Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik zit met een probleempje. In After effects heb ik een woord getypt deze heb ik vervolgens ge-autotraced. Nu krijg ik 6 masks te zien, terwijl ik er maar 1tje wil. Dit komt o.a. doordat het woord uit 2 delen bestaat, en sommige letters zitten tegen elkaar aan, andere staan net los van elkaar (daarom maakt AE hier een aparte mask voor). Ik heb verschillende manieren geprobeerd om 1 mask te krijgen, maar tevergeefs. Via andere fora vond ik dingen waarin ze zeiden dat je de mask in illustrator plakt, alles met elkaar joint en vervolgens het terug te plakken in after effects in een layer. Nu lukt dit niet, want het lijkt (zoals ik het ervaar) programma gebonden, en dus als ik probeer te plakken in AE vanuit AI dan plakt deze alsnog 6 maskers.

Iemand een tip hoe ik 1 mask maar van 6 masks? Het probleem is namelijk dat ik een letter morph maak. Ik moet de keyframe kopieren en verderop (in een andere layer) in de tijdlijn plakken. Als ik dit met 6 masks doe, dan is (even simpel gezegd) 1 bolletje geel, de andere 5 zijn zwart. Doordat er maar 1 bolletje geel is, loop de morph over naar een gedeelte van het woord.

Om nog even een duidelijk beeld te krijgen:

Het woord waarmee ik begin is "by" die vervolgens morpht naar " Neville Brody"

mask 1 NE
mask 2 VI
mask 3 LLE
mask 4 BRODY
mask 5 etc
mask 6 etc

doordat 1 bolletje geel is (= mask 1), morpht het woord "by" over in "Ne" ipv "Neville Brody" De andere masks zijn dus een zwart bolletje in de tijdlijn en staan los van elkaar...

[ Voor 33% gewijzigd door Pablo11392 op 04-10-2011 10:22 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben niet bekend met After Effects, maar Adobe software kennende kun je waarschijnlijk gewoon een Group doen (waarschijnlijk Ctrl+G als je alle 6 masks geselecteerd hebt) om ze te groupen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben er net even mee bezig geweest (ook via Illustrator en Photoshop), maar alles wijst erop dat losse karakters (of welke vormen dan ook) in AE nooit in één masker kunnen zitten. Als een pad gesloten is is dat het; elke nieuw vorm wordt een nieuw pad, een nieuw masker. De enige potentiele oplossing die ik zo gauw kan verzinnen is dat je misschien je eerste woord ('by') op zou kunnen knippen in zes delen, en die verdelen over je andere paden. Dus dat je zes morphs krijgt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
hfos schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:50:
Ik ben er net even mee bezig geweest (ook via Illustrator en Photoshop), maar alles wijst erop dat losse karakters (of welke vormen dan ook) in AE nooit in één masker kunnen zitten. Als een pad gesloten is is dat het; elke nieuw vorm wordt een nieuw pad, een nieuw masker. De enige potentiele oplossing die ik zo gauw kan verzinnen is dat je misschien je eerste woord ('by') op zou kunnen knippen in zes delen, en die verdelen over je andere paden. Dus dat je zes morphs krijgt zeg maar.
Dat is wel een beetje omslachtig... Ik heb het inmiddels kunnen (oplossen wil ik niet zeggen) verhelpen door het witruimte tussen te letters zodanig te verminderen dat alle letters tegen elkaar aan kwamen te staan, en dus 1 mask vormde. Helaas is het nadeel hier weer van dat het niet heel goed leesbaar is... maar goed gelukkig past dit in het concept van mijn filmpje (letters moeten wazig overkomen).
Ik had ook nog een andere maninier gevonden, maar met deze methode kon bij het renderen het effect niet worden toegepast doordat er iets was met de manier hoe die masks verbonden waren.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White