Beste mensen,
Het systeem:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
De laatste weken kamp ik met vreemde problemen in de studio hier. Zo had ik een dongle voor een muziek softwarepakket dat op geen enkele mogelijke USB ingang meer wilde werken. Terwijl deze het op andere systemen wel deed. Daarna besloten om image terug te zetten ten tijde toen dit 100% nog wel werkte. Ook toen deed alleen die ene dongle het niet. Vervolgens besloten alles maar te formatteren. Daarna deed hij het wel. Vreemd...
Anyway...
30 uur later, nadat ik alle software er weer had opgezet, begon de PC steeds trager te werken tot het moment dat het 15 seconde duurde om de startknop popup te laten verschijnen en schermen verslepen werkt ook niet zoals het hoort.
Helaas.... dan maar weer opnieuw formatteren. Heb toch niks te doen
(NOT!)
Nu na een schone 2de installatie schijnt alles het wel goed te doen. Totdat het bekende oude probleem weer opduikt wat ik eigenlijk al een maandje heb nu. Het systeem bevriest ineens. Zomaar, toevallig net tijdens het installeren van CS5. BAM.... niet eens een BSOD, nee gewoon niks werkt meer, muis, toetsenbord etc... (dan is dus de vraag, moet ik dan wachten tot zoiets gebeurt tijdens het kijken van een film of beweging om uit te sluiten dat het hier gaat om enkel en alleen een USB uitval.
Nu is mijn vraag aan jullie:
-Is mijn voeding wel sterk genoeg? 620 WATT (zo nee, wat is dan goed genoeg? 1000 watt ?
-Is misschien een van de USB synthesizers/controllers/apparaten kapot? Fijn, zo ja welke en kun je met software dit strestesten of uitlezen?
-Is het geheugen wellicht kapot (ik ga vannacht memtest+ maar eens draaien.)
Ik wordt echt gek. Kan iemand mij AUB helpen?
Het systeem:
- P6T SE (laatste bios en intel chipset geïnstalleerd van asus site )
- core i7 920
- 6x2 GB ddr3 1600 mhz kingston (KHX1600C9D3K3/6GX)
- Coolermaster 620 WATT voeding Bronze
- ATI 6950 (2 fans, 3 sloten innamen) (2x 6 pins)
- UAD QUAD PCIe insteekkaart
- RayDAT PCIe ADAT insteekkaart met daaraan Lynx aurora 8 geluidskaart en een FW 1884 (ook via firewire aangesloten onboard)
- windows 7 64 bit volledig met alle updates
- wacom intuos 3
- 3 schermen via eyefinity middels een club3d eyefinity adapter
- USB apparaten: Virus TI, AKAI APC 40, NATIVE INSTRUMENTS MASCHINE, NATIVE INSTRUMENTS CORE 2, ESI K.ON, Korg micro key
- Geluid:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
- BCCode: 124
- BCP1: 0000000000000000
- BCP2: FFFFFA800B3047B8
- BCP3: 0000000000000000
- BCP4: 0000000000000000
- OS Version: 6_1_7601
- Service Pack: 1_0
- Product: 256_1
- C:\Windows\Minidump\100411-14071-01.dmp
- D:\alexander\AppData\Local\Temp\WER-27518-0.sysdata.xml
De laatste weken kamp ik met vreemde problemen in de studio hier. Zo had ik een dongle voor een muziek softwarepakket dat op geen enkele mogelijke USB ingang meer wilde werken. Terwijl deze het op andere systemen wel deed. Daarna besloten om image terug te zetten ten tijde toen dit 100% nog wel werkte. Ook toen deed alleen die ene dongle het niet. Vervolgens besloten alles maar te formatteren. Daarna deed hij het wel. Vreemd...
Anyway...
30 uur later, nadat ik alle software er weer had opgezet, begon de PC steeds trager te werken tot het moment dat het 15 seconde duurde om de startknop popup te laten verschijnen en schermen verslepen werkt ook niet zoals het hoort.
Helaas.... dan maar weer opnieuw formatteren. Heb toch niks te doen
Nu na een schone 2de installatie schijnt alles het wel goed te doen. Totdat het bekende oude probleem weer opduikt wat ik eigenlijk al een maandje heb nu. Het systeem bevriest ineens. Zomaar, toevallig net tijdens het installeren van CS5. BAM.... niet eens een BSOD, nee gewoon niks werkt meer, muis, toetsenbord etc... (dan is dus de vraag, moet ik dan wachten tot zoiets gebeurt tijdens het kijken van een film of beweging om uit te sluiten dat het hier gaat om enkel en alleen een USB uitval.
Nu is mijn vraag aan jullie:
-Is mijn voeding wel sterk genoeg? 620 WATT (zo nee, wat is dan goed genoeg? 1000 watt ?
-Is misschien een van de USB synthesizers/controllers/apparaten kapot? Fijn, zo ja welke en kun je met software dit strestesten of uitlezen?
-Is het geheugen wellicht kapot (ik ga vannacht memtest+ maar eens draaien.)
Ik wordt echt gek. Kan iemand mij AUB helpen?