken, zelfs een kleine, gevulde, lijkt me, bij normaal gebruik, sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
- J.W. - schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:32:

Ook een kleine SSD is eerder "op". Als je bijvoorbeeld een NAND 3000x kunt beschrijven geldt voor een 32 GB schijf 32 x 3000 GB aan writes en voor een 128 GB schijf 128 x 3000 GB.

Maar goed, binnen 2 maanden een SSD opstoken, zelfs een kleine, gevulde, lijkt me, bij normaal gebruik, sterk.
Voor een kleine schijf ziet het er nog erger uit. Een win7 map zal toch echt 20 GB kosten, plus wat vaste programmas van zeg 4 GB blijft er maar pakweg 6 GB over om zaken weg te schrijven (want besturingssysteem en programmas gebruiken blokken permanent). De paar overblijvende blokken worden dan dus zeer intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Dus eigenlijk is dan 32 gb dom om te kopen? :P Heb contact opgenomen met de verkoopzaak, maar die "kunnen niets doen" tot ie echt kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

luuksnijmegen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:14:
Dus eigenlijk is dan 32 gb dom om te kopen? :P Heb contact opgenomen met de verkoopzaak, maar die "kunnen niets doen" tot ie echt kapot is...
Neem contact op met de fabrikant en vraag na of je recht hebt op RMA.

Zo ja -> Teruggaan naar de verkoper en aangeven dat volgens de fabrikant je recht hebt op RMA. Als ze dan gaan klagen dat je dan maar naar de fabrikant moet gaan meot je voet bij stuk houden, aangezien je een contract hebt met de verkopende partij. Niet de fabrikant, jij nam alleen contact op met de fabrikant om informatie op te doen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
D4NG3R schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Neem contact op met de fabrikant en vraag na of je recht hebt op RMA.

Zo ja -> Teruggaan naar de verkoper en aangeven dat volgens de fabrikant je recht hebt op RMA. Als ze dan gaan klagen dat je dan maar naar de fabrikant moet gaan meot je voet bij stuk houden, aangezien je een contract hebt met de verkopende partij. Niet de fabrikant, jij nam alleen contact op met de fabrikant om informatie op te doen ;) .
De RMA support van OCZ is top. Je maakt een melding aan, ze vragen om informatie en daarna krijg je een RMA nummer en instructies. Daarna stuur je het naar een adres in Nederland en krijg je na een kleine week een nieuwe SSD toegestuurd.

Eén van mijn Vertex Turbo's overleed ook en via OCZ kreeg ik zo een nieuwe.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

asing schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:26:
[...]

De RMA support van OCZ is top. Je maakt een melding aan, ze vragen om informatie en daarna krijg je een RMA nummer en instructies. Daarna stuur je het naar een adres in Nederland en krijg je na een kleine week een nieuwe SSD toegestuurd.

Eén van mijn Vertex Turbo's overleed ook en via OCZ kreeg ik zo een nieuwe.
Dit is heel leuk en aardig, maar je hebt een contract met de winkel waar je hem hebt gekocht. En niet met OCZ ;) naar de fabrikant toestappen is in principe echt een last-resort oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
D4NG3R schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:27:
[...]

Dit is heel leuk en aardig, maar je hebt een contract met de winkel waar je hem hebt gekocht. En niet met OCZ ;) naar de fabrikant toestappen is in principe echt een last-resort oplossing.
Ik heb hem bij Zercom gekocht, daar had ik de RMA kunnen laten afhandelen. OCZ geeft je echter de mogelijkheid om direct de RMA bij hun te doen. Je mag zelf kiezen. Voordeel is dat je de winkel ontlast (vinden zij prettig), dat je sneller je SSD terug hebt en je hebt toegang tot het RMA systeem dus je bent op de hoogte van de status.

Als met al reden genoeg om gewoon te RMA-en via OCZ.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als die dan weer kapot gaat en OCZ is net failiet loop je garantie mis , omdat dit exemplaar niet van die winkel komt.

worst case scenario }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Kans dat de leverancier failliet gaat terwijl je hardware in RMA is, is groter. Dat ligt je SSD ineens bij de curator. Die zie je dan ook niet meer terug.

Afijn, we kunnen spoken blijven verzinnen maar RMA direct via OCZ lijkt me voor TS het makkelijkste. Dit omdat hij dan direct invloed heeft op de informatievoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
okee, stel dat ik RMA doe bij een van de twee, ik krijg een nieuwe. Hebben jullie dan nog tips; zoals niet defragmenteren, elke maand garbage collector draaien etc? Ik weet dat dat vast wel op het forum te vinden is, maar ik vraag het toch even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMA? RMA je kabel je hebt 17 duizend kabelfouten. Daarom dat je eerst naar SMART moet kijken.

