Toon posts:

Slot 1>FC-PGA converter >nadelig met overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de titel is dus mijn vraag, ik heb sinds kort een AbitBE6-II mobo waar ik komend weekend op de beurs een 550E CPU voor wil halen. Slot 1 schijnt nogal schaars te zijn, de bedoeling is om deze flink over te gaan klokken,lukt dit ook met een converter er tussen ?

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Als je een goede converter koopt van een A-merk (Abit, Iwill) dan moet het geen enkel probleem geven. Mijn inziens zal ik nu toch nog een slot 1 zoeken. Dit omdat als je een bijvoorbeeld Alpha opzet, je dan de 3125S met 2 fans erop kan zetten. Deze combo koelt beter en je kan in de toekomst hier ook een 72 watt peltier element onder plaatsen.

Greetinz

Newt

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Verhaaltje van Newt is helemaal waar ;) , maar ik heb dus ook de BE6 rev2 met daarop een Iwill Slocket II en een P550E, en dit draait zonder problemen op 807Mhz, voltage 1.65v, wel met een dikke Alpha PEP66 waarmee de cpu temp onder de 35 graden blijft, dus als je geen Slot1 kan vinden dan is er nog geen man overboord :)

btw Newt, ik heb dus de PEP66 en wil misschien ook wel aan een Peltier, het blijft een leuke hobby toch? :)
Waar moet ik aan denken en wat voor invloed kan eea hebben op de cpu temp, oftewel, krijg ik deze veel lager. Dit ook nog eens in combinatie met die super koelprut die jij mij gaat leveren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik hoef me dus geen zorgen te maken als ik onverhoopt geen Slot 1
kan vinden en bedankt voor de tip wat betreft de koeling !

Verwijderd

En jullie hebben het voordeel van CPU-core temperatuur meting via de aangepaste Abit borden, als je boven een bepaald serienummer zit!

Verwijderd

R2; in combinatie met een 52watt peltier en Silver-grease, moet je temp wel onder de 25 graden haalbaar zijn. Het is even zien of de YS-tech fans het geheel trekken. Ik heb zelf de PAL3065 met YS-Tech (tweemaal op een BP6) en twee 52watt peltiers. De botlleneck zit bij mij nu in de totale airflow in de kast en het vermogen van de gebruikte fan. Mijn inziens is de Delta hier beter voor geschikt. En een zeer goede airflow in de kast wordt nog belangrijker daar er behoorlijk wat warmte van afkomt!

Greetinz

Newt

• R2

R2

Klink heel leuk, en als ik de boel ga combineren met waterkoeling, wat eigenlijk toch wel mijn einddoel is, is het dan inderdaad mogelijk om temperaturen van onder de 0 graden te halen?. Ik lees altijd van die mooie verhalen waar men temperaturen van -17 ofzo haalt, maar dit lijkt mij zo'n grote stap joh, van 35 naar -? graden.
En gebruik je dan dezelfde peltier element, of kan je met waterkoeling zwaardere gebruiken, want als dat zo is wacht ik ff met kopen van zo'n 52 watt peltier.

Verwijderd

Je kan dan zeker een 72-78watt peltier element gebruiken.
Een citaat van Tazitiz!
http://titanicmetme.jero.cc/
"Lucht heeft een soortelijke warmte die 4 keer lager ligt dan water. Lucht heeft dus veel minder energie nodig om in temperatuur te stijgen. de warmtegeleidingscoefficient is een fractie van dat van water, maar dat is zo te verhelpen met een fannetje, waardoor er gewoon lekker veel lucht stroomt. Helaas is 1 kilo lucht 773 liter, en water 1 liter. De soortelijke warmte van lucht is 1,0 en van water 4,18. dus moet je 4,18 kilo lucht hebben om dezelfde warmte op te nemen als 1 kilo water, 1 kilo water is ongeveer 1 liter, 4,18 kilo lucht is ongeveer 3230 liter lucht."

Ik denk dat temp. onder de 0 graden zeker mogelijk zijn. mits je er maar voor zorgt dat het koelwater, zeer koud blijft. Het moet mijn inziens mogelijk zijn om het koelwater te koelen middels een andere peltier opstelling. Al met al trek je met je hele systeem behoorlijk wat stroom weg.

Ik denk dat Herman hier ook wel wat aan kan toevoegen!. www.waterkoeling.nl

Greetinz

Newt

Verwijderd

Juist, en dan mag je als je die wensen hebt, van te voren bij aanschaf wel rekening houden met een 300-400Watt voeding...

• R2

R2

Nou de boel hoeft niet perse onder de 0 graden komen hoor, maar zo laag als mogelijk, om het water ook nog eens met peltiers oid te gaan koelen zie ik niet zitten. Wat de voeding betreft zit ik niet slecht, 300Watt, maar die peltier gaat toch apart gevoed worden.
En als ik nog hulp nodig heb, dan vraag ik dat wel aan Herman ;)
Pagina: 1