Wat het beste te gebruiken voor website

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat advies nodig, ik wil graag een aantrekkelijke website en ik heb allemaal verschillende content management systemen gebruikt met flink wat thema`s.
Maar met geen enkele werd ik tevreden:
Joomla: Teveel rommel
CMS Made simple: Vind ik niet fijn werken
Zikula: Te weinig 3rd party support, voor de rest perfect maar helaas een afvaller door gebrek aan rijk-gevulde extensiedatabase!
TYPO3: Te ingewikkeld, vaak errors.

Ben helaas geen ster in webdesign en in css&html faal ik :F (php dan weer niet)
Nu zoek ik een cms(of iets anders wat als frontpage kan dienen, is voor een soort portofolio) met de volgende eisen:
  • Gratis
  • Eenvoudig uit te breiden
  • Veel 3rd party support
  • Eenvoudige styling(zo min mogelijk javascript en geen ingewikkelde css-stylesheets)
  • Niet compleet onoverzichtelijk zoals joomla!
  • Optioneel:Geen flash, wel html5 en css3(IE 7 en lager mogen van mij de prullebak in)
En graag wou ik ook de meningen/evaringen over de content management systems horen!
Wil namelijk een simpel ogende, maar mooie website die zonder teveel designkennis in elkaar kan worden gezet.
offtopic:
Zijn er trouwens meer programmeurs die goed kunnen programmeren maar nauwlijks kunnen ontwerpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Wordpress? Erg gemakkelijk, ook in het onderhouden. Blijf echter wel updaten, want anders heb je kans op hackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik morgen proberen, laat dan wel horen hoe het is gegaan!
Nog andere ideen? of evaringen met wp?
Wou graag nog wat alternatieven horen; wil misschien toch later er een forum bijplaatsen die geintregeerd kan worden met de frontpage
Zag laatst *spam* en was onder de indruk van deze site!!!
Bartjezz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:02:
SCMS (simple content management system), kun je een abbo op nemen bij ICT2MKB. Daarmee kun je zelf je website bouwen met blokken. Die blokken kun je zelf ook weer bouwen, werkt echt gemakkelijk.
Woeps, was gratis vereiste vergeten, het is voor non-profit en ik heb ook geen grote portomonee(eigenlijk netzoiets als concrete5 maar daar ontbreeekte goeie nieuws-module)

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 03-10-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
SCMS (simple content management system), kun je een abbo op nemen bij ICT2MKB. Daarmee kun je zelf je website bouwen met blokken. Die blokken kun je zelf ook weer bouwen, werkt echt gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:59:
Zag laatst *spam* en was onder de indruk van deze site!!!
Aan de broncode te zien van deze website is deze tevens gebaseerd op WordPress :)

Edit: Ik hoor tegenwoordig ook veel van MODX (http://www.modx.com/). Zelfs professionele webdevelopers die ik ken zijn hierover te spreken.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 03-10-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exception schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Aan de broncode te zien van deze website is deze tevens gebaseerd op WordPress :)
Viel mij net ook al op :D
Nu overweeg ik echt om een template voor wp te maken en gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Exception schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Edit: Ik hoor tegenwoordig ook veel van MODX (http://www.modx.com/). Zelfs professionele webdevelopers die ik ken zijn hierover te spreken.
Ga dan voor Silverstripe, is een makkelijker systeem voor zowel front-enders, programmeurs en de webmasters. Enorm goed template systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Bedankt voor de tip! Ben altijd geïnteresseerd in alternatieven. Staat genoteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal alternatieven die ik een mooie test-run laat maken op mijn vps!
Silverstripe vind ik tot nu toe het meest aantrekkelijk uitzien, ga deze dus zeker uitproberen!!!
Alvastbedankt voor jullie hulp, ik laat de vorderingen wel hier weten en op mijn tweakblog zal ik hierover ook nog wel wat posten!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Knock yourself out. Volgende keer mag je zelf een keuze maken uit de zooi CMS'en die je aan de hand van je selectiecriteria prima zelf kunt zoeken ;)
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:55:
  • Niet compleet onoverzichtelijk zoals joomla!
Zorg volgende keer wel even voor criteria de "meetbaar" zijn ;) Wat voor de een "compleet onoverzichtelijk" is, is voor de ander een juist zo klaar als een klontje.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 03-10-2011 22:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.