Op 22 september heb ik 2 Oki C310DN printers besteld bij Afuture voor een bedrag van 86,30 euro per stuk. De prijs was een aantal dagen hiervoor nog circa 200 euro en deze daling in prijs leek mij een leuke gelegenheid om ook meteen een voor mijn ouders te kopen.
De prijs leek mij niet absurd laag, voornamelijk ook omdat de prijs bij 3 anderen ook rond dit bedrag zat. (In de afbeelding hieronder een screenshot van wat later, hierop zijn er 3 met een vergelijkbare prijs)
De dag erop heeft een klasgenoot op advies van mij dezelfde printer besteld.
Via de mail hebben wij beide een bevestiging gekregen van de order en er is betaald middels Ideal.
Nadat we na een week nog niks gehoord hebben heeft de klasgenoot een mail gestuurd naar het bedrijf, met de volgende reactie:
Ik heb wel eens gehoord dat ze dit alleen niet hoeven te leveren als er sprake is van een niet realistische prijs. (bv, een grote lcd tv voor 20 euro) Daar is hier geen sprake van voornamelijk omdat de printer al een jaar op de markt is en er meerdere bedrijven waren ten tijde van aankoop die de printer voor deze prijs adverteerden.
Tweakers pricewatch afbeelding:
De prijs leek mij niet absurd laag, voornamelijk ook omdat de prijs bij 3 anderen ook rond dit bedrag zat. (In de afbeelding hieronder een screenshot van wat later, hierop zijn er 3 met een vergelijkbare prijs)
De dag erop heeft een klasgenoot op advies van mij dezelfde printer besteld.
Via de mail hebben wij beide een bevestiging gekregen van de order en er is betaald middels Ideal.
Nadat we na een week nog niks gehoord hebben heeft de klasgenoot een mail gestuurd naar het bedrijf, met de volgende reactie:
Nu is mijn vraag aan jullie of ik het hier bij moet laten zitten of toch proberen het bedrijf de printers te laten leveren? Zijn ze wettelijk verplicht te leveren?Goedemiddag,
Helaas moet ik u doorgeven dat de prijs van uw OKI C310dn flink is gestegen. Soms, als bijvoorbeeld de prijzen ondertussen gestegen zijn, en het een redelijk klein verschil is, leveren wij dit soort producten gewoon uit, en nemen het verlies. Maar in dit geval is het verschil simpelweg te groot.
Wij kunnen dit product dan ook helaas niet uit leveren. Mocht u voor een alternatief kiezen dan is dit altijd mogelijk.
Verder onze excuses voor het ongemak. Niet alleen omdat we de OKI C310d niet meer uitleveren kunnen, maar ook vanwege de late uitleg; wij hadden u dit eerder moeten laten weten.
Met vriendelijke groet / With kind regards
Afuture.nl
Ik heb wel eens gehoord dat ze dit alleen niet hoeven te leveren als er sprake is van een niet realistische prijs. (bv, een grote lcd tv voor 20 euro) Daar is hier geen sprake van voornamelijk omdat de printer al een jaar op de markt is en er meerdere bedrijven waren ten tijde van aankoop die de printer voor deze prijs adverteerden.
Tweakers pricewatch afbeelding: