Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Inboedelverzekering - Advies & Ervaring

Vandaag heb ik mijzelf georiënteerd op het afsluiten van de juiste inboedelverzekering. Nu mijn onderkomen zich enigszins heeft uitgebreid, en de inventaris eveneens is toegenomen lijkt me dit een goed plan.

Via de website www.premie-vergelijken.nl ben ik terecht gekomen op een handige Inboedelwaardemeter.
Met behulp van deze tool wordt een calculatie gemaakt op basis van je vermogen en bezittingen.

Bij het afronden van dit proces krijg je een lijstje met verzekeringsmaatschappijen en de polisvoorwaarden voorgeschoteld.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-BVaBF-gYibc/TonUruCh9pI/AAAAAAAAA-8/CksGEdF7pHU/inboedel2.jpg

Wel moet ik toegeven dat tijdens het invullen van dit proces de vraag: " hoe zit het met de privacy " door mijn gedachten dwaalden. Er wordt immers gevraagd om je, geboortedatum, postcode etc. Laten we hopen dat dergelijke informatie niet worden opgeslagen in een database en binnen de kortste keren op het web belanden.

De initiële vraag blijft welke inboedelverzekering de beste is, in mijn specifieke geval ben ik op zoek naar een verzekering die vooral mijn Elektronica goed verzekerd, zowel binnenshuis, als buitenshuis wanneer ik onderweg ben met mijn apparatuur.

Opvallend genoeg verschillen de polisvoorwaarden per verzekeraar nogal, zo lees ik al snel dat niet iedere verzekeraar welwillend is om audiovisuele- en computerapparatuur goed te dekken:

Hier een kort overzicht van de belangrijkste omschrijvingen per verzekeraar.

Avero Achmea:
* Diefstal van audiovisuele- en computerapparatuur en bijzondere bezittingen geldt een maximum vergoeding van 20.000.
* Diefstal uit auto's is meeverzekerd tot 300,-

Pool Zevenwouden Meest uitgebreid met waardegarantie:
* Inbraak, vandalisme (ook zonder braaksporen)
* Tenzij een hoger bedrag is verzekerd geldt voor diefstal van audiovisuele- en computerapparatuur een maximum vergoeding van 4.000,-
* Diefstal uit auto's is meeverzekerd tot 1.000,-

Unigarant:
* Inbraak, vandalisme (ook zonder braaksporen)
* Tenzij een hoger bedrag is verzekerd geldt voor diefstal van audiovisuele- en computerapparatuur een maximum vergoeding van 4.000,-
* Diefstal uit auto's is meeverzekerd tot 1.000,-

Reaal Schadeverzekering:
* Audiovisuele- en computerapparatuur zijn ongelimiteerd meeverzekerd
* Diefstal uit auto's is meeverzekerd tot EUR 250,-. Er moeten sporen van braak aanwezig zijn.

London:
* Tenzij een hoger bedrag is verzekerd geldt voor diefstal van audiovisuele- en computerapparatuur een maximum vergoeding van 5.000,- voor de grote steden
* Diefstal uit auto's is meeverzekerd tot 250,-

ASR Schadeverzekering:
* Geen informatie over audio en/of computerapparatuur

Concluderend kunnen we stellen dat Achema en Reaal het meest aantrekkelijk zijn. Waar ik echter niet achter ben gekomen is het scenario van een overval of de zogenaamde tasjesdief, denk aan voorbeelden wanneer je over straat loopt met je aktetas, onderweg naar je werk of noem maar op.

Ervan uitgaande dat menig tweaker aardig wat hardware thuis heeft staan, ben ik erg benieuwd naar jullie reacties, suggesties en positieve ervaringen met verzekeringsmaatschappijen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Destianto schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:06:
Ervan uitgaande dat menig tweaker aardig wat hardware thuis heeft staan, ben ik erg benieuwd naar jullie reacties, suggesties en positieve ervaringen met verzekeringsmaatschappijen.
Ik heb wel wat hardware thuis staan, maar dat vertegenwoordigd niet een enorm bedrag. Want laten we wel wezen, je krijgt altijd de vervangingswaarde. Een nu door mij aangeschafte pc a 1000 euro kan ik met gelijkwaardige specs kopen voor 800 euro over een half jaar. En dat geldt voor heel veel hardware.

Dus kijk eerst eens of je echt wel aan zo'n bedrag komt als je nu apparatuur zou moeten vervangen met gelijkwaardige specs...

En voor het verzekeren van spullen onderweg kun je beter kijken naar een reisverzekering waar iets dergelijks is ingebouwd. Dan kan je bijvoorbeeld ook AV apparatuur tot 5K mee verzekeren op de polis, een stukje interessanter dan alleen een inboedelverzekering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk bij het verzekeringen vooral ook wat kost het en wat betalen ze uit. Vooral elektronica buiten de deur is erg duur. Nederlanders hebben de neiging erg veel te willen verzekeren wat alles bij elkaar gewoon veel geld kost en je kan je dus ook afvragen of zelf het risico dragen niet goedkoper is. Vooral als je zuinig met je spullen om gaat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Bijvoorbeeld diefstal uit auto is leuk, maar de meeste autoverzekeringen dekken dit ook al.

Soms kan ook een reisverzekering het dragen, daar zit vaak ook een audiovisuele etc component in. Soms kan je daar ook een en ander onder laten vallen. Technisch gezien ben je 'op reis' als je naar die klant onderweg bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Toen ik het een aantal maanden geleden heb uitgezocht kwam Inshared er als beste optie uit, terwijl deze in een aantal vergelijkingssites niet werd meegenomen.

