Poorten openzetten voor Android tablets

Pagina: 1
Acties:

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Welke poorten moeten er naar buiten opgezet worden om een Android tablet met alleen wifi volledig te laten syncen met google (wifi icon groen i.p.v. grijs).

Ik heb wel poort 993 en 465 gevonden voor de mail, maar dat is niet genoeg om de agenda te laten syncen en de wifi icon blijft dan ook grijs.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:37

lier

MikroTik nerd

Over het algemeen zijn er geen beperkingen op de poorten die je naar buiten toe mag openen.
Misschien kan je vertellen welke netwerk apparatuur (router/modem) je gebruikt om op Internet te gaan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Poort 443 zal dat dan zijn (HTTP over SSL). Verder zou je, als je daadwerkelijk clients verbiedt om outbound een verbinding te maken, je router logs na kunnen kijken wat het tablet allemaal mee verbindt.

Ook klopt het wat bovenstaande poster zegt. Over het algemeen hoef je alleen poorten open te zetten ('port mapping') voor connecties náár jou tablet toe. Beter gezegd: indien ze geïnitieerd worden van een externe computer. Connecties gestart door jouw tablet (en gerelateerde verbindingen) worden normaal gesproken doorgelaten.

[ Voor 109% gewijzigd door Jaap-Jan op 04-10-2011 08:50 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• pafdaddy
  • Niet online
Er staan alleen een selectief aantal poorten open naar buiten toe, en daar zit 443 al bij. Logging is helaas beperkt inzetbaar, en daar kom ik niet verder mee. :'( Mijn hoop is dus gevestigd op iemand die weet wat er open moet.

[ Voor 16% gewijzigd door pafdaddy op 04-10-2011 18:26 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt beter uitleggen wat het probleem nu echt is. Is het een standaard thuisnetwerkje, of is het op een professioneel netwerk op het werk? Normaal is er geen beperking van uitgaande verbindingen, maar als jij in een andere situatie zit, beschrijf die dan. Je openingspost bevat geen enkele zinvolle of specifieke informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pafdaddy
  • Niet online
In dit zakelijke router is behalve (zoals gewoonlijk) inbound, ook het outbound verkeer slechts over enkele poorten toegestaan, zoals 25, 80, 443. Hiermee is browsen met de tablets mogelijk. ik heb outbound poort 993 en 465 toegevoegd, en daarmee werkt het syncen met gmail ook. De agenda synct echter nog niet met de google calendar dus ik verwacht dat er nog een poort open moet outbound.

Thuis, waar outbound alles toegestaan is, werkt het helemaal zoals bedoeld.

Pagina: 1