Toon posts:

Geen BSOD maar wel een freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het systeem:
  • P6T SE (laatste bios en intel chipset geïnstalleerd van asus site )
  • core i7 920
  • 6x2 GB ddr3 1600 mhz kingston (KHX1600C9D3K3/6GX)
  • Coolermaster 620 WATT voeding Bronze
  • ATI 6950 (2 fans, 3 sloten innamen) (2x 6 pins)
  • UAD QUAD PCIe insteekkaart
  • RayDAT PCIe ADAT insteekkaart met daaraan Lynx aurora 8 geluidskaart en een FW 1884 (ook via firewire aangesloten onboard)
  • windows 7 64 bit volledig met alle updates
  • wacom intuos 3
  • 3 schermen via eyefinity middels een club3d eyefinity adapter
  • USB apparaten: Virus TI, AKAI APC 40, NATIVE INSTRUMENTS MASCHINE, NATIVE INSTRUMENTS CORE 2, ESI K.ON, Korg micro key
  • Geluid:
De crash info:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  • BCCode: 124
  • BCP1: 0000000000000000
  • BCP2: FFFFFA800B3047B8
  • BCP3: 0000000000000000
  • BCP4: 0000000000000000
  • OS Version: 6_1_7601
  • Service Pack: 1_0
  • Product: 256_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  • C:\Windows\Minidump\100411-14071-01.dmp
  • D:\alexander\AppData\Local\Temp\WER-27518-0.sysdata.xml
Omschrijving problemen:
De laatste weken kamp ik met vreemde problemen in de studio hier. Zo had ik een dongle voor een muziek softwarepakket dat op geen enkele mogelijke USB ingang meer wilde werken. Terwijl deze het op andere systemen wel deed. Daarna besloten om image terug te zetten ten tijde toen dit 100% nog wel werkte. Ook toen deed alleen die ene dongle het niet. Vervolgens besloten alles maar te formatteren. Daarna deed hij het wel. Vreemd...

Anyway...
30 uur later, nadat ik alle software er weer had opgezet, begon de PC steeds trager te werken tot het moment dat het 15 seconde duurde om de startknop popup te laten verschijnen en schermen verslepen werkt ook niet zoals het hoort.

Helaas.... dan maar weer opnieuw formatteren. Heb toch niks te doen :P (NOT!)

Nu na een schone 2de installatie schijnt alles het wel goed te doen. Totdat het bekende oude probleem weer opduikt wat ik eigenlijk al een maandje heb nu. Het systeem bevriest ineens. Zomaar, toevallig net tijdens het installeren van CS5. BAM.... niet eens een BSOD, nee gewoon niks werkt meer, muis, toetsenbord etc... (dan is dus de vraag, moet ik dan wachten tot zoiets gebeurt tijdens het kijken van een film of beweging om uit te sluiten dat het hier gaat om enkel en alleen een USB uitval.

Nu is mijn vraag aan jullie:

-Is mijn voeding wel sterk genoeg? 620 WATT (zo nee, wat is dan goed genoeg? 1000 watt ?
-Is misschien een van de USB synthesizers/controllers/apparaten kapot? Fijn, zo ja welke en kun je met software dit strestesten of uitlezen?
-Is het geheugen wellicht kapot (ik ga vannacht memtest+ maar eens draaien.)

Ik wordt echt gek. Kan iemand mij AUB helpen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:59
Gezien je verhaal zou ik richting USB (spanning) denken, of je dongle die de aanleiding van je verhaal lijkt.

Heb je de problemen ook zonder aangesloten usb apparatuur (vooral die geen eigen voeding hebben)?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51

Quad

Doof

Werkt het wel zonder dongle maar mét een ander USB apparaat?
Wat staat erin de minidump (Er is wel een bsod.. •C:\Windows\Minidump\100411-14071-01.dmp )
Open je met windbg (google).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

De BS code 124 betekent meestal het probleem met je RAM geheugens.
Test ze met Memtest en je weet genoeg :) Controleer ook gelijk de temps.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Danku danku allemaal, ik ben inmiddels weer online haha, na een overweldigende tijd herinstalleren weer pffff... ik heb tot nu toe geen errors meer gehad, het enige NIEUWE ding wat ik via usb eruit gelaten heb is de guitar rig - rig kontrol 3. Ik heb de fabrikant vragen gesteld over de hoeveelheid bandbreedte die het ding inneemt. Zo heb ik een virus TI synthesizer, die vraagt 70%!! Dan heb je dus nog 20% over voor andere apparaten.

