• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 02:04
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik een processor vervangen. Nu schoot mij te binnen dat ik nog koelpasta heb liggen (al zo'n 6 jaar), kan ik die nog gebruiken denken jullie? Is de geleidbaarheid dermate minder geworden dat ik hem weg moet gooien? Of kan het nog gewoon. Het is van Arctic Silver.

Groeten,

Verwijderd

Als ie zacht is moet ie gewoon bruikbaar zijn zoals bij mij bekend is.

Maar als je het niet vertrouwd , koop je toch nieuwe.

De kosten is het niet.
Een euro of 7?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30
Moet nog prima werken , tenzij de substantie veranderd is , maar heb zelf ook wel eens een tubetje gebruikt die al enkele jaren oud was, geen probleem.

Als je echt merkt dat het spul niet meer wil verdelen zou ik wel even andere halen , hoeft ook geen arctic silver te zijn , simpele witte pasta is ook goed zat, scheelt max 1 graad (ervan uitgaande dat het goed toegepast is , zeer dunne laag die net de heatspreader bedekt) .

[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 04-10-2011 00:25 ]

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-01 01:16
als het niet klontert is er niks mis mee

persoonlijk zou ik de pea techniek gebruiken ( even googlen ;) )

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 02:04
junneh schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:34:
als het niet klontert is er niks mis mee

persoonlijk zou ik de pea techniek gebruiken ( even googlen ;) )
Overzicht van allerlei methoden link

Pea method ziet er het beste uit idd.

Thankx guys!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Koelpasta verloopt uiteindelijk wel een keer (Als het grootste deel verklonterd/uitgehard is) maar als het nog gewoon "zacht" is kan je het blijven gebruiken.

Zoals hierboven is aangegeven is de Pea methode erg effectief (Spreid koelpasta IIG niet handmatig uit! Zo zorg je voor luchtbellen, luchtbellen == stilstaand lucht, en dat werkt isolerend), maar bij sommige CPU's (Bijv de langwerpige i7's) is het beter om meer een lijntje/rijstkorrel in de lengte te doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1