Printer maakt geen verbinding met netwerk (EPSON SX600FW)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mijn printer (EPSON SX600FW) heeft altijd goed gefunctioneerd, printte van alle pc's en laptops direct over het netwerk naar de printer. Heb de pc en laptop in huis beide opnieuw geïnstalleerd, nu krijg ik met geen mogelijkheid de printer goed werkend. USB printen werkt wel, maar dat is niet wat ik wil.

SSID wordt niet gevonden, handmatig invoeren heeft ook geen zin. Heb voor mijn gevoel alles geprobeerd, static, DHCP, WEP, WPA, WPA-PSK, WPS drukknop- en pincodemodus, drivers opnieuw installeren. 8)7

Heb trouwens de Experiabox thuis in combinatie met een TP-Link TL-WR1043N als acces point. DHCP gaat gewoon via Experiabox.

Iemand tips of ideeën? :)

[ Voor 1% gewijzigd door Nitrous op 03-10-2011 18:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kijk eens welke printerpoort gebruikt wordt, het kan zijn dat de USB variant nog aan staat. Anders kijk eens of de printer misschien gereset (factory defaults) moet worden.

Wat is nu eigenlijk het probleem? Dat je printer niet meer op het netwerk kan, of verbindt hij wel via netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Oh sorry, even voor de duidelijkheid, het probleem ligt bij de printer (ga ik wel van uit). Ik krijg het apparaat gewoon niet verbonden met het netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dan ligt het ook niet aan je opnieuw geinstalleerde pc's. Dan zou ik een factory defaults reset uitvoeren en alles opnieuw instellen. Eventueel ook een nieuwe printernaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Beetje een late reactie, was ff druk met andere dingen. Ik heb een factory reset uitgevoerd, printernaam veranderd, nog steeds niets. Toen nog een keer factory reset gedaan en helemaal opnieuw begonnen. Printer via ethernet aan de router, alles ingesteld via EpsonNet Config. Nu ben ik zo ver dat de printer weer in het draadloos netwerk te zien is met een statisch ip. Ook heb ik de printer nu in Windows geïnstalleerd als standaardprinter.

Maar als ik nu iets wil printen wordt de opdracht wel verstuurd, maar geeft de Epson software een communicatiefout aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows Firewall?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Draai Norman firewall, daar een uitzondering toegevoegd, noppes. Norman uitgeschakeld, Windows Firewall aan, uitzondering er in, weer niets..
Pagina: 1