Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Macbook met een harde schijf van 250 GB en 4 GB (2x2) geheugen. Aangezien de harde schijf vol begint te lopen en het geheugen regelmatig aan zijn max zit (mede door het gebruik van Windows 7 in Parallels) wil ik deze hardware vervangen. Ik ben gaan googlen en kwam de volgende producten tegen:
- Geheugen: Kingston KTA-MB1066K2/8G
- Harde schijf: Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB

Ik overweeg om bovenstaande producten te kopen maar weet niet zeker of ik de juiste keuze maak. Kan iemand mij vertellen of deze producten de juiste keuze zijn en of er wellicht betere alternatieven zijn?

Gegevens Macbook:
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook6,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,26 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 3 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Harde schijf: Hitachi 250 GB

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
Geheugen is alvast goed, hebben ze mij vandaag ook aangeraden, ga zaterdag nieuwe macbook halen en wordt direct open geschroefd voor het geheugen.
HDD van 320 gb zit bij mij wel snor i.v.m grote nas thuis

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

HDD: die Scorpio Blacks zijn nogal luidruchtig en trillen snel, daarnaast verbruiken ze meer energie dan 5400 RPM schijven.

Ik zou eerder voor de pricewatch: Samsung Spinpoint M8 1000GB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm gaan: dit is de eerste drive met maar 1 platter, wat betekent dat hij door de hoge datadichtheid ook met 5400 RPM zeer snel is, bovendien zuinig en koel.

Een andere optie is de snelle pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm hybride schijf met ingebouwde 4GB SSD. Dit laatste maakt de schijf extra snel maar wel iets minder zuinig.

Laatste optie: een SSD monteren op de plek waar je HDD zit (bijv. de 64GB Crucial M4) en dan een grote stille drive als de M8 op de plek waar je optibay zit. Veel snelheid en veel opslagruimte. Nadeel: wat hoger stroomverbruik, ik geloof mede doordat je HDD ook niet meer in stand-by gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Bij jouw MacBook moet de harde schijf er helemaal in. Daar moet een soort van lipje aan, anders krijg je hem er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ach... lipje v.d. oude HDD werkt, plakbandje ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

@Cap

Bij de specs op tweakers staat dat de Samsung Spinpoint M8 bestaat uit 2 platters van 500 GB. Wat is het verschil tussen 1 of meerdere platters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is alweer even geleden, maar heb uiteindelijk toch een keuze kunnen maken. Ik heb gekozen voor het 8GB geheugen van Kingston (pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/8G) en de harde schijf van Seagate (pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm. Inmiddels beide erin gezet en de Macbook draait super! De batterij gaat wel iets sneller leeg, maar dat weegt voor mij niet op tegen de snelheid winst.

Tijdens het uit elkaar schroeven van de Macbook ging wel de rubberen bodem kapot. Dit bleek een bekend probleem bij Apple te zijn en na het invullen van een formuliertje op de website van Apple (http://www.apple.com/nl/support/macbook-bottomcase/) werd er binnen 3 dagen gratis een nieuwe onderkant bezorgd! Top service dus!
Pagina: 1