En nu een goede kabel kopen en aansluiten en testen dat de UDMA CRC Error Count niet hoger wordt dan de huidige waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

luuksnijmegen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:27:
okee, stel dat ik RMA doe bij een van de twee, ik krijg een nieuwe. Hebben jullie dan nog tips; zoals niet defragmenteren, elke maand garbage collector draaien etc? Ik weet dat dat vast wel op het forum te vinden is, maar ik vraag het toch even!
Niks aparts ermee doen, niet defraggen en al helemaal geen crap downloaden wat je PC "Opschoont"

Ik doe nu alweer 2 jaar op mijn Win7 pro x64 installatie, en de windows installatie zelf is amper opgebold (naast updates bedoel ik dan). Ik doe niet aan crap als register cleaners of pcdecrapefier ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@CiPHER Liggen de fouten aan een defecte kabel? Ik heb nog wel sata kabels liggen, probeer ik dat vanavond eens! Een zien wat hij er dan van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

CRC checksum error gaat niet meer weg.
Je kan wel andere kabel pakken, maar die error blijft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, maar het gaat erom dat de waarde niet meer blijft stijgen. 17 duizend fouten betekent je echt een rotte kabel hebt gehad en veel problemen kun je daar aan ontlenen. Als je nu een goede kabel gebruikt dan zou de waarde niet verder mogen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
luuksnijmegen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:27:
- defrag schedule uit
- niet indexeren (ding is toch snel zat)
- %temp% variabelen naar je harde schijf laten verwijzen
- pagefile op harde schijf zetten
- apps als winrar en newsleecher zo wijzigen dat de tijdelijke bestanden ook op de harde schijf komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

asing schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:59:
[...]

- defrag schedule uit
- apps als winrar en newsleecher zo wijzigen dat de tijdelijke bestanden ook op de harde schijf komen
Volgens mij staat defrag default uit als je een win7 installatie hebt op een SSD....tenminste hier bij mij wel. Even een vraagje aan jou. De pagefile heb ik sowieso uitstaan. Maar die temp variabelen....hoe verplaats ik die? Ik zit op het werk en kan effe niet zo snel een registry key vinden die ik kan wijzigen....

EDIT: nevermind: http://answers.microsoft....e1-404c-aa27-a76c0b450818

Ik vraag me af of er een lijst is van dit soort weetjes, zodat je alle dir's kunt laten wegschrijven op een andere HDD....
EDIT: nevermind: http://www.ab9il.net/windows-tips/windows-7-ssd-setup.html

- Enable write caching
- Disable fragmentation services
- Disable indexing
- Disable system restore
- Disable superfetch
- Disable Prefetch in register

Maar goed, dingen als tijdelijke winrarbestanden op een reguliere schijf zetten zorgt er toch voor dat het allemaal langer duurt. Ik dacht net dat als je dat op je ssd liet staan dat het toch retesnel is.

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 05-10-2011 16:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
automatisch in Win 7
Ok, kan.
mwoah, kost je wel snelheid
Zou ik zeker niet doen. Kost snelheid en er wordt helemaal niet zoveel naar de pagefile geschreven. Je kunt hem wel uitzetten als je veel geheugen hebt.
Dat zou ik idd doen ja, zeker die leechers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige interessante tweak vind ik die WinRAR en andere programma's die grote bestanden pleuren op de C en vervolgens snel weer weghalen. Dat kun je beter niet op je SSD doen maar op HDD. Qua prestaties scheelt dat toch niet veel omdat hardeschijven bijna even snel zijn met het wegschrijven van grote bestanden. En scheelt weer onnodige writes.

Maar al die tweaks maken mensen soms wat paniekerig. Alsof ze heel voorzichtig met hun SSD moeten zijn. Dat is net zoiets als je mooie schaatsen niet willen gebruiken omdat er een krasje op kan komen. Gebruik je SSD waar hij voor bedoeld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Een klein beetje, en Windows schrijft constant kleine (1KB) bestandjes weg.
- J.W. - schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:21:Zou ik zeker niet doen. Kost snelheid en er wordt helemaal niet zoveel naar de pagefile geschreven. Je kunt hem wel uitzetten als je veel geheugen hebt.
Zelfde hier, Windows is nog steeds schrijverig naar de pagefile. Het *wil* wat wegschrijven. En vergeleken met de prijs van een SSD kost geheugen weinig, dus ik heb 8GB in deze zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Pagefile uitzetten is een slecht idee, er zijn programmas die een actieve pagefile vereisen. Maak hem dan minimaal, 128 of 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

