gtx 295 koelen

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Mijn gtx 295 word erg warm en hier wil ik nu wat aan gaan doen.
de kast zelf is erg goed geventileerd met 3x 230 mm 1 x 140 mm en 2x 12 mm (H60 cpu koeling).
Ik zat nu zelf te verzinnen om de kap te verwijderen van de gtx295 single pcb en de 2 heatsinks te bekleden met 120 mm fans (en koelpasta vervangen uiteraard) zou dit werken?

er zijn geen aftermarket single pcb gtx 295 air coolers

bvd tweakers !

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ja, maar het belangrijkste is dat er goede air flow in de kast heeft en een goede intake van koele lucht.
Die kaart heeft een intake ventilator en hoe kouder de lucht is die daar in gaat hoe beter hij koelt.

Ik ken je problemen. Ik heb sinds een tijdje 2 van die beesten in mijn kast.
In het begin werd de ene kaart te heet door de andere kaart maar dat heb ik opgelost.

Je hebt waarschijnlijk één van de eerste revisies uit de winter van 2009.
De latere revisies uit de zomer hadden veel beter koeling.
Ik heb van elk één kaart. En zonder goede airflow word de ene al 70 graden idle en andere maar 50 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 03-10-2011 16:05 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• JayJay
ja dat heb ik dus ook 55 idle , dat vind ik al tehoog maar gezien het aantal fans en de grootte ervan zou die toch wel lagere temps moeten geven maar is het een oplossing als ik de kap verwijder >>? kijk zet ik alle fans op hoog dan wordt die max 90 graden maar geluid is niet om aan te horen (A)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Jep, dan heb je het stopzuiger model van Asus.
Zoek maar op internet op. Er zijn genoeg betere koelers die een handige tweaker daarop kan modden.
Vergeet ook niet nieuwe koelpasta op de chip te smeren. Dat helpt ook aanzienlijk.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• JayJay
welke koelers dan ? de hr3 gaat niet passen op de single pcb heb gisteravond al 3 uur zitten googlen(A)

• JayJay
ik heb gisteravond de koelpasta vernieuwd en de kap eraf gelaten , stof verwijderd maar mag allemaal niet baten temps blijven gelijk :( dus als er iemand een oplossing heeft hoor ik die graag !

• a.wijdeveld
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:13
Tja, structurele oplossing is natuurlijk waterkoeling. Wordt wel prijzig. Met een dual GPU op de PCB heb je met luchtkoeling inderdaad weinig kans. De GTX 295 was altijd al een niche product, en de doelgroep voor deze GPU gaat dan ook vaak voor de "full monty, waterblok erop" oplossing.

• JayJay
Zou ik hiervoor dan bijvoorbeeld een Antec Kuhler 620 kunnen pakken en ipv hiervan de cpu blok te pakken een gtx295 waterblock aan kunnen sluiten ? dus het gesloten circuit doorbreken waterblok erop en hervullen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.