Ik zit met een probleempje. In After effects heb ik een woord getypt deze heb ik vervolgens ge-autotraced. Nu krijg ik 6 masks te zien, terwijl ik er maar 1tje wil. Dit komt o.a. doordat het woord uit 2 delen bestaat, en sommige letters zitten tegen elkaar aan, andere staan net los van elkaar (daarom maakt AE hier een aparte mask voor). Ik heb verschillende manieren geprobeerd om 1 mask te krijgen, maar tevergeefs. Via andere fora vond ik dingen waarin ze zeiden dat je de mask in illustrator plakt, alles met elkaar joint en vervolgens het terug te plakken in after effects in een layer. Nu lukt dit niet, want het lijkt (zoals ik het ervaar) programma gebonden, en dus als ik probeer te plakken in AE vanuit AI dan plakt deze alsnog 6 maskers.
Iemand een tip hoe ik 1 mask maar van 6 masks? Het probleem is namelijk dat ik een letter morph maak. Ik moet de keyframe kopieren en verderop (in een andere layer) in de tijdlijn plakken. Als ik dit met 6 masks doe, dan is (even simpel gezegd) 1 bolletje geel, de andere 5 zijn zwart. Doordat er maar 1 bolletje geel is, loop de morph over naar een gedeelte van het woord.
Om nog even een duidelijk beeld te krijgen:
Het woord waarmee ik begin is "by" die vervolgens morpht naar " Neville Brody"
mask 1 NE
mask 2 VI
mask 3 LLE
mask 4 BRODY
mask 5 etc
mask 6 etc
doordat 1 bolletje geel is (= mask 1), morpht het woord "by" over in "Ne" ipv "Neville Brody" De andere masks zijn dus een zwart bolletje in de tijdlijn en staan los van elkaar...
Iemand een tip hoe ik 1 mask maar van 6 masks? Het probleem is namelijk dat ik een letter morph maak. Ik moet de keyframe kopieren en verderop (in een andere layer) in de tijdlijn plakken. Als ik dit met 6 masks doe, dan is (even simpel gezegd) 1 bolletje geel, de andere 5 zijn zwart. Doordat er maar 1 bolletje geel is, loop de morph over naar een gedeelte van het woord.
Om nog even een duidelijk beeld te krijgen:
Het woord waarmee ik begin is "by" die vervolgens morpht naar " Neville Brody"
mask 1 NE
mask 2 VI
mask 3 LLE
mask 4 BRODY
mask 5 etc
mask 6 etc
doordat 1 bolletje geel is (= mask 1), morpht het woord "by" over in "Ne" ipv "Neville Brody" De andere masks zijn dus een zwart bolletje in de tijdlijn en staan los van elkaar...
[ Voor 33% gewijzigd door Pablo11392 op 04-10-2011 10:22 ]
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White