?? ik heb nog NOOIT problemen gehad/gemerkt wanneer ik de pagefile uitzet. Welke programma's zijn dat dan, en als deze inderdaad een actieve pf vereisen, wat gebeurt er dan als je dan stiekem toch je pf uit hebt?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Er zijn verscheidene programmas (ik kan er zo geen opnoemen though) die klagen als er geen pagefile aanwezig is en hierdoor (sneller) memoryfouten gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
D4NG3R schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
Er zijn verscheidene programmas (ik kan er zo geen opnoemen though) die klagen als er geen pagefile aanwezig is en hierdoor (sneller) memoryfouten gaan geven.
Gewoon proberen, verreweg de meeste programma's (zeker de huidige) maakt het niks uit. Ik doe al 10 maanden zonder en ik heb nog nooit een melding gezien, laat staan een crash, op "het web" zie je het ook zelden terwijl genoeg mensen hem uit hebben staan.

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 06-10-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De laatste keer dat ik het probeerde (Met 8GB RAM) kreeg ik binnen een dag een appcrash met een memoryerror :') nou moet ik zeggen dat ik wel wat meer technische apps gebruik als de gemiddelde computergebruiker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Hehe, zie, gewoon proberen, je merkt het snel genoeg :+

Je kunt nog een virtuele drive op je geheugen zetten overigens met diverse programma's. Ik neem aan dat het dan wel goed gaat.

[ Voor 53% gewijzigd door - J.W. - op 06-10-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
- J.W. - schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:25:
Hehe, zie, gewoon proberen, je merkt het snel genoeg :+

Je kunt nog een virtuele drive op je geheugen zetten overigens met diverse programma's. Ik neem aan dat het dan wel goed gaat.
Dan moet je virtuele schijf wel beschikbaar zijn zodra Windows bij de pagefile wil. Anders gaat het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik neem aan dat die virtuele drive (waar de pagefile op staat) meteen bij starten van windows in werking gaat. Heb er zelf geen ervaring mee, slechts gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
- J.W. - schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:03:
Ik neem aan dat die virtuele drive (waar de pagefile op staat) meteen bij starten van windows in werking gaat. Heb er zelf geen ervaring mee, slechts gelezen..
Dat weet ik niet. Het is een kwestie van timing. je zou zeggen dat de drivers geladen worden voor de pagefile wordt aangesproken, maar of tussen die momenten een virtuele disk aangemaakt wordt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Dit programma claimt het iig te kunnen:
http://www.superspeed.com/desktop/ramdisk.php

"RamDisk Plus adds multiple disk support, system page file support [...]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Nu niet even offtopic gaan mensen, deze discussies over het wel en wee van een SSD horen in een andere topic thuis.
Hier gaat het erom dat het probleem van onze TS wordt opgelost, dus even wachten wanneer hij zich weer meldt ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
luuksnijmegen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:56:
Laatste tijd soms dat opeens het geluid hangt, en herhaalt, dan strepen over scherm en valt ie uit. Niet te warm ofzo. Het is wel een ouder beestje, AMD 5600+, 3 gb geheugen, W7 64 bit, HD5670.

Hij zegt dat de kabel kapot kan zijn. Als ik eens een andere sata kabel probeer, miss dat de waarden dan wel worden uitgelezen?
Als ik dit zo lees denk ik - afgezien van evt SSD problemen - aan een voeding die op begint te raken, of een voedingsconnector die slecht is. Controleer de voedingsconnector eens van je mainboard. Wordt die warm? Even re-seaten.

Over SSD garantie: valt het beperkte aantal writes per block oftewel het "opraken" van een SSD wel onder garantie? Staan er kleine letters in de garantievoorwaarden hieromtrend? Of mag je van de fabrikant het ding in alle opzichten gewoon behandelen als een magnetische HD en bijbehorende levensduur / garantie verwachten?

Misschien zie ik het te simpel maar dat write amplification probleem zou je vrij gemakkelijk kunnen oplossen door de statische data die alleen gelezen wordt zo nu en dan, een keer per week of maand, op een andere plek te zetten op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
De voeding zelf is geen jaar oud, 500 watt (codegen), dus die moet dat makkelijk aan kunnen lijkt me! Met een andere SATA kabel heb ik ook die fouten, dus het is ook niet de kabel. Pc is verder ook niet meer uitgevallen oid, en hij is ook nergens echt warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:17:
Nu niet even offtopic gaan mensen, deze discussies over het wel en wee van een SSD horen in een andere topic thuis.
Hier gaat het erom dat het probleem van onze TS wordt opgelost, dus even wachten wanneer hij zich weer meldt ;).
offtopic:
Tip, het is niet handig om voor mod te gaan spelen (kan juist zorgen voor een averechtse werking). Als er iets is wat je niet bevalt, dan ram je op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-knopje die je boven elk topic ziet staan.
Pagina: 1