Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen de DH202 van Thermaltake thuis staan. Ik ga voor de eerste keer een pc helemaal zelf samenstellen. Ik heb wel eens onderdelen vervangen, maar nog nooit de gehele pc samengesteld.

Het moet natuurlijk een htpc worden. De cooling/fans mogen niet te veel herrie maken. Het liefst stel ik de snelheid omhoog aan als ik ga gamen: skyrim. Misschien ga ik nog overklokken, maar dat staat nog niet vast.

Om een idee te geven wat er in de pc komt:

- Asus P8Z68 V pro
- Intel i7 2600k
- Videokaart weet ik nog niet

De kast zelf is 167mm hoog. Nu was mijn plan om er een thermaltake spinq vt of spinq in te zetten. Ik ben bang dat die te groot zijn. Namelijk respectievelijk 159mm en 154mm. Dat zou betekenen dat ik een ruimte heb van 8mm of 13mm. Daar gaat volgens mij geen cpu met met moederbord etc tussen komen. Wat denken jullie?

Nu is mijn vraag of jullie een leuke cooler weten die kleiner is en wel past. Zo stil mogelijk maar toch stil genoeg om een beetje te overklokken. Het hoeft niet zo speciaal te zijn als die spinq. Ik vond ze gewoon mooi. Ik heb zelf zitten zoeken, mugen vond ik er wel indrukwekkend uit zien, maar past denk ik ook niet. Je kan helaas in de pricewatch niet filteren op hoogte..

Alvast bedankt voor jullie wijsheid! :)

[ Voor 6% gewijzigd door stevenw64 op 04-10-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen waterkoeling dan?

De radiatoren kun je overal wel verstoppen en de koelers zijn meestal niet echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
waterkoeling dacht ik eerst ook aan. Maar ik zie er van af. aangezien ik vrij weinig ruimte heb om de radiator te plaatsen. Het ATX moederbord en de voeding nemen de gehele ruimte in beslag. Dan zou ik het boven het moederbord kunnen hangen, maar dan past er geen videokaart meer in. Meeste radiatoren zijn plat en uitgestrekt, daar heb ik geen ruimte voor. Het moet een cooler worden die boven de cpu zit en niet over de rest van de onderdelen. Los daarvan vind ik waterkoeling aan de dure kant als je goede kwaliteit kiest. Wat had je in gedachten badeendje?

Het liefst doe ik zo'n grote hoge heatsink, maar die zijn allemaal 160mm. De kast is 167mm.. dan zou het bevestigen, de cpu en het moederbord niet hoger mogen zijn dan 7mm en dan zou het geheel tegen elkaar aan zitten XD lijkt me geen goed plan met het dichtschuiven van de bovenplaat.

Als de cooler onder de 150mm moet zitten. Wat voor een cpu cooling hebben jullie dan in gedachten?

Hier heb ik mee te maken:
http://www.hardwareheaven...e-dh-202-touch_inside.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door stevenw64 op 04-10-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is lastig te zeggen.Het is een aparte case.
Radiatoren kun je ook aan de buitenkant monteren van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 03:38:
Radiatoren kun je ook aan de buitenkant monteren van de kast.
:P bij een htpc? Staat een beetje vreemd naast m'n tv. Nee het moet echt in de kast zitten, anders zou ik een gat boren voor de spinq vt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
zoiets niet iets voor je? pricewatch: Scythe Big Shuriken

dit soort koelers is ideaal voor HTPC's maar ik weet niet of het dan over je geheugen en pci sloten komt, dat moet je ff uitmeten ofzo dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
Zoiets zou wel passen. Maar koelt dat genoeg als ik een beetje ga overklokken? Ik wil geen extreme overclocking. Die shuriken ziet er erg klein uit en ik ben bang dat de kleine koelribben niet goed werken bij overclocking. Weet iemand meer over dit soort modellen en overclocking?
Ik heb hier thuis nog oude goedkope coolers staan. Maar die rammelen zo erg dat ik die niet ga gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
Hmm na lang denken overweeg ik 1 van deze twee:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
of
pricewatch: Scythe Big Shuriken

Heeft iemand een idee welke beter koelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
see for yourself: http://www.hardwaresecret...lus-CPU-Cooler-Review/998 (in de lijsten)

idle:

Cooler Room Temp. Noise Fan Speed Base Temp. Core Temp
Scythe Big Shuriken 20 ºC 42 dBA 900 rpm 31 ºC 39 ºC
Cooler Master Hyper TX3 21 ºC 44 dBA 1700 rpm 30 ºC 39 ºC

load:
Scythe Big Shuriken 20 ºC 50 dBA 1500 rpm 51 ºC 85 ºC
Cooler Master Hyper TX3 21 ºC 53 dBA 2700 rpm 39 ºC 66 ºC

[ Voor 55% gewijzigd door ramonlambal op 05-10-2011 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
Cooler master hyper tx3 is dus een stuk beter bij load..
jammer, de shuriken is mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Misschien is een antec 620 h2o iets voor je. Die past bij mij zelfs hierin. Alleen zit je dan nog met het feit dat je ergens een 120mm fan zou moeten kunnen monteren.

flickr - WOT Profile - Game PC

Pagina: 1