Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP cijfers in string voorzien van <span> tag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35

Wouda

^C^C^C^C^C

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is (zo ja, hoe) om in een string alle cijfers te voorzien van een <span> tag?

Ik maak op mijn site namelijk gebruik van een font welke geen cijfers bevat. Om het font alsnog te kunnen gebruiken wil ik middels PHP alle cijfers in een string voorzien van een <span> tag en deze dan stylen met een font welke wel cijfers heeft.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Met een simpele str_replace zou je al ver moeten kunnen komen. Echter denk ik dat het handiger is als je zoiets met een Regular Expression doet.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Het kan inderdaad met een regular expression, waarbij je matched op bijvoorbeeld (\d+) en vervolgens die gevonden groep vervangt door de match omgeven door de span-tag.

Om dit toe te passen in php: http://php.net/manual/en/function.preg-replace.php

Helemaal voorkauwen is natuurlijk niet de bedoeling, hiermee moet het je wel lukken :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35

Wouda

^C^C^C^C^C

Topicstarter
Thanks for the tips!

Ik ga er even mee stoeien en dan plaats ik de resultaten nog even.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
WEB >> PRG

Verder wil ik je even wijzen op onze Quickstart die je 't best kunt hanteren bij 't openen van een topic. We verwachten hier namelijk wel nogal wat zaken in een topicstart aan te treffen die ik nu, helaas, niet terug zie ;) Hou daar volgende keer even rekening mee :)

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 03-10-2011 23:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Even mierenneuken: je bedoelt waarschijnlijk niet "cijfers" maar "getallen". Een getal is opgebouwd uit één of meerdere cijfers; een cijfer is niet meer dan een enkelvoudig symbool. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Welkom in de Devschuur, waar we niet alleen in oplossingen denken, maar ook meedenken over de originele vraagstelling:

Is het niet mogelijk om een ander font te kiezen dat wel cijfers heeft, danwel het font aan te vullen met cijfers?
Pagina: 1