We betalen nu 9,70 per maand voor een inboedel én aansprakelijkheidsverzekering. Inboedel = 150k max, 125-250 eigen risico, 15k limiet aan av/computerapparatuur.

Er is zelfs 1000 euro dekking bij 'tasjesdieven', als je veel meer dan dat nodig hebt heb ik m'n twijfels of je dat gaat vinden bij een inboedelverzekering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:23
Is bij de bank geen optie? Die hebben je gegevens immers al als het je om je privacy gaat. Zo heeft de Rabobank een inboedel verzekering.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Veel mensen op Tweakers zullen een eigen bedrijfje aan huis hebben waarop ze hun inventaris boeken. Computer, laptop dat soort dingen.

Waar ik laatst achter kwam is dat mijn inboedel verzekering alleen de roerende zaken dekt die tot de particuliere huishouding wordt gerekend. Bummer, zeker omdat de waarde van de zaken van de eigen zaak niet meer dan 10.000 nieuw bedraagt.

Nu zag ik dat de Interpolis Inboedelverzekering wel standaard deze zaken dekt, maar inclusief een premie die 2x zo hoog ligt. Wil je een zakelijke inboedelverzekering dan zijn de premies helemaal torenhoog en zit je vaak ook vast aan veel langere contracten.

Mijn vraag dus: Hoe verzekeren andere eenmansbedrijfjes aan huis hun inboedel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Myrdreon schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:08:
Technisch gezien ben je 'op reis' als je naar die klant onderweg bent...
Let dan wel op dat je een zakelijke reisverzekering neemt (duur btw), want anders ben je nog niet gedekt.
Wolly schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:29:
Mijn vraag dus: Hoe verzekeren andere eenmansbedrijfjes aan huis hun inboedel?
Ik denk ik veel gevallen niet. Of gewoon niet over nagedacht of bewust het risico genomen.
Als het gaat om een klein kantoor aan huis (computer, printer, telefoon) is er immers ook niet echt veel te verliezen. De data is belangrijker dan de computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
mattttt schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:19:
Is bij de bank geen optie? Die hebben je gegevens immers al als het je om je privacy gaat. Zo heeft de Rabobank een inboedel verzekering.
Mooie Tip, zodoende ben ik bij mijn eigen ING terecht gekomen.
ebia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:00:
Want laten we wel wezen, je krijgt altijd de vervangingswaarde. Een nu door mij aangeschafte pc a 1000 euro kan ik met gelijkwaardige specs kopen voor 800 euro over een half jaar.
Het ziet er naar uit dat de ING het nog redelijk goed voor elkaar heeft ook.

Bij een inboedelverzekering krijg je voor de meeste spullen standaard de nieuwwaarde uitgekeerd zolang de dagwaarde 40% of meer is van de nieuwwaarde.

Een voorbeeld: de afschrijving van een leren bank bedraagt 10 % per jaar. Dit betekent dat je gedurende zes jaar de nieuwwaarde uitgekeerd zou krijgen als de bank vernield of beschadigd wordt.

Kostbaarhedenuitbreiding

* Diefstal en verlies computers en audiovisuele apparatuur: tot € 15.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Ik heb heel toevallig vanochtend 1 afgesloten bij Aegon (JODEEE! ;)). Ik heb daar al een AVP verzekering lopen en ik heb daar nu voor 7 euro per maand een inboedelverzekering tot 10.000 euro lopen.

op hun site stond dat ze goed getest waren door de consumentenbond (voor zover dat iets zegt)

http://www.aegon.nl/parti...kket/inboedelverzekering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij verzekeringen ben ik van mening dat je je vooral niet moet verzekeren tegen zaken die je zelf kunt betalen. Per definitie ontvangt een verzekeringsbedrijf meer geld dan het uitkeert.

Zodra je meer dan 5k aan AV-materiaal hebt staan dan kan je het geld best missen, al was het maar door tijdelijk een 24" ipv. 70" TV te kopen. Na bijvoorbeeld een brand mag ik hopen dat de nieuwste film op HD kijken niet prio nummer 1 is. Stop het hogere bedrag van de dikkere verzekering in je eigen zak en reserveer een deel voor de vervanging. Dan kan je over een tijdje mooi die 90" kopen :P

Het belangrijkste is een backup en dat regelt de maatschappij niet voor je :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 16:47
Destianto schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:23:
[...]

Mooie Tip, zodoende ben ik bij mijn eigen ING terecht gekomen.

[...]

Het ziet er naar uit dat de ING het nog redelijk goed voor elkaar heeft ook.
Mijn ervaringen met de inboedelverzekering van de ING zijn zeer goed. Heb wegens een inbraak één keer van die verzekering gebruik moeten maken. Op maandag de schade gemeld en op vrijdag stond het geld op mijn rekening. Super qua service. Mijn verklaring van de omvang van de schade was alles wat de schade-expert nodig had. E.e.a. heeft vanzelfsprekend met mijn claimverleden (nihil) te maken, maar toch.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:07
nuveo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:16:
Toen ik het een aantal maanden geleden heb uitgezocht kwam Inshared er als beste optie uit, terwijl deze in een aantal vergelijkingssites niet werd meegenomen.
Hier hetzelfde - goedkoop en prima dekking, maar blijkbaar willen ze niet betalen om in zo'n vergelijker opgenomen te worden.
Pagina: 1