Toon posts:

WLAN naam komt 2 keer voor *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
zit met het volgende probleem. Heb een lynksys e 2000 wifi router, mijn laptop maakt automatisch verbinding maar sinds enige tijd krijgt deze regelmatig de verbindingsnaam GTRDJ 2 terwijl de netwerknaam GTRDJ is. dit heeft als gevolg dat alle andere apparaten (PC, 2e Laptop , NAS ,Netwerkprinter) die verbinding hebben gemaakt met GTRDJ (dus niet met GTRDJ 2) niet te bereiken zijn.
Als ik de automatisch gemaakte verbinding verbreek en handmatig opnieuw verbind is het probleem soms opgelost, soms verwijder ik via netwerkcentrum/draadloze netwerken beheren het GTRDJ netwerk verbind hierna weer handmatig maar soms lukt ook dit niet. Het zelfde probleem doet zich ook soms voor op mijn 2e laptop (beide WIN7) dus zal het probleem denk ik bij de router liggen maar wat precies??????
who knows????

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je al eens in de setup gekeken? Wellicht heeft je AP een 2e SSID erin staan, welke niet op dezelfde frequentie met elkaar kunnen communiceren?

Het lijkt me handig als je ondertussen even hier naar kijkt: Het algemeen beleid #topicplaatsen we verwachten namelijk toch wel iets meer eigen inzet dan alleen maar een topic waarin je je probleem uitlegt. Zoals gezegd, begin eens met de setup van je AP te bekijken en eens in de handleiding in te lezen.

Ik heb je topictitel even aangepast, hij was wat onduidelijk.

Tijd voor een nieuwe sig..

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Is die andere SSID niet die van je 5Ghz netwerk van je router? Dat was het eerste wat bij mij te binnen schoot.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

donny007

Try the Nether!

Volgens de specificaties zend deze router maar op één kanaal (2.4 OF 5Ghz) één SSID uit.

/dev/null

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik *vermoed* dat de TS bedoeld dat Windows 7 opnieuw een netwerk detecteert (waarbij je dus dat kadertje krijgt om te kiezen voor thuis/werk/publiek). Dat komt gewoon omdat je router je een ander DHCP-adres heeft toegekend.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.