Toon posts:

WN2000rpt signaal ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de repeater aangeschaft om boven een beter signaal te hebben. Op de repeater geeft een lampje aan hoe de kwaliteit van het binnenkomende signaal is (rood, amber, groen). Als ik de repeater meer den zeg maar 3 meter van mijn router (TL-WR1043ND) plaats, dan wordt het lampje al rood.
Als ik in de configuratie kijk dan is de ontvangst van mijn netwerk (in de repeater) boven de 80%.

Weet iemand hoe ik kan zien bij welke sterkte de led-kleurtjes horen?
Als ik een groen-ledje wil moet ik de repeater zowat onder mijn router zetten en dat is niet de bedoeling.

gr, Frank

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wil je dit als een apart topic ten opzichte van je andere topic :) Of was dit perongeluk een nieuw topic i.p.v. een nieuwe post geworden.

[ Voor 35% gewijzigd door Equator op 03-10-2011 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, het lijkt me een apart iets om dat het niet per definitie iets met de TPlink te maken (lijkt) te hebben.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Geen probleem, ik vroeg het me gewoon even af :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geeft de handleiding van de repeater geen kleurcode aan? Normaliter zou je in ieder geval groen met het beste signal associëren en rood met het slechtste...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoe "druk" is het gebruikte kanaal op de TL-WR1043ND? Kan je eens testen op een rustiger kanaal. Hoe druk het kanaal is, kan je scannen met diverse tools.

3 Meter is inderdaad wel erg weinig. Maakt het nog uit of je naar boven of beneden gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de repeater teruggestuurd en een andere gekregen.
De leds kennen de situaties: Uit, Rood, Amber, Groen.
Ook dit 2e exemplaar wordt alleen maar groen op zeer korte afstand, maar ik heb hem toch maar boven gezet en daar is de led dus Rood. Ik kan wel inloggen en laat hem dan naar AP's scannen en dan vindt hij mijn router met sterkte 64%. Vervolgens wordt het signaal wel goed "ge-repeat".
Dus mijn probleem is opgelost.
Ik wil nog wel eens voor mijn eigen beeld met een verlengsnoer en de repeater steeds verder weggaan van mijn router en dan eens noteren wat de ontvangst is bij kleurwisseling van de LED. Bij 92% is hij iig nog steeds Rood.
Pagina: 1