Wifi Signaal versterken/verlengen

Pagina: 1
Acties:

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02 17:39
Goedendag,

Sinds kort heb ik ook UPC in huis. Het modem word aangesloten met een coax kabel waardoor ik mijn modem in de meterkast moet zetten. Helaas staat mijn PC 2 verdiepingen boven het modem. Hierdoor heb ik hooguit 2 barretjes en word de snelheid door 6'en gedeeld. Mijn vraag is wat is de makkelijkste/goedkoopste manier is om het wifi signaal te versterken of te verlengen. Bij voorbaat dank.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat had je zelf al bedacht, gezocht / gevonden en evt geprobeerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Ik zou zelf de moeite nemen om een utp kabel te trekken, het is niet de moeite waard om met repeaters te gaan werken in huis. (buiten het feit om dat je daar waarschijnlijk ook een kabel voor moet trekken).

01101000 01100101 01101100 01110000

• WesleyRBK
The Eagle schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:18:
En wat had je zelf al bedacht, gezocht / gevonden en evt geprobeerd?
Heb zelf nog een systeem wat werkt met stopcontacten waarbij je een ethernet kabel als het ware in het stopcontact doet en dan op de plaats van me pc er weer uitkomt. Dit werkt dan met 2 adapters alleen heb ik deze nu even niet beschikbaar. En dan moet ik ook nog hopen dat ze in de zelfde kring zitten in het huis. Ik heb ook het modem zelf bekeken en de netwerkkaart in me computer om toch even het signaal te versterken. Maar die stonden als op het hoogst.
13rapsac schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:20:
Ik zou zelf de moeite nemen om een utp kabel te trekken, het is niet de moeite waard om met repeaters te gaan werken in huis. (buiten het feit om dat je daar waarschijnlijk ook een kabel voor moet trekken).
Dat zal ik alleen doen als er voor de rest geen mogelijkheid was van connectie.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

krietjur

Where am I?

Ik zou gewoon een repeater neerzetten. Ik heb zelf goede ervaringen met de Engenius M35. Die gebruik ik zelfs op vakantie om een zwak internetsignaal bij de receptie op te pikken, en deze vervolgens weer uit te zenden. Werkt perfect en is heel snel geïnstalleerd.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Houd er rekening mee dat een wifi repeater wel een negatief effect heeft op de WLAN snelheid, die toch al niet te hoog is, heeft. In het slechtste geval een 50% van de snelheid weg, bovenop de beperkingen die je van nature al hebt bij een wifi verbinding.

Het is dan ook niet voor niets dat mensen al snel adviseren een netwerk kabel te trekken.
Rechtstreeks naar je PC of naar een 2e access point elders in je huis.
Wat betreft rechtstreeks naar je PC:
a) Veel, veel veeeeeel betrouwbaarder.
b) Veel, veel veeeeeel sneller.
c) Goedkoper.

Wat betreft naar een 2e access point in je huis:
a) Net zo snel als een ander wifi netwerk
b) Net zo (on)betrouwbaar als een ander wifi netwerk
c) Het kost je een 2e access point + stroom + kabel.

Meer info: er is genoeg over wifi routers en repeaters te vinden op tweakers. :)
Wat dat betreft is je vraag, al dan niet in een andere vorm, al vaker langsgekomen.

[ Voor 36% gewijzigd door remco_k op 03-10-2011 15:44 ]

Alles kan stuk.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

donny007

Try the Nether!

Kijk of er niet toevallig een pijpje met een TV-coax naar boven loopt, knoop de netwerkkabel aan de coax en trek hem er doorheen.

Wil je echt draadloos gaan (sterk afgeraden), zet dan twee access points neer, een met DD-WRT als ontvanger (client-bridge) en een als zender, met een kort netwerkkabeltje ertussen, dan wordt de snelheid niet gehalveerd maar het vergt wel de nodige kennis en tijd. Als je het goed doet is een snelheid van 50/50Mbit/s haalbaar met Wireless-N op deze manier.

Mijn tip: Vergeet WiFi (leuk voor een tablet of laptop, niet voor een desktop), trek een kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door donny007 op 03-10-2011 15:45 ]

/dev/null

• The Eagle

The Eagle

remco_k schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:37:
Houd er rekening mee dat een wifi repeater wel een negatief effect heeft op de WLAN snelheid, die toch al niet te hoog is, heeft. In het slechtste geval een 50% van de snelheid weg, bovenop de beperkingen die je van nature al hebt bij een wifi verbinding.

Het is dan ook niet voor niets dat mensen al snel adviseren een netwerk kabel te trekken.
a) Veel, veel veeeeeel betrouwbaarder.
b) Veel, veel veeeeeel sneller.
c) Goedkoper.

Meer info: er is genoeg over wifi routers en repeaters te vinden op tweakers. :)
Wat dat betreft is je vraag, al dan niet in een andere vorm, al vaker langsgekomen.
^^^ Met stom. En niet een beetje vaker ook niet ;)

Maar hoe was de situatie eerst eigenlijk? Wat voor afstand zou je moeten overbruggen als je je modem op de huidige installatie aan wilt sluiten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WesleyRBK
The Eagle schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:45:
[...]

^^^ Met stom. En niet een beetje vaker ook niet ;)

Maar hoe was de situatie eerst eigenlijk? Wat voor afstand zou je moeten overbruggen als je je modem op de huidige installatie aan wilt sluiten?
In de vorige situatie had ik helemaal geen last van coax kabels in modem en toen kon ik het modem gewoon midden in het huis plaatsen. Zodat alle apparaten goed bereik hadden. Omdat vrijwel elk apparaat in dit huis draadloos is zit ik er zo tegenop te kijken om een kabel door 2 verdiepingen heen te trekken alleen voor een desktop computer. Maar ik ga even kijken of ik zo'n soort situatie kan creëren zoals Donny voorstelde om via de coax kabel een netwerkkabel naar boven te halen.

• The Eagle

The Eagle

Ik had al zo'n vermoeden ;)
Hoe klinkt een kabeltje van je kabelmodem naar de plaats waar je wireless ADSL router eerst stond, en daar een nieuwe WLAN router neerzetten? Moet je alleen zorgen dat beide netwerken elkaar niet bijten, maar da's een kwestie van configureren lijkt me :)
Bovendien kan UPC volgens mij ook gewoon de WLAN op je modem uit zetten als je ze daar voor belt :)

Pagina: 1