[WIN7/64BIT] Unknown Device Sony Vaio VPCF22L1E

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424008

Topicstarter
Een vriend van me kocht onlangs een Sony Vaio VPCF22L1E.
Het toestel was bijna gereed voor gebruik. Hij moest enkel nog door de standaard config procedure.
Hier begon het probleem. De installatie kon niet voltooid worden en werd altijd gereset.
Geen probleem zeg ik, ik neem hem mee naar huis en ik zet er een cleane versie op van Windows 7 Ultimate.
Het was namelijk niet mogelijk om er de OEM versie van Sony op te zetten aangezien je tegenwoordig zelf je recovery dvd's moet branden, wat nog niet gebeurd was omdat ie nooit verder geraakt is dan de config.

Tot hiertoe loopt de installatie vlot, geen problemen, dus over naar de drivers van Sony. Alle drivers gedownload geïnstalleerd alsook de utilities.

Maar, wanneer je device manager opent, blijkt er nog een "Unknown Device" te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4021/unknowndevice.th.png

Greetz
Koruda

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 424008 op 03-10-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Heb je al gezocht naar mogelijkheden om unknown devices te identificeren? Als je daar naar zoekt bij google krijg je diverse opties die je zou kunnen proberen, inclusief programma's die je daarbij kunnen helpen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

liberque

Vrijzinnig!

Als je klikt op "DETAILS", Eigenschap en dan kiest voor "HARDWARE ID's" krijg je een waarde als "USB\VID_046D&PID_08AD&REV_0100&MI_00". Google dan op "VID_046D&PID_08AD&REV_0100&MI_00" of "VID_046D&PID_08AD" en je krijgt MEESTAL de juiste info en/of drivers. Het voorbeeld wat ik gaf is van een Logitech Quickcam.

Succes.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 05:15

Grandmasg

What ever!!!!

Of gebruik even drivermax ;)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje wel voor jullie antwoorden.
Het bleek uiteindelijk om de Sony Firmware Extension Parser Device te gaan.
Drivermax bood geen oplossing, maar na een zoektocht met de Hardware ID's toch gevonden.
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 09:19

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...wat ik niet helemaal snap : Je koopt een nieuwe machine, die geeft bij het initiele installatieproces al problemen en dan ga je zelf troubleshooten? Ik zou dat ding gewoon linea recta terugbrengen naar de winkel....DOA.....doe maar een nieuwe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet mijn machine, maar die van een kameraad.
Ik heb hem in eerste instantie aangeraden om het apparaat terug te sturen, maar hij wou niet. (Vraag me niet waarom).
Het probleem is nu van de baan en hij werkt netjes zoals het hoort.
Voor de zekerheid alle drivers toch maar op een cd'tje branden. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 424008 op 05-10-2011 15:01 ]

Pagina: 1