Het is toch zo dat een moederbord maar 2 USB chip controllers? Ik bedoel dus 2x 100%. Als zo'n virus TI dan 70% alleen al pakt, en ik moet het nog doen met een Maschine, kore 2, akai apc40, keyboard, muis, 2 dongles, K.ON piano, wacom intuos 3, rig kontrol 3,...... dan klinkt het me ook als usb probleem.

Is er eigenlijk ook software om de usb bandbreedte uit te lezen? Soort actieve monitor?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat je misschien kan doen is er een actieve ( met stroomadapter ) usb-hub er tussen zetten zodat je in elk geval niet teveel stroom trekt van de interne usb-hub. En waar je ook rekening mee moet houden is dat de extern aangesloten usbpoorten ( op het moederboard ingeprikt ) in feite een hub is. Er zit dus verschil in of je aan de voor of achterkant usb-devices aan sluit en je hiermee ook eens kan gaan experimenteren.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:23:
Wat je misschien kan doen is er een actieve ( met stroomadapter ) usb-hub er tussen zetten zodat je in elk geval niet teveel stroom trekt van de interne usb-hub. En waar je ook rekening mee moet houden is dat de extern aangesloten usbpoorten ( op het moederboard ingeprikt ) in feite een hub is. Er zit dus verschil in of je aan de voor of achterkant usb-devices aan sluit en je hiermee ook eens kan gaan experimenteren.
Ik sluit altijd alles achter aan. Sommige apparaten. (controllers en keyboard muis e.d. gaan op powered hubs) Maar omdat ik met het bandbreedte verhaal (wat in iedere driver volgens mij wordt weggeschreven hoeweel er nodig is) VS genoeg stroom krijgen via het moederboard power zit weet ik niet goed meer hoe ik dit probleem kan testen. (schijnbaar levert een powered hub betere power dan onboard?)

enfin...

Heel gek... draaide nu 2 weken als een zonnetje....Niks verplaatst... vanochtend hoorde ik ineens het "detect nieuwe PNP hardware" geluid. Hij kon 2 apparaten niet vinden ineens zomaar.... Mijn wacom tablet begon daarna ook te stoppen. Om dat op te heffen gebruik ik de GUM functie aan de andere kant van de pen van de wacom. Dan ineens doet ie het weer.... 20 seconden later.... weer bam..... weer de GUM gebruiken....20 seconden later.... total freeze.... zelfs de reset knop op het moederbord werkte niet meer...???? Toen maar 5 seconden ingehouden.... en reboot. Toen kreeg ik 1 hele gare piep toon als eerste... en nu zit ik dit weer te schrijven :(

Ik krijg sterk het vermoeden dat de volgorde van het laden van USB apparatuur het probleem geeft. Wat bepaald de driver volgorde laden? En is er een monitor programma voor USB devices? (bandbreedte en stroomverbruik?)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben eruit... blijkbaar zorgt de USB AI charger van ASUS voor het gezeik!

Ook als ik geen enkel usb apparaat aansluit en op iedere positie van het moederboard.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-02 19:15
Wijze les voor vandaag: installeer geen overbodige Asus software. :D

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hell-Slave schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:05:
Wijze les voor vandaag: installeer geen overbodige Asus software. :D
Nou, je kan wel Asus software installeren.... als je het direct erna weer de-installeerd :*)

Maar even zonder flauwekul, meestal installeer ik maar weinig van Asus zelf op alleen de nodige drivers na dan ondanks dat ik altijd veel met Asus hardware werk. Alleen de software kan mij persoonlijk niet zo overtuigen van een stabiele werking en heb ik ook al vaker freezes en rare foutmeldingen gehad die door Asus werd veroorzaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Roel1966 op 12-11-2011 18:59 ]

Pagina: 1